Luulen, että olen juonut maksani jo paskaksi!
15 vuotta tuli juotua kaljaa, lääkäri sanoi että maksa on rasvoittunut mutta verikokeen mukaan toimii hyvin, sitä kaveritkin ihmetteli
mies ikä 52
enää en juo, raittiina jo 6.päivää!
Kommentit (11)
Ihan oma on maksani ja tärvelen sen alkoholilla jos huvittaa. Kymmenes vuosi kännissä ja ei aavistustakaan miten sisukset voi.
no oppiipahan siitä sen, ettei juo enää toista kertaa ainakaan 15 vuotta putkeen!
Minulla sama tilanne.nyt olen ollut 3 päivää ilman olutta ja odotan tilanteeni paranevan niinpaljon että lauantaina voi taas ruveta juomaan.
Miten saa selville onko se rasvoittunut?
Isällä oli sama aikoinaan. Järkevä ihminen olisi ottanut tuon merkkinä siitä, että nyt on vielä aikaa muuttaa elämäntapoja. Isäni ei viitsinyt, oli vain iloinen kun maksa-arvot olivat hyvät. Nyt on sitten ties mitä sairauksia.
Maksa on sen rasvaisempi, mitä enemmän vyötäröllä on rasvaa. Nykyään se rasvoitetaan lähinnä syömisillä, ei juomisella.
naapurin kaveri on laiha kuin mikä ja ikä 58 ja koko ajan liikkeessä ja juopi kuulemma pienen viinapullon eli 0,35 l joka päivä "lääkkeeksi"
tehnyt sitä kai jo monta vuosikymmentä ja maksa on todellakin paskana mutta tuntuu toimivan vielä kunnes....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isällä oli sama aikoinaan. Järkevä ihminen olisi ottanut tuon merkkinä siitä, että nyt on vielä aikaa muuttaa elämäntapoja. Isäni ei viitsinyt, oli vain iloinen kun maksa-arvot olivat hyvät. Nyt on sitten ties mitä sairauksia.
Minun isä ryyppäsi itsensä hengiltä. En voi käsittää miksi kukaan haluaa kuolla sillä tavalla kivuliaasti verta oksentaen, kun elimistö vaan tekee stopin.
Olen miettinyt samaa. Samoin tupakoinnin kohdalla. Tuntuu siltä etteivät ihmiset kaikesta valistuksesta huolimatta tajua, millaisia ne loppuvuodet sitten oikeasti ovat. On eri asia kuolla vanhuuteen kuin kitua vuosikausia saamatta kunnolla happea.
Ai jai jai , aina tekee mieli, suu napsaa. No, nyt sitten tekee mieli olutta. Onneksi kaapissa on. Otan oluen 🙂
Kyllä se kestää koko elämän lauloi Juice ja kuoli viinan tuomiin ongelmiin.
Itseäkin hirvittää, että missä kunnossa on sisuskalut. Elinten luovuttajaa minusta ei ainakaan tule.