Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tottuuko tuohon älykelloon ranteessa?

Vierailija
25.04.2024 |

Ostin Apple watchin ja se on ollut nyt käytössä kolme päivää. Mun on oikeasti pakko ottaa se välillä pois kun ahdistaa rannetta. En ole vuosikymmeniin käyttänyt rannekelloa, että onko tämä vain sitä, että kestää jonkun aikaa tottua tuohon? 

Nyt se on vähän löysemmällä, mutta esim. uidessa se pitäisi olla tiukemmin kiinni. 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok jos Garminiin ei ole varaa.

Garmin-jankkaajat ovat säälittäviä kaikilla somealustoilla. Kiva, jos olette tyytyväisiä kelloonne, mutta miksi siitä pitää tehdä noin hirveän iso numero? Tai miksi Apple Watch-triggeröi teitä noin paljon?

Vierailija
22/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottuu siihen. Itselläni oli monta vuotta se pienin Apple Watch. Joku aika sitten ostin Apple Watch ultran ja meni hetki tottua. Ja piti kyllä myös ensin kokeilla eri rannekkeita ennen kuin löysi sellaisen, jolla noinkin iso kello tuntui mukavalta sirossa ranteessa.

Tuo kello on yllättävän painava ja tuntuu ranteessa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli pari vuosikymmentä ettei ollut rannekelloa mutta sitten ostin älykellon ja nyt ei osaa olla ilman. Ihan kätevä.

Vierailija
24/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti ihan googlettaa tuo Garmin ja eikä tuo kyllä hintansa puolesta ole yhtään sen kummallisempi kuin moni muukaan merkki. :D Kurkkasin huvikseni Elisan sivuille mistä tilasin oman kellon, niin siellä halvin Garmin 169€. Mun Apple Watch maksoi 489€. Polarin hinnoista en tiedä, mutta kovasti tuntuu olevan tykätty sekin. 

Ap

Joillain garmin-käyttäjillä on vaan joku häiriintynyt pakkomielle tulla huutelemaan Apple Watch-aiheisiin päivityksiin. En ole vielä päässyt perille, että miksi. Mutta on ihan yleine ilmiö somessa jostain syystä.

Vierailija
25/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Garmin-jankkaajat ovat säälittäviä kaikilla somealustoilla. Kiva, jos olette tyytyväisiä kelloonne, mutta miksi siitä pitää tehdä noin hirveän iso numero? Tai miksi Apple Watch-triggeröi teitä noin paljon?

Kaikki älykellot triggeröi, jos herätessä pitää katsoa kellosta nukkuiko hyvin vai huonosti. Tai pyöräillessä, kun ei ilman kelloa tiedä nousiko pulssi ja tuliko hiki. 

Vierailija
26/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä yhtään ahdista, kun on koko ajan joku skannaus kehoon päällä?

Sitten ihmetellään kummallisia oireita ja pitkittyneitä flunssia ja sairauksia.

Eiköhän tuo yötäpäivää seuranta aiheuta enemmän mielen ongelmia. Jokainen nukkuu joskus huonosti, jokaisella syke nousee urheillessa ja joskus ihan tunnekuohusta.

Ei tavan ihminen tarvitse jatkuvaa seurantaa, silloin tällöin ehkä. Tai huippu-urheilija, ehkä.

Vierailija
27/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti ihan googlettaa tuo Garmin ja eikä tuo kyllä hintansa puolesta ole yhtään sen kummallisempi kuin moni muukaan merkki. :D Kurkkasin huvikseni Elisan sivuille mistä tilasin oman kellon, niin siellä halvin Garmin 169€. Mun Apple Watch maksoi 489€. Polarin hinnoista en tiedä, mutta kovasti tuntuu olevan tykätty sekin. 

Ap

Joillain garmin-käyttäjillä on vaan joku häiriintynyt pakkomielle tulla huutelemaan Apple Watch-aiheisiin päivityksiin. En ole vielä päässyt perille, että miksi. Mutta on ihan yleine ilmiö somessa jostain syystä.

No mulle tämä oli ihan uusi asia ja koko Garmin-merkki oli täysin uusi mulle. En tajua mitä se muiden napaa kaivelee minkä merkkisiä kelloja muilla on. Mä en kyllä ulkonäön perusteella huolisi Garminia, näyttivät rumilta ja kömpelöiltä.

Ap

Vierailija
28/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä yhtään ahdista, kun on koko ajan joku skannaus kehoon päällä?

Sitten ihmetellään kummallisia oireita ja pitkittyneitä flunssia ja sairauksia.

Miksi se ahdistaisi? Ja miten se liittyy flunssiin?

Vierailija
29/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeria Appleuskovaisia ketju täynnä. LOL. Olisitte hommanneet Garminin eikä köyhille ja eläkeläisille suunnattua Applea.

Vierailija
30/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt liity sinänsä aiheeseen mutta kysyn tätä siksi koska AP varmaan tietää! Itse liikun paljon ja monipuolisesti mutta en IKINÄ ole seurannut sykkeitä. Juostessa olisi mitä ilmeisimmin hyvä ainakin tietää pk-rajat ja sitten niissä juoksennella kun ok vedetään. Olen siis aina mennyt silleen kuin hyvältä tuntuu. Eli miten saisin selville tarkat omat sykerajat, nettilaskurit tuntuvat aika suurpiirteisiltä eli oletko itse käynyt ne selvittämässä vai mistä tiedät omat sykerajat? 

Sori täysin ohi aiheen :D

Vierailija
31/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mulle tämä oli ihan uusi asia ja koko Garmin-merkki oli täysin uusi mulle. En tajua mitä se muiden napaa kaivelee minkä merkkisiä kelloja muilla on. Mä en kyllä ulkonäön perusteella huolisi Garminia, näyttivät rumilta ja kömpelöiltä.

Ap

Mun puolisolla on älykello, en ees oo kiinnostunu kattomaan minkä merkkinen tai mitä siinä muuten on toimintoja, kun se vaan katsoo siitä kuka soittaa puhelimeen, kannattaako nousta vastaamaan ja hakemaan puhelin. 

Vierailija
32/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No, en minäkään ymmärrä. Itse harrastan juoksua ja käytän Apple Watch ultraa. Tämä triggeröi noita Garmin-käyttäjiä varsinkin instagramissa yllättävän paljon. Mikä on siis todella hämmentävää, kun itse en koe mitään suuria tunteita toisten kelloista.

Vierailija
33/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkeria Appleuskovaisia ketju täynnä. LOL. Olisitte hommanneet Garminin eikä köyhille ja eläkeläisille suunnattua Applea.

Halvin Garmin jonka näin Elisan sivuilla oli 169€. Löytyy monelta merkiltä kalliimpiakin. Sä tässä olet katkera ja huvittava Garmin-uskovainen. Mua ei ainakaan kiinnosta paskan vertaa muiden ihmisten kellojen merkki ja sulta kiihkouskovaiselta meni täysin ohi aloituksen pointti. Tuota se kiihkouskovaisuus teettää. :D Mene vaikka lenkille sen sun Garmin-jumalan kanssa. :D 

Ap

Vierailija
34/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki älykellot triggeröi, jos herätessä pitää katsoa kellosta nukkuiko hyvin vai huonosti. Tai pyöräillessä, kun ei ilman kelloa tiedä nousiko pulssi ja tuliko hiki. 

No aika helposta triggeröidyt.

Itse olen aktiiviliikkuja, jolla on myös perussairauksia. Seuraan älykellosta sykkeitä sekä liikkuessa että nukkuessa, happisaturaatiota ja vo2Max-arvoja. Kaikki minulle tärkeitä seurattavia arvoja, jotta tiedän liikkuvani itselleni terveellä tavalla. Se oma mututuntuma ei kuitenkaan aina ole oikeassa ja helposti vetää esim. liian kovilla sykkeillä, jos ei yhtään vahdi. Ja esim. hyvin nukutun yönkin jälkeen voi olla ihan poikki ja nuutunut ja syy löytyä sitten huonoista happisaturaatioarvoista. 

Vierailija
35/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvin Garmin jonka näin Elisan sivuilla oli 169€. Löytyy monelta merkiltä kalliimpiakin. Sä tässä olet katkera ja huvittava Garmin-uskovainen. Mua ei ainakaan kiinnosta paskan vertaa muiden ihmisten kellojen merkki ja sulta kiihkouskovaiselta meni täysin ohi aloituksen pointti. Tuota se kiihkouskovaisuus teettää. :D Mene vaikka lenkille sen sun Garmin-jumalan kanssa. :D 

Ap

Aha. Kallein Apple 909€, kallein Garmin Keskisen kellolla 3050€ :D

Vierailija
36/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt liity sinänsä aiheeseen mutta kysyn tätä siksi koska AP varmaan tietää! Itse liikun paljon ja monipuolisesti mutta en IKINÄ ole seurannut sykkeitä. Juostessa olisi mitä ilmeisimmin hyvä ainakin tietää pk-rajat ja sitten niissä juoksennella kun ok vedetään. Olen siis aina mennyt silleen kuin hyvältä tuntuu. Eli miten saisin selville tarkat omat sykerajat, nettilaskurit tuntuvat aika suurpiirteisiltä eli oletko itse käynyt ne selvittämässä vai mistä tiedät omat sykerajat? 

Sori täysin ohi aiheen :D

Ei Applella saa niitä tietääkään. Garminin kellolla ja sykevyöllä saa tehtyä laktaattitestin.

Vierailija
37/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin silloin, kun ostin Apple Watchin kolmisen vuotta sitten, siihen sai säädettävänpituisen kangasrannekkeen. Hihnan toinen pää kääntyy lenkiksi ja tarttuu hihnaan takiaistarralla. Kireyttä voi säätää milloin vain.

Vierailija
38/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aha. Kallein Apple 909€, kallein Garmin Keskisen kellolla 3050€ :D

Ok. Mutta mitä väliä sillä on? Siis oikeasti. Miksi sitä Garminia pitää tuputtaa? Valtaosa ihmisistä tekee tutkimustyötä ennen kuin ostavat kalliimpia ostoksia ja miettivät mikä sopii heidän tarpeisiin. Jos Pera Perusliikkuja ostaa Apple Watchin ja kokee sen sopivan omiin tarpeisiinsa, niin miksi ihmeessä se aiheuttaa joissain Garmin-käyttäjissä niin hirveästi tunteita, että pitää oksentaa niitä näppäimistön kautta ruudulle?

Vierailija
39/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tottunut ja ärsyttää että se pitää lataa joka toinen päivä

Niin siinä käy kun ei ottanut sitä Garminia kaikkien kehoituksesta huolimatta.

Sanoo Garmin-myyjä :D

Vierailija
40/51 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin silloin, kun ostin Apple Watchin kolmisen vuotta sitten, siihen sai säädettävänpituisen kangasrannekkeen. Hihnan toinen pää kääntyy lenkiksi ja tarttuu hihnaan takiaistarralla. Kireyttä voi säätää milloin vain.

Niitä myydään edelleen. Juuri ostin sellaisen. On kätevä, kun voi esim. kesken pitkän lenkin vähä löysätä hihnaa, kun kädet turpoaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan