Meira pakattu ruohosipuli Kiinasta ja persilja Serbiasta-mitä ihmettä?!?
Nyt vasta tuli mieleen katsoa,että mistäkö maasta nuo on peräisin.
Voi minua tyhmää.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa, mulla kasvaa omassa puutarhassa.
Omassa puutarhassa kasvaa pakattua ruohosipulia ja persiljaa, vaikka maassa on vielä lunta? Aikamoista....
Serbiassa ja kiinassako sitten kasvaa kesää talvea kuivattua ja pakattua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa puutarhassa kasvaa pakattua ruohosipulia ja persiljaa, vaikka maassa on vielä lunta? Aikamoista....
nauraN :)
Vierailija kirjoitti:
Meiran tuotteet? Okei, no sepäs kätevää 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaavaa ihmettelin, että miten voi, että aina vaan ruokakassi ei olekaan täynnä kotimaisia tuotteita, vaikka yritän ja yritän suosia suomalaista.
Tuommoisia tuotteita on paljon. Myllyn Paras makaronin kuvittelin tulevan Hyvinkäältä, mutta se tuleekin Ruotsista. Vaasan leipomot siirsi tuotantonsa Viroon.
Kouluruoka tulee Puolasta. Kurkut ja tomaatit myös. Valmiina pilkottuna säkissä.
Sitten kun kesällä kävelee mökkimaisemissa viljapeltojen vierellä, niin ehän niitä viljelläkään kotimaiseen käyttöön, vaan ne menee keskieurooppaan eläintenrehuksi. Suomi ostaa suurimman osan viljastaan Ukrainasta.
Tämähän oli vasta jäävuoren huippu. Kaikki pitää tarkistaa erikseen. Älkää olettako, että se perunakin tuli naapuripitäjästä... joo, tsekeistä!
Ei kannata kuvitella, vaan kannattaa lukea, mitä pakkausessa sanotaan. Ei tarvitse sitten i
Sehän tässä taisi olla pointtina että ennen ei tarvinnut lukea kun tiesi että tietyiltä merkeiltä saa kotimaista. Nyt onkin kaikessa rauhassa tutut tuotteet vaihtuneet ulkomailta peräisin oleviksi. Sama pussi, sama hinta tai jopa entistä korkeampi, mutta ei enää kotimaista. Eli nyt on herätty siihen että pakko tarkistaa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta tuoreena niin saat suomalaista. Ja maistuukin joltain.
Voi kun ne ravinneliuoksessa kasvaneet kasvihuonerehut joltain maistuisivatkin. Melko hurja ero itsekasvatettuun tai ulkona kasvaneeseen.
Kyllä ne maistuu. Ainakin paljon enemmän kuin kuivatut muruset. Melko hurjaa, että saat yrtit kasvamaan tuolla lumihangessakin :D
Kesällä ulkona kasvaneesta sadosta voi pakastaa talven varalle. Oletko todella niin pöljä, että sinulle pitää tämäkin asia selittää ja aukikirjoittaa? Oletat varmaan, että jossain kasvatetaan soijanakkeja pensaissa ja pihvitkin kirmaavat vakuumipaketeissa jossain Argentinan pelloilla? On oikeastaan aika hämmästyttävää, että älynlahjasi riittävät enterin painamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiran tuotteet? Okei, no sepäs kätevää 😅
Oot vissiin ekaluokkalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaavaa ihmettelin, että miten voi, että aina vaan ruokakassi ei olekaan täynnä kotimaisia tuotteita, vaikka yritän ja yritän suosia suomalaista.
Tuommoisia tuotteita on paljon. Myllyn Paras makaronin kuvittelin tulevan Hyvinkäältä, mutta se tuleekin Ruotsista. Vaasan leipomot siirsi tuotantonsa Viroon.
Kouluruoka tulee Puolasta. Kurkut ja tomaatit myös. Valmiina pilkottuna säkissä.
Sitten kun kesällä kävelee mökkimaisemissa viljapeltojen vierellä, niin ehän niitä viljelläkään kotimaiseen käyttöön, vaan ne menee keskieurooppaan eläintenrehuksi. Suomi ostaa suurimman osan viljastaan Ukrainasta.
Tämähän oli vasta jäävuoren huippu. Kaikki pitää tarkistaa erikseen. Älkää olettako, että se perunakin tuli naapuripitäjästä... joo, tsekeistä!
Aika moni tuote muuttuu kotimaiseksi, kun se on huuhdeltu suomessa vedellä. Ei kannata liik
Avainlipputuote elintarvikkeissa voi olla juuri tuota. Hyvää Suomesta -merkki kertoo raaka-aineiden kotimaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun ne ravinneliuoksessa kasvaneet kasvihuonerehut joltain maistuisivatkin. Melko hurja ero itsekasvatettuun tai ulkona kasvaneeseen.
Kyllä ne maistuu. Ainakin paljon enemmän kuin kuivatut muruset. Melko hurjaa, että saat yrtit kasvamaan tuolla lumihangessakin :D
Kesällä ulkona kasvaneesta sadosta voi pakastaa talven varalle. Oletko todella niin pöljä, että sinulle pitää tämäkin asia selittää ja aukikirjoittaa? Oletat varmaan, että jossain kasvatetaan soijanakkeja pensaissa ja pihvitkin kirmaavat vakuumipaketeissa jossain Argentinan pelloilla? On oikeastaan aika hämmästyttävää, että älynlahjasi riittävät enterin painamiseen.
Kannattaa vähän löysätä pipoa välillä. Ei tarvitse sitten tuolla tavalla riehua, kun toinen vitsailee.
Mulla on Sallisen ruohosipulia, mutta tässä lukee vaan, että pakattu Suomessa, Voi siis olla peräsin ihan mistä vaan.
Yrttejä voi kasvattaa itse ympäri vuoden. Tällä hetkellä mulla kasvaa sisällä basilika, tilli, persilja ja ruohosipuli.
Viisastelijoille tiedoksi, että kyllä varmasti kaikki tietää ettei ole saatavilla kotimaista suolaa ja pippuria eikä monia muitakaan mausteita. Mutta ne mitä voi itse kasvattaa niin toki kannattaa itse kasvattaa ja tehdä se oma yrttisuolakin niistä omista yrteistä ja siitä Ulkomaisesta suolasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei puoleksikaan niin hämmästyttävää kuin se, ettet tajunnut hymiöstä huolimatta tuon olleen vttuilun sekaista vitsailua :D Mutta toivottavasti sait helpostusta omaan oloosi kun pääsit räksyttämään haukkumisviestin.
Joo ihan kaikki pitää tarkistaa nykyään. Ostettiin Auran ketsuppia eikä sekään ollut suomalaista kuten kuvittelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettet vaan olis naivi? Virossa on komeat kasvitarhat.
En. Osaan lukea. Se auttaa, kun haluaa tietää, onko tuote suomalainen vai serbialainen vai kasvatettu Virossa.
Ihanaa!
En. Osaan lukea. Se auttaa, kun haluaa tietää, onko tuote suomalainen vai serbialainen vai kasvatettu Virossa.