Mökki Rymättylä vai Nauvo/Parainen?
Hei,
olen juuri muuttanut Turkuun ja etsin mökkiä/ mökkitonttia Nauvosta (myös mahd Parainen) tai Rymättylästä, Naantalista.
Kumpaa paikkaa sinä suosittelet jos kokemusta näistä ja miksi? Hyvät ja huonot puolet?
Mahdollista myös pitkäaikainen vuokraaminen.
Kommentit (14)
Nauvo eli mahdollisemman kauas minun mökistä. :D
Nauvo/Parainen reitti on ihan saatanasta kesäisin.
Jos et ole ruotsinkielinen niin sanoisin Rymättylä. Nauvossa katsotaan nenää pitkin. Paraisilla vähän on ihan älyttömästi punkkeja.
Jos et ole ruotsinkielinen niin sanoisin Rymättylä. Nauvossa katsotaan nenää pitkin. Paraisilla vähän sama juttu ja ihan älyttömästi punkkeja.
Eikö Rymättylässä ole punkkeja kuten Paraisilla? Entäs palvelut, eroaako ne suuresti toisistaan?
Itse asustelen kesät (manner-) Naantalissa ja kesät Paraisilla. Molemmat ovat mökkipaikkakuntina hyviä. Paraisilla ehkä pääsee enemmän sellaiseen "ulkomailla"-tunnelmaan ruotsin kielen takia. Väittävät kyllä, että rakennusluvan saaminen siellä voi olla hankalaa ilman suhteita - tämä toki voi olla huhupuhettakin. Saaristotie on kesäisin tukkoinen muttei mahdoton, itse karsastan kyllä lossimatkan päässä olevia kohteita (eli Nauvo ja siitä eteenpäin, Rymättylässä Aaslaluoto). Toiset taas tykkää. Saaristotiellä on nyt menossa isot siltaremontit, mutta kai ne muutamassa vuodessa valmistuvat. Kaupungeista Naantali on varakkaampi, ja ehkä siis palvelut pelaavat siellä paremmin. Punkkeja ja peuroja löytyy aivan liikaa molemmista. Paraisilla kesäasukkaatkin saavat ilmaisen punkkirokotteen, Naantali ei sellaista ainakaan vielä tarjoa.
Ajatuskatko siis talvet Naantalissa, sorry.
Noita länsirannikon ruotsinkielisiä paikkoja kannattaa välttää, on meille suomalaisille kuin gazan kaistale.
Se vaan, että esim. Nauvon seudulla merivesi on joka vuosi niin levättynyttä, ettei merestä ja uimisesta voi nauttia ollenkaan. Joten nope, ei sinne ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole ruotsinkielinen niin sanoisin Rymättylä. Nauvossa katsotaan nenää pitkin. Paraisilla vähän on ihan älyttömästi punkkeja.
Punkit, hanhet, sinilevä, koirat, juopot, jne...ihanaa merenranta elämää.
Ennen kaikkea kannattaa miettiä kulkemista. Haluatko, että autotie perille ilman lautta/lossimatkaa? Tai onko saaressa, jolloin tarvitset oman veneen.
Ok. Entäs sitten kummassako on enemmän ns tekemistä? Tai kohteita tai esim kauppoja/ ruokapaikkoja tai vaikka kirpputoreja jne missä käydä?
Toki pääasiassa olisimme mökillä. Mukaan tulisi kuitenkin kaksi lasta joten jotain päiväretkiä jne tulisimme varmasti tekemään.
Kannattaa aluksi vaikka vuokrata molemmista mökki yhdeksi kesäksi, tai vaikka lyhyemmäksi aikaa. Pääsee ihan itse vertaamaan.
Kummatkin kivoja. Ehkä Nauvoon kuitenkin.