Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meira pakattu ruohosipuli Kiinasta ja persilja Serbiasta-mitä ihmettä?!?

Vierailija
25.04.2024 |

Nyt vasta tuli mieleen katsoa,että mistäkö maasta nuo on peräisin.

Voi minua tyhmää.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maassa pippuri kasvaa?

Vierailija
2/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samaan olen itsekin vasta herännyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, mulla kasvaa omassa puutarhassa.

Vierailija
4/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Kuivaan tai pakastan vuoden tarpeiksi. Teen myös itse yrttisuolaa.

Vierailija
5/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin luulin että esim. Apetit ois pitkälti kotimaista mutta parsakaalipussukan sisältö taisi viimeksi olla Uruguaysta tmv.

Vierailija
6/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No samaan olen itsekin vasta herännyt. 

Olemme siis kohtalotovereita 😐

Ap,joka tahtoo nyt olla vähän sanaton järkytyksestä.

Vierailija
7/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa puutarhassa kasvaa pakattua ruohosipulia ja persiljaa, vaikka maassa on vielä lunta? Aikamoista....

Vierailija
8/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolakin on tuontituote.

Vierailija
9/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tuoreena niin saat suomalaista. Ja maistuukin joltain. 

Vierailija
10/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun ne ravinneliuoksessa kasvaneet kasvihuonerehut joltain maistuisivatkin. Melko hurja ero itsekasvatettuun tai ulkona kasvaneeseen.

Vierailija
11/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytin kaikki pakastamani persiljat parissa kuukaudessa😁 Ja sitä pakastettiin PALJON!

niin isoa kasvimaata en saa että siitä riittäisi vuodeksi!

Vierailija
12/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavaa ihmettelin, että miten voi, että aina vaan ruokakassi ei olekaan täynnä kotimaisia tuotteita, vaikka yritän ja yritän suosia suomalaista.

Tuommoisia tuotteita on paljon. Myllyn Paras makaronin kuvittelin tulevan Hyvinkäältä, mutta se tuleekin Ruotsista. Vaasan leipomot siirsi tuotantonsa Viroon.

Kouluruoka tulee Puolasta. Kurkut ja tomaatit myös. Valmiina pilkottuna säkissä.

Sitten kun kesällä kävelee mökkimaisemissa viljapeltojen vierellä, niin ehän niitä viljelläkään kotimaiseen käyttöön, vaan ne menee keskieurooppaan eläintenrehuksi. Suomi ostaa suurimman osan viljastaan Ukrainasta.

Tämähän oli vasta jäävuoren huippu. Kaikki pitää tarkistaa erikseen. Älkää olettako, että se perunakin tuli naapuripitäjästä... joo, tsekeistä!

Vierailija
13/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa puutarhassa kasvaa pakattua ruohosipulia ja persiljaa, vaikka maassa on vielä lunta? Aikamoista....

Oletko jotenkin vajaa?

Vierailija
14/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun ne ravinneliuoksessa kasvaneet kasvihuonerehut joltain maistuisivatkin. Melko hurja ero itsekasvatettuun tai ulkona kasvaneeseen.

Kyllä ne maistuu. Ainakin paljon enemmän kuin kuivatut muruset. Melko hurjaa, että saat yrtit kasvamaan tuolla lumihangessakin :D

Vierailija
15/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs suola tulee? Sitäkin varmaan kuivatat ja tislaat Itämerestä.

Vierailija
16/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavaa ihmettelin, että miten voi, että aina vaan ruokakassi ei olekaan täynnä kotimaisia tuotteita, vaikka yritän ja yritän suosia suomalaista.

Tuommoisia tuotteita on paljon. Myllyn Paras makaronin kuvittelin tulevan Hyvinkäältä, mutta se tuleekin Ruotsista. Vaasan leipomot siirsi tuotantonsa Viroon.

Kouluruoka tulee Puolasta. Kurkut ja tomaatit myös. Valmiina pilkottuna säkissä.

Sitten kun kesällä kävelee mökkimaisemissa viljapeltojen vierellä, niin ehän niitä viljelläkään kotimaiseen käyttöön, vaan ne menee keskieurooppaan eläintenrehuksi. Suomi ostaa suurimman osan viljastaan Ukrainasta.

Tämähän oli vasta jäävuoren huippu. Kaikki pitää tarkistaa erikseen. Älkää olettako, että se perunakin tuli naapuripitäjästä... joo, tsekeistä!

Ei kannata kuvitella, vaan kannattaa lukea, mitä pakkausessa sanotaan. Ei tarvitse sitten ihmetellä. 

Vierailija
17/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettet vaan olis naivi? Virossa on komeat kasvitarhat.

Vierailija
18/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni tuote muuttuu kotimaiseksi, kun se on huuhdeltu suomessa vedellä. Ei kannata liikaa tuijotella kotimaisuutta, kannattaa tuijottaa kilohintaa ja tuotteen laatua. Kauppias ottaa aina katteensa ja "kotimaisilla" tuotteilla rahastetaan surutta. Appelsiinimehukin muuttuu avainlipputuotteeksi, kun siinä on 99%:a Päijänteen vettä.

Vierailija
19/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin vajaa?

En. Sinä ilmeisesti olet, kun huumori on sinulle ihan vieras asia. 

Vierailija
20/34 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kuvitella, vaan kannattaa lukea, mitä pakkausessa sanotaan. Ei tarvitse sitten i

Niinhän mä just sanoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän