Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos löytäisit maastosta kätkettynä 100 000 e, veisitkö ne poliisille vai pitäisitkö ite?

Vierailija
25.04.2024 |

siinä olisi tenkkapoo

vai suunta Aasiaan

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin puolet ja laittaisin lapun keksi parempi piilo. Viereen eräkamera kuvaamaan. Mitä tapahtuu 

Vierailija
82/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi koskea, koska olisi kuitenkin jonkun huumejengin rahoja ja saisin hullut perääni..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 000 on iso määrä 100 euron seteleitä, 1000 kpl.

Jos olisin työtön, varmaan pitäisin. 

Kyllä mä käyn 3 pv välein kaupassa, ei mikään ongelma käydä kerran päivässä tai käydä joka 2 pv kahdessa eri kaupassa. Pari v ja rahat ovat käyneet kaupan kautta.

Tällä hetkellä veisin poliisille

Vierailija
84/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ne rahat pystyisi jäljittämään? Siinä sitten kun yrität viedä osaa pankkiin tai maksaa niillä onkin selittelemistä miksi sinulla on rikollista rahaa.

Niin? Sanot että sait kaupasta vaihtorahoina - tai myit perämoottorin käteisellä, etkä muista ostajan nimeä. Ei niitä setelien sarjanumeroita tarkisteta joka välissä. Pelkästään se, että rahaa on joskus käytetty vaihdon välineenä rikollisessa toiminnassa, ei automaagisesti tee siitä setelistä rikollista rahaa. 

Vierailija
85/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin puolet ja laittaisin lapun keksi parempi piilo. Viereen eräkamera kuvaamaan. Mitä tapahtuu 

Miksi et ota kaikkea, ja jätä lappua *hanki lisää JA keksi parempi piilo.*

Vierailija
86/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka pelkäätte rikollisia? Mistä rikolliset saisivat tietää, että olen vienyt rahat?

Jos oletetaan, että:

- En ole liikkunut aikaisemmin säännöllisesti rahojen löytöpaikan läheisyydessä 

- En ole missään vaiheessa elämääni ollut mukana rikollisuudessa eikä minulla ole yhteyksiä rikollisiin piireihin

- Minä tai läheiseni ei asu, käy koulua tai työskentele rahojen löytöpaikan läheisyydessä

- En käytä rahoja millään sellaisella tavalla, josta voitaisiin havaita mitään tavallisesta poikkeavaa

Ainut mahdollisuus on se, että joku on nähnyt minut löytöpaikan läheisyydessä tai että siellä on kamera, mutta se on aika epätodennäköistä ja sen todennäköisesti huomaisi. Ainakin itse tutkisin lähistön hyvin yllätysten varalta ennen kuin veisin rahat.

Vierailija
87/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie lähtisin ostelee

Vierailija
88/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitse pähkäillä, en löydä.

Vierailija
89/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin.

Vierailija
90/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille. Katso ap elokuva Shallow grave.

Vierailija
91/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on Shallow grave ja No country for old men, mutta on myös erinomainen suomalainen tv-sarja Pasilan Myrkky, jossa twistina on se, että raha on vielä huumeena. Ja sitä on paljon. Mitä teet? Ei kai kukaan ole niin hullu, että vetää välistä tod.näk. venäläisen mafian huumeet ja alkaa myydä niitä? Eihän?

Elias Salonen on tässäkin sarjassa erittäin hyvä ja HP Björkman nyt ei huono osaa ollakaan. Ja tietysti Eero Milonoff.

Vierailija
92/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka pelkäätte rikollisia? Mistä rikolliset saisivat tietää, että olen vienyt rahat?

Jos oletetaan, että:

- En ole liikkunut aikaisemmin säännöllisesti rahojen löytöpaikan läheisyydessä 

- En ole missään vaiheessa elämääni ollut mukana rikollisuudessa eikä minulla ole yhteyksiä rikollisiin piireihin

- Minä tai läheiseni ei asu, käy koulua tai työskentele rahojen löytöpaikan läheisyydessä

- En käytä rahoja millään sellaisella tavalla, josta voitaisiin havaita mitään tavallisesta poikkeavaa

Ainut mahdollisuus on se, että joku on nähnyt minut löytöpaikan läheisyydessä tai että siellä on kamera, mutta se on aika epätodennäköistä ja sen todennäköisesti huomaisi. Ainakin itse tutkisin lähistön hyvin yllätysten varalta ennen kuin veisin rahat.

Jos tommosen löydön jostain maastosta oikeasti tekisi, niin ihan ensimmäiseksi katselisi ympärilleen ja etsisi mahdollista kameraa. Käyttää siihen kunnolla aikaa ja varmistaa, ettei missään lähellä ole mitään kameraa. Jos sellaisen löytää, niin liukenee paikalta ja unohtaa nähneensä mitään tavallisuudesta poikkeavaa. 

Vierailija
93/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin kohtuullisen varma, että kukaan ei tietäisi että löysin rahat (setelit ei juoksevilla sarjanumeroilla, ei "riistakameroita" lähipuissa yms.), niin totta hemmetissä pitäisin itse. Maastoon sijoitettu 100,000 euron rahaerä olisi pois rikolliselta. Ei siellä rehelliset duunarit rahojaan talleta tai niitä sinne hukkaa.

Vierailija
94/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se houkutus pitää itse olisi aika suuri. Harmi vaan että käteisenä pitäisi yrittää käyttää eikä esim. Vuokraa voi käteisellä maksaa ja pankissa alettaisiin kyselemään tallettaessa.

Sama. Houkutus olisi suuri. Mutta jos on esim.poliisilla sarjanumerot, niin aika ikävä jäädä kiinni. 

Vierailija
95/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin rahat, ja ostaisin loppuelämän ajan kaikki ruuat käteisellä.

Vierailija
96/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla muistisairaan vanhuksen piilottama sotakassa.

Rikolliset piilottavat rahansa niin ettet sinä niitä löydä. Tai jos löydät niin rikolliset kyllä löytävät sinut.

Vierailija
97/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin, en siksi että olen niin kunniallinen kansalainen, vaan koska olen sellainen vellihousu että pelottaisi saada joku rikollisporukka perään. 

Vierailija
98/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoittaisin ne hyväntekeväisyyteen. Sitten niistä olisi enemmän hyötyä.

Vierailija
99/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se houkutus pitää itse olisi aika suuri. Harmi vaan että käteisenä pitäisi yrittää käyttää eikä esim. Vuokraa voi käteisellä maksaa ja pankissa alettaisiin kyselemään tallettaessa.

EU:n alueellakin on bielä.valtioita, joissa cash is king. Eli matkustaisin ulkomaahan ja siellä sijoittaisin rahat jollain tapaa. Myöhemmin ei olisikaan ongelma kotiuttaa varoja. Eli eräänlainen rahanpesu tämä. 

Ja ei, ei moraalista ongelmaa minulle. Rikollisten rahoja ne 100k€, ja olisivat muuten päätyneet Suomen valtiolle. Joka taas on kupannut minua niin pitkään, että koen ihan kohtuullisena saada jotain kompensaatiota.

Vierailija
100/113 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmottaisin poliisille.

En tajua miten rikollista elämää jaksaa.. aina saisi pelätä.

Enkä kaipaa sellaista "jännitystä" elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän