Jos löytäisit maastosta kätkettynä 100 000 e, veisitkö ne poliisille vai pitäisitkö ite?
Kommentit (113)
Lahjottaisin hyväntekeväisyyteen. En tarvitse tuollaisia rahoja, koska meillä on hyvä työttömyysturva ja ansiosidonnainen.
Jotain huumerahojan ne olis. Joten ilmoittaisin häkeen sen sijainnin ja jos uskaltaisin, jäisin lähistölle katsomaan, että poliisi ehtii paikalle ennen huumemiehiä.
Valtiollehan tuollaiset rikoksella saadut rahat tuomitaan, joten rahojen pitäminen olisi toisilta veronmaksajilta varastamista.
Tuollainen 100000€ ei kuitenkaan muuttaisi elämääni, joten en ottaisi tuollaista omalletunnolleni.
Palauttaisin tietenkin. Olen ehkä tyhmä ja ruma mutta en ole varas.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista summaa ei voi laittaa pankkitilille ilman että sen alkuperä pitäisi selventää. Houkuttaisi pitää itselläni mutta käyttäminen olisi aika haastavaa.
Helppoahan se olisi. Maksaisin ruuat, vaatteet, polttoaineet ja uudemman (en tarkoita uutta kymmenien tuhansien autoa, vaan muutaman tonnin) auton käteisellä. Ei sitä kaikkea kerralla tarvitse käyttää. Vähän kerrallaan. Sillein ei herätä myöskään mitään erityistä huomiota.
Onhan ne rikollisetkin töitä tehneet niiden rahojen eteen. En veisi toisen tienaamaa rahaa vaan jättäisin niille sijoilleen.
jos ne olisi kätketty minun maalleni niin pitäisi itselläni koska ajattelisin, että joku on hyvää hyvyyttäään laittanut geokätkön minulle omalle maalleni lahjaksi, minun maa minun valuutta. kaikki on minun mitä siellä on. mitäs laittaa mailleni rahaa jos ei halua antaa niitä minulle!?
Näistä vastauksista näkee miksi oikeiston kannatus on niin suurta.
Yksikään ei ole vielä maininnut antavansa rahoja hyväntekeväisyyteen, vaan itselleen haalii kaiken.
Sellainen kansa millainen päättäjätkin on.
Sytyttäisin niillä varmaan nuotion. Ketä nyt kiinnostaa pikkuasiat ?
Vierailija kirjoitti:
Jotain huumerahojan ne olis. Joten ilmoittaisin häkeen sen sijainnin ja jos uskaltaisin, jäisin lähistölle katsomaan, että poliisi ehtii paikalle ennen huumemiehiä.
Valtiollehan tuollaiset rikoksella saadut rahat tuomitaan, joten rahojen pitäminen olisi toisilta veronmaksajilta varastamista.
Tuollainen 100000€ ei kuitenkaan muuttaisi elämääni, joten en ottaisi tuollaista omalletunnolleni.
No eihän ne valtiolle mene käyttöön, eikö ne hävitykseen mene? Jos ne jampat jäisi kiinni, niin rikoksella saadut hyödyt, kuten isot määrät käteistä, määrätään kyllä menetettäväksi, mutta ei sillä mitään julkisia terveysmenoja kateta tai lyhennetä valtion lainoja...
Kutsuisin poliisin kätkölle.
Ei noista voi olla varma, ettei löydy kätköstä muutakin "hauskaa" ja hyvä olla näyttöä, ettei ole itse väärennettyjä.
Jos pitäisin itselläni niin mistä voin olla varma että ovellani ei ole kohta samanlaista psykopaatti murhaajaa kuin elokuvassa No country for old men.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista summaa ei voi laittaa pankkitilille ilman että sen alkuperä pitäisi selventää. Houkuttaisi pitää itselläni mutta käyttäminen olisi aika haastavaa.
Helppohan tuota olisi käyttää asioihin, jotka ei näy verottajalle. Esim autot ja elektroniikka ei kiinnosta verottajaa, veneet taitaa olla jo omaisuusverotuksen piirissä. Sukanvarressa ulkomaille mukaan mitä mahtuu. jne.
Jos veisin poliisille niin siitä katoasi vähintään puolet kun suljen oven. Voisin vielä jäädä kiinni kätkön omistajalle.
Kyllä kattelisin onko kameroita lähellä tai jäljittimiä rahoissa ja ottaisin niistä mahdollisimman paljon. Sitten vaihtaisin maisemaa.
Vierailija kirjoitti:
Sata tonnia saisi aivan helposti käytettyä ilman pankkiin tallettamistakin, kun vaan rauhassa kuluttelisi. Auton huollot ja renkaat, ruokakauppa, vaatteet, ravintolassa syöminen, kivijalkaliikkeistä ostetut tavarat, pienet remontit, huonekalut, tekstiilit, astiat ja keittiövälineet, kodinkoneet jne. Kaikki vaan ostaisi käteisellä pikkuhiljaa, niin voisi aika monta vuotta elää mukavasti ja säästää tai sijoittaa tilille jäävät varat.
Juu. Ostat ylihintaan 15 vuotta vanhan Bemarin, jossa on koko ajan jotain vikaa, niin sata tonnia saa kulumaan melko äkkiä.
Tästähän on ennakkotapaus: Elokuva "Menetetty Maa".
Veisin poliisille, koska jos ja kun se olisi rikollista rahaa, uskoisin että piilottaja olisi valmis tekemään lähes mitä tahansa saadakseen rahat takaisin. En laittaisi omaa ja lasteni henkeä ja terveyttä tuollaisen varaan. Ja aivan takuulla kätkijä etsisi tuollaista rahasummaa kissojen ja koirien kanssa. Mielummin poliisille.
Jos olisin 100%, ettei rikolliset saa tietää, niin pitäisin rahat. Kyllä ne tähän arkeen menisi. Pikkuhiljaa kauppareissuilla, polttoaineeseen, ulkomaanmatkalle käteiset (myös hotellin maksaminen, vaikka luottokortille tekisi varauksen) jne. Toki jotain voisi varoiksi välillä maksaa kortillakin, niin ei ihan ilmaiseksi eletä.
En tietenkään veisi niitä poliiseille. Olen löytänyt suuren summan rahaa ja pidin ne itsellä.
Sun mielestä ne maastokätkön rahat pitäisi palauttaa niille kivoille rikollisille, kun niille tulee muuten paha mieli, kun niiden huumerahat on hävinneet? 😂😂
Ihan varmasti veisit itsekin ne rahat, jos olisi tilaisuus.