Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistan kun miehet vihelsi minulle kadulla ekan kerran

Vierailija
24.04.2024 |

Oli kevät, olin 17 vuotta ja se tuntui hyvältä. 

Tämän sanominen on synti nykyään.

Ajat ovat muuttuneet mutta silloin vihellyksen saaminen tuntui minusta aina kivalta. Se ei ollut ikinä uhkavaa, se ei ollut pelottavaa, eikä se ollut halventavaa.

Se oli vähän sama kuin nykyään nuorilla IG kuvasta tykkääminen. Olin nättinä, sain huomiota. End of story. 

Ajat ovat muuttuneet ja nykyään ei vihellellä perään. Sekin on ihan ok. Jokainen aika kulkee omia uomiaan, mutta on myös typerää yrittää pakottaa meidät kokemaan oma nuoruutemme jotenkin pahana ja häpeällisenä kun se ei sitä ollut. Se oli oikein kivaa aikaa ja ainakaan minua ei koskaan naisena kohdeltu huonosti. Päinvastoin. Naisia pidettiin kuin kukkaa kämmenellä. Ihmiset muutenkin kohtelivat toisiaan paremmin ja arvostivat. 

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan miten kivalta se tuntui. Se oli sellaista iloista ja hyväntahtoista.

Vierailija
2/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muistan minäkin. Olin täyttämässä sen kesän lopulla 12-vuotta ja varhain kasvaneet rinnat ahdistivat jo valmiiksi. Ei tuntunut hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä huorahan sinusta tuli kultaseni.

Isäsi

😂

Vierailija
4/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan. Olin 16v ja joku mieslauma toljotti ja vihelsi.

Ei tuntunyt yhtään hyvältä.

Ysärillä tämä.

Vierailija
5/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä olla tietoinen siitä, että oma kokemus ei välttämättä kerro koko totuutta.

Vierailija
6/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin muistan. Olin 16v ja joku mieslauma toljotti ja vihelsi.

Ei tuntunyt yhtään hyvältä.

Ysärillä tämä.

Ysärillä saanut ekat viheltelijät, rivouksien huutelivat ja autolla seuraajat 12 vuotiaana. Ei todellakaan tuntunut hyvältä ja totta kai on vaikuttanut myöhempään suhtautumiseen miesten suhteen. 

Ja en todellakaan ollut mikään keholtani varhaiskypsä pikkutoppityttö, vaan kuljeskelin veljen vanhoissa, väljissä college- ja flanellipaidoissa sekä ysärin ihastuttavissa nappiverkkareissa.

Vierailija
7/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syntiä sanoa että tykkää vihellyksistä. Saa tykätä. Monet eivät tykkää, ja siksi ne viheltelyt saavat jäädä unholaan. Mies selviää hengissä vaikka ei ikinä viheltäisi sekuntiakaan kellekään.

Vierailija
8/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt "ruskettuneet" huorittelevat ja huutelevat muita rivouksia.

Vierailija
9/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua viimeksi huoritellut mies oli suomalainen, sitä edeltävä australialainen. Molemmat tilanteissa joissa kieltäydyin lähtemästä jatkoille.

Vierailija
10/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin tälläkin palstalla ?

Vierailija
11/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua viimeksi huoritellut mies oli suomalainen, sitä edeltävä australialainen. Molemmat tilanteissa joissa kieltäydyin lähtemästä jatkoille.

Pidit liian kovaa hintaa.

Vierailija
12/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidit liian kovaa hintaa.

En olisi lähtenyt mukaan mistään hinnasta. Sika on sika vaikka olisi minkä värinen.

Vierailija
13/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitte sitten rupsahtaneena uhriutua

Vierailija
14/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin, olin 7-vuotias. Toka kerta oli 12-vuotiaana ja silloin niitä alkoi tulla enemmänkin. En nauttinut. 

Vierailija
15/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä oikeen asutte. En oo ikinä kuullut kenenkään viheltelevän muille. 

Sen oon nähny kun terassilla setämiehet lupas kaverille 50mk jos vilauttaa tissejä. Haettiin herkkuja niillä rahoilla.

Vierailija
16/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voitte sitten rupsahtaneena uhriutua

Siihen mennessä naiset ovat yleensä saaneet miehiltä aivan riittävästi huomiota, toivotusti ja ei-toivotusti. Ei siis haittaa.

Vierailija
17/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jotain 16-17 vee ja luokan pojat hoilottivat 'PRETTY WOMAN' walking down the street... toinen oli kun alkoivat kutsua minua pienikokoista TAIMI-nimellä... se ei siis pelkästään ollut sitä, että joku kasvinalku puutarhassa vaan jatko oli SÄ TAIMI OLET MUN TARHASSA JA VARTEN TAIVASTA LUOTU... joku  virsi jonka numeroa en edes muista tai tiedä...

En vieläkään tiedä mitä pitäisi ajatella... nimi Taimi ei tunnu pahalta, mutta arvatkaas miltä tuntu kun olen syntynyt Hesan kait suurimpaan 'pappilaan' jos lapsuudenaikani kirkkoherran asuntoa voitiin vielä jonain pappilana pitää... eli olen kyllä ihan stadin friidu mainitsematta alueita... alkas polttaa liikaa... Noihin aikoihin isoisäni kirkkoherra oli usein telkkarissa ja jotenkin 'kaikki tiesivät jotain'... 

Myöhemmin sitten taisin päätyä 'huorien listoille'... ja kuulla että sut on kyllä kirkkoherra raiskannut jo rappukäytävässä... NÄIN SE ELÄMÄ TÄÄLLÄ ON MUUTTUNUT... sitten minusta tuli jollekin myös joku ihmeen 'ravintolatuttu' vaikka noihin aikoihin ei ikäseni nainen edes päässyt mihinkään ravintolaan eikä naiset ravintolaan yksin päässeet... KYLLÄ NYT SUORAAN SANOEN OKSETTAA KUN TÄTÄ TEILLE KIRJOITAN... niin kuin olis alettu halventaa että pappilat ja pippalot on jotenkin 'sama juttu'... YÖK!!! 

SIIS NYT TUNTUU TODELLA TÖRKEÄLTÄ... SUORANAISTA PASKAA TÄMÄKIN vaikka ihan viattomia noi Kaunis nainen-laulajapojat olivat - ei mitään halventavaa... Luokallamme oli erään tunnetun arkkitehdin poika joka tuli  kouluun mustalla urheiluautolla... ja aina kamera mukana... läheisin luokkatoverini (siis nainen) kysyi että tiedänkö että hänellä on koko pulpetti täynnä kuvia susta... minä en ole ikinä nähnyt ainuttakaan ja nyt ei mitään tietoa missä mies on... olisi kiva nähdä jotain...

Vierailija
18/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen oon nähny kun terassilla setämiehet lupas kaverille 50mk jos vilauttaa tissejä. Haettiin herkkuja niillä rahoilla.

Etelä-Suomessa olen asunut lähes koko ajan. Mutta en puhu markka-ajoista, vaan 2000-luvun alusta ja tästä päivästä. Viimeksi kuulin viheltelyä tammikuussa. 

Vierailija
19/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Suomessa olen asunut lähes koko ajan. Mutta en puhu markka-ajoista, vaan 2000-luvun alusta ja tästä päivästä. Viimeksi kuulin viheltelyä tammikuussa. 

Minä asun Lapissa ja tuo oli 90-luvun loppua

Vierailija
20/58 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun alussa, siis teinipoikana vihelsin jollekin ohi kävelleelle n. 30 v naiselle Rautatientorilla. Olimme luokkaretkellä Helsingissä. Nainen kääntyi, palasi takaisin, otti koko luokan nähden tukevaan halaukseen ja suuteli lyhyen kielarin. Siitä lähtien olen ollut varovaisempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme