Onko harteikas jo luustoltaan leveämpi, vai tuleeko harteikkuus lihaksista?
Kommentit (20)
Molempia. Tuskin kukaan näyttää kapeaharteiselta, jos bodaa olkapäistä jalkapallon kokoiset.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on luonnostaan leveät hartiat, mutta olen pieniluinen. Olen hiihtänyt paljon ja joskus Kävin paljon kuntosalilla.
Kyllä voi olla miten päin vaan. Itse 180/75 "rimpula" mutta niin leveät hartiat että vaikeuksia mahtua mihinkään muotoiltuihin penkkeihin. Ja kun paita on sopiva hartioista on pituus mallia "mekko.
Minulla on leveät hartiat, kuulin siitä jo alle kouluikäisenä. Vaatteita on ollut vaikea ostaa, kun kaikki kinnaa hartioista.
Noh, ei niitä lihaksia itasestän tule, ja moni luuleekin että on suuret lihakset jos rasvakerros suht tasaisesti ympäri yläkroppaa.
Ja naispuolisillet joutuvat treenaan puolta enemmän ja kovemmin, siltikään ei tuu suuria lihaksia .
Hartioiden leveys on myös ryhtijuttu. Hyvä ryhti, niin hartiat näyttää leveämmälle. Ryhti tulee osittain geeneistä, osittain elintavoista.
Herteikkuus on kiinni geeneistä, mutta treenaamalla voi saada lisäksi ihmeitä aikaan.
Ne kovat osat on luuta.
Minulla on ainskin jo pienestä ollut hartiat. Mietin, että vaikuttaa myös rintakehän muoto. On aika pyöreä rintakehä.
Lihasta minulle tulee myös aika helposti.
Ryhdikäs luonnostaan ja tykkään liikkua. Koko nuoruus ja kolmekymppiseen meni enemmän tai vähemmän urheillessa.
Mulla ainakin iän myötä hartiat tullut kuin ladon ovet. Ei tosin yhtä leveät, mutta yhtä lahot
Enimmäkseen luustosta. Jos esim kauluspaita on hihanpituudelta ja vyötäröltä sopiva, mutta kinnaa hartioista ja kiristää rintamuksesta (vaikka rinnat on pienet/keskikokoiset), on keskivertoa isommat hartiat. Itse tykkäisin kauluspaidoista mutta lähtökohtaisesti ne eivät istu tuon takia... Myös kaikki röyhelöt hihoissa tai leveät hihat saavat minut näyttämään amazoninaiselta saalistamaan menossa
Minkälainen on yhdistelmä leveät hartiat ja pienet luut? Mistä on päätelty että on pienet luut? Käsien ja jalkojen koosta, ranteiden paksuudesta vai kehonkoostumusmittauksesta?
Ja tämmöistäkin pitää kysellä anonyymeiltä.
No luustolta tietenkin. Itse näytin jo yläasteikäisenä anorektikkona harteista yhtä leveältä kuin pojat. Kyse on mittasuhteista. Tällä hetkellä olen ylipainoinen, mutta hartiat pelastaa kokonaisuuden, koska ne saa visuaalisesti keskikropan ja alakropan näyttämään kapemmilta. Onhan tämä toki naurettava vartalotyyppi näin lyhyelle, alle 160 cm pitkälle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Enimmäkseen luustosta. Jos esim kauluspaita on hihanpituudelta ja vyötäröltä sopiva, mutta kinnaa hartioista ja kiristää rintamuksesta (vaikka rinnat on pienet/keskikokoiset), on keskivertoa isommat hartiat. Itse tykkäisin kauluspaidoista mutta lähtökohtaisesti ne eivät istu tuon takia... Myös kaikki röyhelöt hihoissa tai leveät hihat saavat minut näyttämään amazoninaiselta saalistamaan menossa
Ostapa sellainen joustava paita, itse olen juuri lähdössä hankkimaan sellaista. Näyttää olevan vähän kreppimäisellä tekstuurilla. Hartialeveyden korostaminen ja tiukat farkut esim. on tyylikäs yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Noh, ei niitä lihaksia itasestän tule, ja moni luuleekin että on suuret lihakset jos rasvakerros suht tasaisesti ympäri yläkroppaa.
Ja naispuolisillet joutuvat treenaan puolta enemmän ja kovemmin, siltikään ei tuu suuria lihaksia .
Olen leveäharteinen nainen ja kuntosalin ovesta sisään kurkkaaminen riittää lihaksen kasvuun ;) siis tosi vähällä saan selkään ja hartoihin näkyvät lihakset. Jalkoihin en millään.
Luusto määrää, toiset ovat leveä mutta ohut hartiaisia. Sellaiset henkarihartiat.
Luusto mulla ainakin. Alipainoisena ja kunnottomana olin myös leveää tekoa. Ja nianen olen.
Luustostahan se on kiinni, tietenkin. Bodaamalla miehet koettavat peittää, etteivät ole luonnostaan harteikkaita. Ja siksi bodarit eivät ole useimpien naisten mielestä hot.
Geenikomean miehen ei tarvitse rakentaa ylävartaloa ja sellainen on komein. Sitä ei voi feikata, ei ainakaan minulle. Mieluummin pullohartiat kuin feikatut hartiat, koska bodaamisen tarve kertoo heikosta itsetunnosta.
Saa alapeukuttaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen leveäharteinen nainen ja kuntosalin ovesta sisään kurkkaaminen riittää lihaksen kasvuun ;) siis tosi vähällä saan selkään ja hartoihin näkyvät lihakset. Jalkoihin en millään.
Mulla vähän sama, tosin tulee jalkoihinkin. Ala-asteikäisenä kysyttiin jossain 4-5 lk:n terveystarkastuksessa, että olenko käynyt salilla kun piti tehdä jotain ryhtipyllistelyjä. No en ollut, muuten liikuin ja kiipelin koko ajan.
Minulla on luonnostaan leveät hartiat, mutta olen pieniluinen. Olen hiihtänyt paljon ja joskus Kävin paljon kuntosalilla.