Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuosien jälkeen...

Vierailija
26.04.2024 |

Miten on?

Seksuaalinen halukkuus

Vaihtoehdot

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, joilla loppui koknaan: oliko seksuaalinen halukkuus ollut sitä ennen suunnilleen normaali tai jopa runsas?

Ja mikä mielestänne lopetti halut?

Seksi kanssani tuntui kuulemma samalta, kun olisi vetänyt käteen santapaperilla ja minulla rupesi kasvamaan parta.

Mutta olisutko itse vielä halunnut?

Olisin. Mut en oman ukon kanssa. Se oli 50 vuotias ja itse nuorekas 45:nen. Kaksikymppisen mielestä olin mummo ja kolmekympisten ruma puuma. Pirun ikärasisti maitoparrat. Eivät tiedä millaisesta rotunaisesta jäivät paitsi. 

Vierailija
22/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan halua vastata?

En halua. Olen lopen kyllästynyt kuulemaan keski-ikäisten naisten seksielämästä. 

Älä lue näitä ketjuja. Nin helppoa se on.

Vaihdevuosien jälkeen...

Mistä hitosta tuonkin otsikon perusteella olisin voinut tietää että kyse on näistä ketjuista? 

Mutta nyt tiedät, ja edelleen näköjään jatkat lukemista, ja vaivaudut jopa kommentoimaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalisen halun ihmisessä synnyttävät hormonit. Ja hormonitoiminnan hiipuessa hiipuu myös halut. Varsinkin jos puolisona on mies jota ei muunlainen läheisyys kiinnosta paitsi seksi, ja sen jatkuva vonkaaminen, tulee kyllä ihan vastenmielisyys. 

Varmaan riippuu kyllä paljon kumppanistakin

Vierailija
24/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalisen halun ihmisessä synnyttävät hormonit. Ja hormonitoiminnan hiipuessa hiipuu myös halut. Varsinkin jos puolisona on mies jota ei muunlainen läheisyys kiinnosta paitsi seksi, ja sen jatkuva vonkaaminen, tulee kyllä ihan vastenmielisyys. 

Joo, no tuo loppuosa kyllä pätee vaikka ei olisi vaihdevuosiakaan. Ei kiinnosta sellainen läpinäkyvä vonkaaminen. Muuten ei mitään kiinnostusta tai huomiota, mutta kun alkaa kassit painaa, niin sitten yhtäkkiä ollankin kyljessä kiehnäämässä.

Vierailija
25/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halujen lasku on suurin vaihdevuosiin liittyvä pelkosi ap, niin täysin pihalla olet vaihdevuosien mahdollisista oireista, vai miltä kuulostaa esim. lihas-, nivel- ja luukivut, tinnitus, polte suussa, jatkuva väsymys ja aivosumu.

Vierailija
26/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko halukkuutta vielä esivaihdevuosissa tai itse menopaussin aikana?

Seksi on itselleni tosi tärkeää, ja tuntuisi tosi oudolta olla haluamatta.  

Tuntuu varmasti oudolta nyt, kun halut on tallella. Ei se taida sitten enää tuntua samalta, jos ne halut katoaa. Sittenhän se tuntuu vaan siltä, ettei halua.

Vierailija
27/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui oikeastaan jo esivaihdevuosien ensioireissa, kun kk-kierto alkoi noin 42-vuotiaana lyhentyä. Olin sinkku, ja koin asian pelkästään helpotukseksi. Eipä tarvisi enää miehiä miettiä ollenkaan, kun aiemmin aina välillä oli panetus laittanut niitä miettimään vaikka muuten en mitään parisuhteita esimerkiksi halunnut. 

Nuorena olin aika voimakkaan seksuaalinen, jos en syönyt hormoniehkäisyä jjopa niin paljon että se ajoittain haittasi työntekoa, kun seksuaaliset fantasiat pyöri päässä vähän väliä, alapäässä tuntui pakottavaa panetusta jne.

Vierailija
28/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netin mukaan monilla pysyy halut ennallaan ja s.elämä jopa paranee.

Vierailija
29/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos halujen lasku on suurin vaihdevuosiin liittyvä pelkosi ap, niin täysin pihalla olet vaihdevuosien mahdollisista oireista, vai miltä kuulostaa esim. lihas-, nivel- ja luukivut, tinnitus, polte suussa, jatkuva väsymys ja aivosumu.

Eihän nuo hyvältä kuulosta, mutta toivon, että elämäntavoilla (ja ehkä korvaushoidolla) pystyy lievittämään. Tässä keskustelussa kiinnostaa kuitenkin nimenomaan seksuaalisuuden muuttuminen.

AP

Vierailija
30/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, joilla loppui koknaan: oliko seksuaalinen halukkuus ollut sitä ennen suunnilleen normaali tai jopa runsas?

Seksi kanssani tuntui kuulemma samalta, kun olisi vetänyt käteen santapaperilla ja minulla rupesi kasvamaan parta.

Olisin. Mut en oman ukon kanssa. Se oli 50 vuotias ja itse nuorekas 45:nen. Kaksikymppisen mielestä olin mummo ja kolmekympisten ruma puuma. Pirun ikärasisti maitoparrat. Eivät tiedä millaisesta rotunaisesta jäivät paitsi. 

Mutta eikö tee tosi kipeää, jos paikat on noin kuivat?

Vierailija
31/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frigidi on seksuaalisesti traumatisoitunut ja siitä syystä seksi (ja/tai fyysinen läheisyys) tympii/etoo. Samoin jotkin hyperseksuaaliset ihmiset eivät nauti muusta kuin seksiin liityvästä vallasta ja huomiosta. Eli seksi merkitsee ihmisille eri asioita.

Ei hormonaalinen haluttomuus johdu ikävistä kokemuksista, voi olla päinvastoinkin, ei vaan tunnu puuttuvan mitään erityistä kun/jos seksiä ei enää ole. Senpä takia se ei myöskään tunnu miltään tragedialta. Voi jopa vähän huvittaa.

Ja haluton voi olla minkäikäinen, joko pysyvämmin tai tilapäisesti. Monenlaisista syistä.

Vierailija
32/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osalla naisista halukkuus kyllä lisääntyy, koska naisellakin halun herättää pääasiassa mieshormoni testosteroni, ja niillä naisilla joilla sen eritys on naiseksi melko suurta, sitten kun estrogeenit katoaa kuvioista, testosteroni dominoi kunnolla ja haluja voi olla kuin nuorilla pojilla. Mieshormonin eritys kun ei siitä perustasosta naisella juuri muutu, vaikka naishormonit romahtaa. Sitten taas niillä naisilla joilla testosteroni on alhainen luonnostaan, voi mennä halut kokonaan. 

Vierailija
33/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan 🤣! Ihanat ajat siis edessä🤔. No, onneksi ei seksi ole nytkään mikään elämän ainoa sisältö. Kaipa sitten vaan keskitytään muihin asioihin. Mitäpä sitä väkisin haluamaan, jos ei kerran halua!

Vierailija
34/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nuo hyvältä kuulosta, mutta toivon, että elämäntavoilla (ja ehkä korvaushoidolla) pystyy lievittämään. Tässä keskustelussa kiinnostaa kuitenkin nimenomaan seksuaalisuuden muuttuminen.

AP

Että elämäntavoilla lievittäisit :D Saako murrosiänkin kuriin terveellisillä elämäntavoilla?  Hormonikorvaushoito tehoaa, sillä se korjaa elimistön hormonivajeen.

Vierailija
35/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö tee tosi kipeää, jos paikat on noin kuivat?

Tuo asia on nykyään helposti hoidettavissa paikallisestrogeenilla.

Vierailija
36/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netin mukaan monilla pysyy halut ennallaan ja s.elämä jopa paranee.

Ja kuitenkin tässäkin gallupissa yli puolet on vastannut että halut meni kokonaan. Se on oikeasti tosi yleistä että ne menee. Aika harva kokee sitä tosin ongelmaksi. Aika usein niilläkin, joilla on kumppani, alkaa myös kumppanilta halut ja/tai kyvyt vähentyä jo, joten ei se toistakaan juuri haittaa että nainen ei enää halua seksiä.

Vierailija
37/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko halukkuutta vielä esivaihdevuosissa tai itse menopaussin aikana?

Seksi on itselleni tosi tärkeää, ja tuntuisi tosi oudolta olla haluamatta.  

Tuntuu varmasti oudolta nyt, kun halut on tallella. Ei se taida sitten enää tuntua samalta, jos ne halut katoaa. Sittenhän se tuntuu vaan siltä, ettei halua.

Tuotahan ei voi erottaa muusta elämästä ja luonteesta. Toiset ovat sosiaalisempia ja tutustuminen vastakkaiseen sukupuoleen ollut usein vaivatonta, ovat ehkä tavanomaista viehättävämpiä. Eli saatettu tottua olemaan suhteessa. 

Jos seksi on ollut erityisen merkityksellinen elämänsisältö niin tuskinpa kuin seinään loppuu. Miten noita haluja voi erottaa persoonasta?

Vierailija
38/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan halua vastata?

En halua. Olen lopen kyllästynyt kuulemaan keski-ikäisten naisten seksielämästä. 

Älä lue näitä ketjuja. Nin helppoa se on.

Miksi tästä aiheesta ollaan niin suunnattoman kiinnostuneita täällä?

Koska vaihdevuosi-ikäisiä naisia dissataan koko ajan, enkä ole ollenkaan vakuuttunut, että kaikessa on perää. Haluaisin tietää, että muuttuuko seksuaalisuus muka oikeasti niin rajusti, että halukkaasta naisesta tulee frigidi?

Kun estrogeenin eritys hiipuu itsekseen kokonaan tai lopetetaan antiiestrogeenilla, niin ei siinä enää halukkuutta pohdi.

Vierailija
39/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Että elämäntavoilla lievittäisit :D Saako murrosiänkin kuriin terveellisillä elämäntavoilla?  Hormonikorvaushoito tehoaa, sillä se korjaa elimistön hormonivajeen.

Toisaalta monille ei mitään tuollaisia vaivoja tule koskaan. Itselläni on menopaussi jo tapahtunut, enkä ole kokenut koko vaihdevuosiprosessissa mitään muuta kuin vuototiheyden vaihteluita, ensin menkat tiheni, sitten harveni, sitten loppui. Kaikenlaiset kuumat aallot, aivosumut, kolotukset yms. täysin vieraita juttuja mulle. Ei edes alapään kuivuus vaivaa. Seksuaalinen halukkuus - haluan kyllä orgasmeja edelleen säännöllisesti, eli kai sitä on. Mutta en enää ole oikeastaan miehistä kiinnostunut, ehkä koska olen sinkku, ja nyt mulle riittää oma kiva aikuisten lelujen kanssa pari kertaa viikossa.

Vierailija
40/58 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Aika moni sanoo, että liikunta ja normaali paino auttaa. En tiedä sitten 🤷

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi