Mielenterveysseura Mieli Ry miettii toimintansa lopettamista - syynä rajoituksen loppuminen
Mieli Ry eli MIELI Suomen Mielenterveys ry (ent. Suomen Mielenterveysseura) on suomalainen yhdistys, jonka tehtävänä on ollut edistää mielenterveyttä ja tarjota matalan kynnyksen tukea kriisitilanteissa. Se on yksi maailman vanhimmista toimivista mielenterveysalan kansalaisjärjestöistä. Nyt yhdistyksen tulevaisuus on uhattuna sillä hallitus on päättänyt lopettaa yhdistyksen rahoittamisen: https://yle.fi/a/74-20085202
Kommentit (314)
Mieli Ry:lle on edelleen tarvetta ja tämä palsta on hyvä esimerkki. Lisäksi tekevät tärkeää työtä jolla on merkitystä ja auttanut monia elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä muitakin palveluita olemassa:
Ei ole rahaa maksupuhelimiin.Ei kaikilla varmasti olekaan. Ei minullakaan ole. Mutta ne joilla on varaa, voivat soittaa maksulliseen numeroon.
Niin että täällä ole kuin eliitin tarkotus pärjätä. Muilla ei väliä.
Ei kyse ole elitististä vaan siitä että normaalissa ja sivistyneessä länsimaassa yksilö on itse yksin vastuussa omasta hyvinvoinnistaan ja pärjäämisestään. Jos haluat että muut ma
Tuossa joistakin viikkoja sitten istuttiin kaverin kanssa yöllä odottamassa bussia. Siihen pyöräili hyvin hilpeä mies juttelemaan hetkeksi. Kertoi että oli matkalla toiselle puolen kaupunkia sillä pyörällä, oli pakko sinne päästä, ei ulkonakaan voi nukkua. Pyörä ei ollut oma, se oli ollut huonosti lukittuna niin oli ottanut sen menipeliksi kun ei muuta ollut. Hänkin vain koitti pärjätä ja pitää huolta hyvinvoinnistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään pitää itkeä ja vaatia että jonkun muun pitää se mieli hoitaa ja maksaa ne hoidot jos ei ole itse osannut pitää mielenterveydestään huolta ja päätään kunnossa?
Ihan samanlaisia sairauksia ne on kuin muutkin. Miksi vanhuksia makuutetaan yhteiskunnan piikkiin hoitolaitoksissa? Olisivat pitäneet huolen itsestään ja kunnostaan. Joku vapaaehtoistoiminta voisi ottaa kopin tästäkin.
Kutsut mielenterveysongelmia sairauksiksi. Sairaudet hoitaa lääkäri. Ei sairaudet kuulu järjestöissä huseeraavien valeterapeuttien hoidettavaksi. Nämä valeterapeutit ovat koulutukseltaan keittäjiä, sähköasentajia, merkonomeja, yhdistelmäajoneuvokuljettajia, siistijöitä, kouluttamattomia. On silkkaa hulluutta ajatella, että noilla koulutuksilla hoidetaan sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään pitää itkeä ja vaatia että jonkun muun pitää se mieli hoitaa ja maksaa ne hoidot jos ei ole itse osannut pitää mielenterveydestään huolta ja päätään kunnossa?
Sinä et ole kokenut traumatisoiva tapahtumaa tai elämänvaihetta josta selviämiseen tarvitset tukea.
Tosin sinäkään et ole immuuni pahalle. Elämä on arvaamatonta joten seuraava uhri voit olla sinä. Muista pärjätä omillasi silloin.
Jokainen on omien tunteidensa seppä. Varsinkin jos ne vaikeat tunteet ovat itseaiheutettuja kun omien tekojen vuoksi on päätynyt yhteiskunnan reunalle.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen hullu voi kokeilla Riikan käypä hoitoa pari pönttöä halpaa valkoviiniä, suklaakonvehteja (koska pitäähän ihmisen syödäkin) ja sitte saunan lauteiden alle muutamaksi päiväksi palautumaan. Jos toimii Riikalla, niin toimii muillakin!
Toisten yksityiselämään liittyvien tietojen levittely on rikos!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ihmisten olisi vähän karaista itseään ja siedättää itseään normaalille elämälle, eikä ulkoistaa kaikkea tunne-elämäänsä uhriutumiselle perustuvalle yhdistykselle. Ihan ok leikkaus.
Nimenomaan, se toiminta perustuu uhriutumiselle. Sekä asiakassuhteissa että rahoituksesta keskustellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ihmisten olisi vähän karaista itseään ja siedättää itseään normaalille elämälle, eikä ulkoistaa kaikkea tunne-elämäänsä uhriutumiselle perustuvalle yhdistykselle. Ihan ok leikkaus.
Nimenomaan, se toiminta perustuu uhriutumiselle. Sekä asiakassuhteissa että rahoituksesta keskustellessa.
Uhriutuuko Suomessa kukaan muu kuin persut?
Vierailija kirjoitti:
Ollaan nyt oikeasti rehellisiä. Syy on oikeisto ja heidän ihmisvihamielinen pershäiriöinen maailmankuvansa. Toivon kaikille oikeistolaisille, myös äänestäjille, syvää masennusta ja päihderiippuuvuutta, myös perheenjäsenilleen.
Mieli ry toimii vahvan ihmisvihamielisesti. Olen itse joutunut tahtomattani tuon järjestön hyökkäyksen kohteeksi. Erittäin vahingollinen ja vahingoittava järjestö. Toivon sydämestäni, että toiminnan rahoitus lakkautetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlaisia sairauksia ne on kuin muutkin. Miksi vanhuksia makuutetaan yhteiskunnan piikkiin hoitolaitoksissa? Olisivat pitäneet huolen itsestään ja kunnostaan. Joku vapaaehtoistoiminta voisi ottaa kopin tästäkin.
Kutsut mielenterveysongelmia sairauksiksi. Sairaudet hoitaa lääkäri. Ei sairaudet kuulu järjestöissä huseeraavien valeterapeuttien hoidettavaksi. Nämä valeterapeutit ovat koulutukseltaan keittäjiä, sähköasentajia, merkonomeja, yhdistelmäajoneuvokuljettajia, siistijöitä, kouluttamattomia. On silkkaa hulluutta ajatella, että noilla koulutuksilla hoidetaan sairauksia.
Jotain järjestöjä tarvitaan siksi ettei niitä hoideta julkisessa sairaanhoidossa. Parempi se on kuin ei mitään. Nyt sairaat jätetään yksin.
Minä kun liikun julkisilla paikoilla niin nämä mielenterveys potilaat aloittaa aina kansalaisoikeuksien tuhoamisen erittäin rasistiseen sävyyn koska erotun katukuvassa. Leikatkaa vaan kaikki tuet ja rahoitukset pois näiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mieli Ry:lle on edelleen tarvetta ja tämä palsta on hyvä esimerkki. Lisäksi tekevät tärkeää työtä jolla on merkitystä ja auttanut monia elämässä.
Sinulla ei taida olla kokemusta Mieli Ry:stä. Siellä toimii hirviöitä muka auttamistyössä. Järjestön nimen suojissa on hyvä kiusata ihmisiä ja riehua ja ilkeillä omien hoitamattomien mielenterveysongelmien vuoksi.
Tämä on minun kokemukseni tuosta järjestöstä. Ja tuollaista tapahtuu, koska tuota toimintaa ei valvota mitenkään. Siksi sitä ei pidä myöskään rahoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Mieli Ry persujen järjestö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten politiikka tuohon kommenttiin mihin vastasti?
Itse vaikka en Li Anderssonia äänestänyt niin pidän hänen rehellisyydestään ihmisten edessä.
Jopa Sebastian Tynkkynen sanoi tänään YLEn jutussa että Andersson pelaa avoimin kortein. Äänestäjä tietää tasan tarkkaan mitä saa.
Toista voi sanoa epärehellisistä, epäluotettavista ja valheeellisista täälläkin alter egona pyörivistä epävakaista reunavasemmiston someaktiiveista.
"Jotain järjestöjä tarvitaan siksi ettei niitä hoideta julkisessa sairaanhoidossa. Parempi se on kuin ei mitään. Nyt sairaat jätetään yksin."
Millä tavalla se koulun keittäjän antama muka-apu auttaa sinua, kun se keittäjä tiuskii ja ilkeilee sinulle, kun hänkään ei ole saanut omiin ongelmiinsa kunnon apua?
Itse olen saanut avun Mieli ry:ltä.
Todellista matalan kynnyksen apua.
Soitto ja pääsin sinne vastaanotolle puhumaan.
(Vertaa julkisen puolen pitkät jonot ym.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niiden tarvitse lopettaa, korvaavat vain palkatut työntekijät vapaaehtoisilla. Ei varmasti 100 vuotta sitten ollut kuin ehkä yksi tai kaksi palkollista.
Kokoomuksen äänestäjä
Jos luit artikkelin niin Mieli Ry toimii vapaaehtoisvoimin. Se raha menee muuhun tärkeämpään toimintaan kuin palkkoihin.
Onnistuipahan ainakin todistamaan olevansa kokkari. Kukaan muu (ehkä perussuomalaista lukuun ottamatta) ei ole niin pihalla todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei taida olla kokemusta Mieli Ry:stä. Siellä toimii hirviöitä muka auttamistyössä. Järjestön nimen suojissa on hyvä kiusata ihmisiä ja riehua ja ilkeillä omien hoitamattomien mielenterveysongelmien vuoksi.
Tämä on minun kokemukseni tuosta järjestöstä. Ja tuollaista tapahtuu, koska tuota toimintaa ei valvota mitenkään. Siksi sitä ei pidä myöskään rahoittaa.
Ylipäätään kaikenlainen puoskaritoiminta on sellaista mikä pitäisi kieltää laissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole kokenut traumatisoiva tapahtumaa tai elämänvaihetta josta selviämiseen tarvitset tukea.
Tosin sinäkään et ole immuuni pahalle. Elämä on arvaamatonta joten seuraava uhri voit olla sinä. Muista pärjätä omillasi silloin.
Jokainen on omien tunteidensa seppä. Varsinkin jos ne vaikeat tunteet ovat itseaiheutettuja kun omien tekojen vuoksi on päätynyt yhteiskunnan reunalle.
Sinä et näe syy-seuraus suhdetta etkä suurempaa kuvaa. Esim päihdeongelmaisilla sekä mt-ongelmia kokevilla on miltei 100% varmuudella traumatausta mikä ei ole itseaiheutettu vaan toisten ihmisten aiheuttama. Miksi syyllistät kärsiviä ihmisiä?
Toivon päihde riippuvuutta niiden läheisille. Siinä saavat katsella kun rakas tappaa itseään hitaasti. Muistavat siinä sitten samalla että jokaisen kuuluu pärjätä yksin. Eivät varmaan tunne mistään.