Saako työkyvytön eläkeläinen kerätä pulloja????
Vai voinko ilmoittaa verottajalle ja työeläkeyhtiöön tuttavan petoksen???
Prtoksella tienannut tänä keväänä varmaan jo lähemmäs 20 e yhteensä!!!!
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan ajatellut, että tuolla tavalla saattaa huijata myös muita kelan tukia???!!!
Esim, jos tuttuni hakisi tt-tukea, hän jättäisi varmasti nuo jättiansionsa mainitsematta!!!!!
Samalla viilataan verottajaa linssiin ja eletään MINUN verorahoillani!!!!!!!!!!!!
Ja myös se työkyvyttömyys on aika uskomaton kysymysmerkki, kun voi pulloja kerätä!!!!!!!!
Ap
Se, että on työkyvytön ei tarkoita sitä ettei voisi liikkua ja kerätä pullojakin. Eri juttu jos nyt halvaantumisen takia on eläkkeellä... Esim nepsy jutut eivät aina edes näy päällepäin, mutta töihin ihmisestä ei ole. Lopeta tuo kadehtiminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättiansiot? Ja sinäkö maksat veeorahoillasi kaikki ne sen tuttavasi eläkkeet? Rohkenen ap epäillä, ettet todellakaan maksa niin paljoa veroja.
Älä nyt pilaa aloittajan hyvää tarinaa takertumalla faktoihin..
Hyvää tarinaa? Olet tollo.
Vierailija kirjoitti:
Miten viitsit kyttätä sairaselkkeellä olevan pullojen keräystä?? Pienet lisärahat hyvät hänelle ja siistii samalla miljööt.
Ei se mitään kyttää kunhan trollailee ja mammat uskoo :D
Eikö ole hyvä asia, että joku kerää niitä pulloja ja tölkkejä pois luonnosta? Ympäristö kiittää.
Mä olen kerännyt Arhinmäen keskikaljatölkit,hyvän tilin olen tehnyt ja verovapaasti,ei velkoja ei veroja kukaan maksa.
Vierailija kirjoitti:
Tk-eläkkeellä saa tienata 976 e / kk ilman että vaikuttaa. Jos eläke tulee kokonaan työeläkeyhtiöltä, tuloraja on varmaan korkeampikin. Pullopanteista ei tarvitse maksaa veroa, jos niillä saa alle 1300 euroa vuodessa.
Tämä!
Ei se eläkkeellä olo tarkoita, etteikö siihen päälle saisi tienata. Vai mikä ihmeen ajatusmaailma ap:lla on, että sen eläkeläisen pitää pysyä aina yhtä köyhänä? Mitään ei muka saisi tienata?
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta!!!!!!
Mistä näitä puolustelijoita riittää???????
Tuttuni on eläkkeen hyväksyessään sitoutunut köyhyyteen!!!!!
Hänellä ei ole lupaa saada lisäansioita!!!!!!
Ja nuo määrät ovat mielettömiä!!!!!!
Ap
Älä viitsi. Tuttusi ei ole "sitoutunut köyhyyteen" vaikka mitä väittäisit. Suomessa jo lainsäädäntö estää sen, olisi esim räikeää syrjintää, ettei tk-eläkkeellä saa rikastua. Tuttusi voi saada perinnön tms ja elellä loppuelämänsä rikkaan vapaaherran elämää. Eläkettä samalla nostellen.
Mieti sitä ap:)
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan ajatellut, että tuolla tavalla saattaa huijata myös muita kelan tukia???!!!
Esim, jos tuttuni hakisi tt-tukea, hän jättäisi varmasti nuo jättiansionsa mainitsematta!!!!!
Samalla viilataan verottajaa linssiin ja eletään MINUN verorahoillani!!!!!!!!!!!!
Ja myös se työkyvyttömyys on aika uskomaton kysymysmerkki, kun voi pulloja kerätä!!!!!!!!
Ap
Hyvä kun tuttusi ulkoilee ja siistii samalla paikkoja, kuka vaan voi niitä kerätä. , Eläkeläiset voivat myös tehdä jonkun verran töitäkin, menettämättä eläkettä, tiedän monia.
Eikö täällä vauhkota myös sitä että pitäisi kaikki syrjäytyneet saada keräämään risuja ja käpyjä ja ties mitä minimitukiensa vastineeksi. Pullonkerääjäthän siistivät ympäristöä, eikö tällainen ilmaistyö 1e tuntipalkalla (mitä pulloista oman kokemuksen mukaan saa) olekin se ultimaattisin palstan ihannetilanne, mitä köyhän eläkeläisen voi laittaa tekemään?:D
Lisäksi tiedoksi että tk eläkkeen päälle saa käydä töissä, pullotienestit erittäin ok. Etenkin neurologiset oireet ei ole sellaisia että estäisi pullojen keruun. Jos pyörätuolipotilaaksi ilmoittautunut vipeltäis päivät pullojen perässä niin sitten olis jo vähän outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saa toki mut voit kiusallas käräyttää hänet verottajalle, mä ainaki tekisin noin muutenki jokaisen pullo hemmon joka noita kerää sais verottajalle käräyttää loppus halu kerätä pulloja ku tulis syytteet raskaista talousrikoksista ku saatu rahaa maksamatta niistä veroa eli nyt vaa verottajalle puhelua ja käräyttää se pullokerääjä
Hyvä että joku ymmärtää!!!!!!
Siis tuttuhan rikastuu, sen tienaavat summat ovat uskomattoman suuria!!!!!
Tekeekö hän verottaja mitään, tiedätkö???!!!
Entä työeläkeyhtiö, alkavatko toimiin purkaakseenntuttuni eläkkeen ja periäkseen kaikki maksut takaisin???
On väärin, että elätämme tuollaista pullonkerääjää verorahoin!!!!!!!
Ap
Siis kyllä voikin olla kaksi oksettavaa ihmistä. Jos toinen on eläkkeellä sairaude
Karma on jo iskenyt, eivät vain ymmärrä. Siksi ovat köyhiä ja kateellisia.
AP varmaan lähtenyt verotoimistoon valittamaan tutustaan kun on pullonkeräysrahoja saanut kevään aikana lähemmäs 20e, ja vappuna onkin paljon keräämistä. Menisi itsekin keräämään.
On sairasta, että minä nettomaksajana elätän tuttuni ja monen muun eläkeläisen pelkästään minun verorahoillani!!!
Ja samaan aikaan se kiittämätön ihminen rikastuu keräämällä pulloja!!!!!!!!
Sairasta!!!!!!!!!!!
Ap
Ei voi olla oikein, että työkyvytön pummi tienaa noin paljon!!!!!!
Verottajalla on oikeus tietää!!!!
Ja eläke on peruttava!!!!
Ap
Ole hyvä vaan, niin kauan kuin niistä pantin saa - tai kernaasti sen jälkeenkin. Hyvä kun joku kerää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulloista on ostaessa maksettu alv, niin älytöntä jos vielä palautetuista pitäisi veroa maksaa. Kyllä Suomessa verotetaan ihan tarpeeksi tuloista.
Siis tuttu EI paluauta vain omia pullojaan, hän kerää teiden varsilta ja luonnosta yms muiden heittämät pullot ja tölkit itselleen!!
Hänen kuuluu lain mukaan maksaa verot niistä, mutta ei maksa!!!!
Ja työeläkeyhtiö ei tiedä, että neurologinen sairaus joka estää tutun työnteon mahdollistaa pullojen keruun!!!!!
Tutun eläke on peruttava ja häntä on muutenkin rangaistava petoksesta!!!!
Hän tienasi kerran noin 3 e, noin 5 ja noin 8 e!!!!!
On kerännyt useamminkin, mutta nämä tiedän!!!
Siis verottomana käteen, hänestähän tulee rikas!!!!!
Me työssäkäyvät maksamme tutun eläke-etuudet ja hän vain kartuttaa omaisuuttaan!!!
Ja kehtaa väittää, että
Täyden tk eläkkeen saa lain mukaan jos työkyky on alentunut vähintään 60 pros. Eli tk eläkkeellä oleva saa jopa tehdä 40 prosenttista työaikaa olevaa työtä, jos pystyy. Laillisesti siis. Googlaapa vähän, jos et ole ehtinyt tukeutua katkeruutesi jo!
Työtulovähennystä mie en luppaa, mutta muuten - ole hyvä vaan
Vierailija kirjoitti:
On sairasta, että minä nettomaksajana elätän tuttuni ja monen muun eläkeläisen pelkästään minun verorahoillani!!!
Ja samaan aikaan se kiittämätön ihminen rikastuu keräämällä pulloja!!!!!!!!
Sairasta!!!!!!!!!!!
Ap
Haista huilu. En usko hetkeäkään, että maksaisit niin paljon veroja, että kenenkään eläkkeet menisivät sinun verorahoistasi. En edes usko, että olet töissä. Et voi olla..
Kaikki saa kerätä pulloja/tölkkejä/marjoja/sieniä/käpyjä maasta niin paljon kuin vaan huvittaa, verottajaa ei kiinnosta.
Älä nyt pilaa aloittajan hyvää tarinaa takertumalla faktoihin..