Jouko Piho aikoo mennä euroviisuihin kristillisellä heavy bändillä!!!!!!!!!
"
Jouko Pihon kristillinen hevimusaprojekti etenee
Kun kerroin ideastani alkaa tehdä kristillistä ja melodista hevirokkia, viisi alan miestä otti minuun yhteyttä.
Yksi on laulaja, toinen basisti, kolmas kitaristi, neljäs sanoittaja ja viides studion omistava tuottaja.
Itse teen sanoituksia, sävelmiä ja soitan pianoa tai kosketinsoittimia.
Homma etenee siis kovaa. Mietimme nyt sitäkin, osallistummeko laulun tai albumin julkaisemisen lisäksi myös tämän vuoden Uuden musiikin kilpailun euroviisukarsintoihin.
Olen löytänyt bändillemme jo nimenkin. Se on Kadosh, joka on hepreaa ja tarkoittaa pyhää.
Yhtyeemme tärkein päämäärä on tuoda kunniaa pyhälle Jumalalle. Sen lisäksi toivomme ja rukoilemme, että mahdollisimman monet ihmiset tulisivat musiikkimme kautta uskoon.""
Kommentit (6)
Johanna Tukiainen ei ymmärrä uutta projektiani, että alkaisin tehdä yhdessä muiden kanssa kristillistä ja melodista hevimusiikkia. Johanna Tukiainen kirjoitti Facebook-sivullani, että helvetissä soitetaan heavy metal rockia. Vastasin, että helvetissä ei soiteta kristillistä heavy metal rockia. Olen useissa asioissa samaa mieltä Johannan kanssa, mutta en kaikissa. Monesti Johanna on mielestäni liian tiukkapipo ja tuomitseva. Kuvassa Johanna Tukiainen.
tuksu ei ymmärrä musiikista p askaakaan, jotain taustanauha dollie-diskopaskaa laulaa karaokeen epävireisesti.
Olin jo ihan unohtanut Joukon ja hänen enneunensa. Ei mitään, kohti UMK:ta vaan!
Jouko sai projektiin kipinän siitä etttä joku oli taas nähnyt unen siitä, että Jouko laulaa kristillistä heavy metallia, ja Jouko tulkitsi asian profetiana Jumalalta!
Jouko tweettaa
"Kun Mikael Hytönen kertoi minulle 20.4.2024 näkemästään unesta, että tulisin tekemään hengellisen heavy metal ylistyslevyn, kuuntelin joitakin kristillisiä heavy metal bändejä, vaikka en pidä koko musiikkityylistä ollenkaan. Lopulta löysin oheisessa linkissä olevan videon, jonka musiikki räjäytti tajuntani. Olin täysin otettu ja ajattelin, että jotain tällaista minäkin haluaisin tehdä Jumalan kunniaksi ja sielujen pelastumiseksi. Olisitko sinä kiinnostunut tulemaan mukaan tällaiseen projektiin, jossa voitaisiin tuottaa ja saada aikaan erittäin korkeatasoinen, kiinnostava ja samalla hyvin hengellinen kristillinen heavy metal laulu tai jopa koko levy sellaisia lauluja? Samalla voisimme miettiä, kannattaisiko sellaisella laululla osallistua seuraaviin Suomen Euroviisukarsintoihin. Voihan olla, että onnistuessaan tällainen kristillinen hevirokki voisi vedota hyvin moniin äänestäjiin. Olisin iloinen palautteesta. Tässä linkki minua säväyttäneeseen esitykseen: