Muistatteko, kun kotona oli LEVYSOITIN?
Kommentit (19)
MeillÀkin on edelleen.
Puoliso soittaa sillÀ joululauluja, kun koristellaan kuusta ja leivotaan pipareita. :)
VinyylithÀn ovat nykyÀÀn suositumpia kuin cd:t.
Tuli hankittua levysoitin ja lp-levyjÀ, onhan noissa aivan eri fiilis harrastaa musiikinkuuntelua vs suoratoistopalvelut.
Muistan ja hommattiin pari vuotta sitten uudestaan levysoitin ja levyjÀkin tulee ostettua.
Hyvin muistan kun se on tossa vieressÀ. Nappia painan niin alkaa musiikki kuulua.
Teoriassa vinyylilevyn audiotoisto on parempi kuin cd:ssÀ, jossa ihmisen kuuloalueen ulkopuoliset taajuudet on leikattu pois, mutta toki vinyylin rahinat ja rÀtinÀt on ihmisen kuuloalueella, jotka puuttuvat cd:stÀ.
Suoratoistojen ÀÀnenlaatu on kaikkein heikoin, se on pitÀnyt pakata, joka aina heikentÀÀ ÀÀnenlaatua.
MeillÀ ei ollut kun oltiin köyhiÀ. Kaverin kotona oli ja myös kuulokkeet joilla kuunneltiin ja sese oli hienoa :D
MeillÀ on edelleen ja miehellÀ satoja levyÀ metallimusiikkia.
Mulla on tuliterÀ vinyylisoitin.
KyllÀ. Itse kasvanut c-kasettien ja cd-levyjen kautta siihen ettÀ lopulta kaikki oli digitaalisena. Alkoi tuntua musiikki niin etÀiseltÀ kertakÀyttökamalta ettÀ palasin vinyylien pariin.
On ihan toinen tunne laittaa lempiartistin uusi levy soimaan kuin kuunnella Spotifysta tai YouTubesta.
Vinyylit on perxeestÀ. RitinÀÀ, sihinÀÀ, vÀÀristymÀÀ,
Vierailija kirjoitti:
MeillÀ ei ollut kun oltiin köyhiÀ. Kaverin kotona oli ja myös kuulokkeet joilla kuunneltiin ja sese oli hienoa :D
TÀmÀ. Ei se kasarilla ollut edes keskiluokan juttuja, vaan ne maksoivat enemmÀn kuin joku todella kallis kodinkone. LP:tkin maksoivat todella paljon.
Tavallisissa kodeissa kuunneltiin c-kasetteja ja radiota kunnes cd-levyt yleistyivÀt.
Pioneerin paketti hyllyssÀ, maksoi vuonna -91 5400mk. Kuittikin vielÀ tallessa. LevyjÀ reilu 200kpl.
Uusiakin soittimia myydÀÀn edelleen, joten on niillÀ oma kÀyttÀjÀkuntansa. Itse olen siirtynyt vinyyleistÀ cd-levyihin ja niistÀkin sittemmin spotifyihin, mutta levyt notkuvat edelleen hyllyssÀ kyllÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vinyylit on perxeestÀ. RitinÀÀ, sihinÀÀ, vÀÀristymÀÀ,
Mikrokuituliinalla puhdistus, niin ei ritise, ellei ole niitĂ€ 50-luvun savikiekkojađ€Ł
Oli vielÀ pari vuotta sitten, kyllÀhÀn tuon vielÀ muistaa