Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asuisit, jos voisit vapaasti valita?

Vierailija
24.04.2024 |

Minä asuisin Berliinin Wannseessa rannalla jugend-huvilassa paksujen ja korkeiden muurien ja rautaportin takana.

Ei taida ihan fyrkat riittää, en tosin ole katsonut mitä tuollainen maksaisi ja onko niitä edes koskaan myynnissä.

Kommentit (389)

Vierailija
321/389 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tahansa muualla paitsi Suomessa.

Vierailija
322/389 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiiä, en osais päättää. Useampi hyvä, vähän eri tyylinen vaihtoehto. 

Kaupungissa omat hyvät puolensa, mutta ehkä eniten kuitenkin nauttisin maaseudun rauhassa meren äärellä. Niin, että olisi kohtuullinen matka kaupunkiin. Toisaalta myös kaupungin rauhallinen kolkka meren läheisyydessä käy, mutta pitää olla vanha kaupunki eli mihinkään moderniin "cityyn" en tod halua asumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/389 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaliforniassa 

Missä siellä? Mä asun Kaliforniassa. 

Et asu

Ja taas yksi joka ei usko mitään. Minäkin asun USAssa enkä täältä pois lähde.

Etkä asu.

Vierailija
324/389 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tahansa muualla paitsi Suomessa.

Mikset voi valita vapaasti?

Vierailija
325/389 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain kaukaisella Tyynenmeren saarella missä tuuleskelee välillä 50..70 m/s. Vähäkö surffailis!! 🤩

Kannattaa käydä vaikka portugalin rannikolla tai kanaalissa kokemassa, kun tuuli on yli 40m/s siellä ei surffaa kukaan

Portugalin mahtiaalloilla  nimenomaan surffataan.

T. Nazare

Vierailija
326/389 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlannissa meren rannalla

Vierailija
327/389 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosaaressa, aurinkolahdessa meren ja luonnon lähellä.myös palvelut lähettyvillä tarvittaessa. 

Tarkotatko peukkupalveluja?

Vierailija
328/389 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjaan syrjäisen vuonon rannalle muuttaisin eikä haittaisi jos lähin naapuri olisi 10 kilometrin päässä. Olisi suorastaan plussaa.

Vierailija
329/389 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skotlannissa tai Bordeaux'ssa.

Miksi Bordeaux'ssa?

Vierailija
330/389 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesät Suomessa meren rannalla olevassa mökissä jonka isoista ikkunoista avautuu aava meri ja jonka rantasaunasta pääsee suoraan mereen uimaan. Kevät ja syksy menisivät Välimerellä esim. Kreikan saaristossa tai Italian rannoilla, sielläkin meren äärellä. Kesän kuumimmat ajat viettäisin Skotlannissa ja Irlannissa vehreällä saarella.

Talvi jäi pois.

Vierailija
331/389 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

metsässä hirsitorpassa koirien ja kissojen kanssa

Vierailija
332/389 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen pk-seudulla

Samoin.

Näitä polkuja tallaan kai viimeiseen asti...

Vierailija
333/389 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iin Siltojen  leirintäalueella.

Vierailija
334/389 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloisia haaveita suomalaisilla 🥰

Vierailija
335/389 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa, maaseudulla siten, että oma tontti rajoittuisi metsään ja olisi myös oma ranta käytössä (ja toki vesistöltään hyvälaatuinen järvi). iso tontti myös. 

Vierailija
336/389 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

thaimaassa pellon reunalla.kohta se toteutuukin.myytävä vielä kaksi asuntoa ja kesämökki.

Vierailija
337/389 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin ranskalaistyylisessä paikassa kuten Mänttä-Vilppulassa

Vierailija
338/389 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallassa puhdasvetisen järven rannalla. Ihana pieni paikkakunta Lapissa. 

Vierailija
339/389 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuisin mökissä tai pienellä maatilalla mäennyppylällä lähellä järveä ja metsää. Toinen vaihtoehto on itse suunnittelemani talo. Lähellä olisi kuitenkin kylä eikä kaupunkiinkaan olisi älytön matka. Harrastukseni kun ovat jossain määrin yhteisöllisiä, vaikka osaa pystyy toteuttamaan kotonakin, jos on riittävän iso tasainen pihamaa (jos minä en mene valmennuksen luo, ehkä valmennus tulee minun luokseni...) tai muuten tilaa ja varusteita.

Mutta näissä olosuhteissa voin olla tyytyväinen, jos sattuisin saamaan työn jostakin pikkukaupungista tai nykyisestä asuinkaupungistani ja löytäisin edullisen kaksion jostain sen keskustan liepeiltä tai muuten logistisesti järkevästä paikasta. Peräkylillä tosin voi asua kohtuuhintaisesti väljemminkin tai saisin sen haaveilemani pihan, jos työ on sen verran vakaa. Rautatieseisake kylällä on plus. 

Voisin kokeilla myös ulkomailla asumista. Keski-Euroopassa, muissa Pohjoismaissa tai vaikka Kanadassa. Olen vain jumittunut Suomeen, kun olen ajatellut, etten kelpaa kv työmarkkinoille ja että en halua kauas sukulaisistani. 

Vierailija
340/389 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku isompi kaupunki pitää olla, pienissä kylissä voin käydä viikon pari lomamatkalla. Ja Euroopassa, mieluiten pohjois-Eurooppa. Eteläiset valtiot isoine kaupunkineen ovat turistirysiä, ei kiitos. Ja kulttuurikin alkaa olla niin erilaista ettei tämmöinen introventti välttämättä sopeutusi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän