Mielenterveysseura Mieli Ry miettii toimintansa lopettamista - syynä rajoituksen loppuminen
Mieli Ry eli MIELI Suomen Mielenterveys ry (ent. Suomen Mielenterveysseura) on suomalainen yhdistys, jonka tehtävänä on ollut edistää mielenterveyttä ja tarjota matalan kynnyksen tukea kriisitilanteissa. Se on yksi maailman vanhimmista toimivista mielenterveysalan kansalaisjärjestöistä. Nyt yhdistyksen tulevaisuus on uhattuna sillä hallitus on päättänyt lopettaa yhdistyksen rahoittamisen: https://yle.fi/a/74-20085202
Kommentit (314)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä muitakin palveluita olemassa:
Ei ole rahaa maksupuhelimiin.Ei kaikilla varmasti olekaan. Ei minullakaan ole. Mutta ne joilla on varaa, voivat soittaa maksulliseen numeroon.
Niin että täällä ole kuin eliitin tarkotus pärjätä. Muilla ei väliä.
Ei kyse ole elitististä vaan siitä että normaalissa ja sivistyneessä länsimaassa yksilö on itse yksin vastuussa omasta hyvinvoinnistaan ja pärjäämisestään. Jos haluat että muut maksaa ja elättää sinut kuten kommunismissa niin muuta vapaasti Pohjoi-Koreaan missä näin on. Mutta Suomessa näin ei pidä olla vaan jokainen pitää huolen ja vastuun itse itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa maksupuhelimiin.Ei kaikilla varmasti olekaan. Ei minullakaan ole. Mutta ne joilla on varaa, voivat soittaa maksulliseen numeroon.
Ei kyse ole elitististä vaan siitä että normaalissa ja sivistyneessä länsimaassa yksilö on itse yksin vastuussa omasta hyvinvoinnistaan ja pärjäämisestään. Jos haluat että muut maksaa ja elättää sinut kuten kommunismissa niin muuta vapaasti Pohjoi-Koreaan missä näin on. Mutta Suomessa näin ei pidä olla vaan jokainen pitää hu
Ja kun palkat ei siihen elämiseen riitä niin sitten saakin käyttää muita keinoja. Jokainen suojelukoon itseään.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei maksa Pihlajalinnan vastaavista palveluista kun samat palvelut saa ilmaiseksi Mieli Ry:ltä. Sekös harmittaa Pihlajalinnan omistavia Kokoomuslaisia.
Mieli ry:ltä saa kouluttamattomien puoskareiden itsensä ylentämistä.
Pihlajalinnasta saa koulutetun henkilön asiantuntijapalveluja. Maksan oikein mielelläni siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole elitististä vaan siitä että normaalissa ja sivistyneessä länsimaassa yksilö on itse yksin vastuussa omasta hyvinvoinnistaan ja pärjäämisestään. Jos haluat että muut maksaa ja elättää sinut kuten kommunismissa niin muuta vapaasti Pohjoi-Koreaan missä näin on. Mutta S
Mikään ei estä sinua tekemästä useampaa eri työtä ja saamasta palkkaa useasta eri lähteestä. Muualla tuo on normaalia. Mutta elämä nyt on valintoja ja uhrauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole elitististä vaan siitä että normaalissa ja sivistyneessä länsimaassa yksilö on itse yksin vastuussa omasta hyvinvoinnistaan ja pärjäämisestään. Jos haluat että muut maksaa ja elättää sinut kuten kommunismissa niin mu
Lähinnä vain uhrauksia. Hyvin harva osa-aikatyö maksa sen vertaa että kannattaa ottaa kakkostyöksi. Mutts jokainen on vastuussa itsestään! Ihmiset on aika hyviä selviytymään tukalissa tilanteissa, tavalla tai toisella. Jotkut jopa syönyt toisia kun muuta ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Halveksuvat kommentit kertoo ehkä siitä, että mielummin roikutaan joidenkin pillerien varassa ja luullaan, et kaikki on nyt hyvin, kunhan popsin näitä koko ikäni, eikä ymmärretä ennaltaehkäisyn ja keskustelun/terapian tärkeyttä. Aasi menee siitä, missä aita on matalin. Mutta seuraukset on sitten edessäpäin.
Kyllä terapiam tärkeys ymmärretään. Mutta ei mieli ry anna terapiaa eikä ammattiapua. Valtion rahat tulee kohdistaa ammattiavun antamiseen. Amatööripuuhastelun tukeminen on tehotonta valtion varojen käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei maksa Pihlajalinnan vastaavista palveluista kun samat palvelut saa ilmaiseksi Mieli Ry:ltä. Sekös harmittaa Pihlajalinnan omistavia Kokoomuslaisia.
Mieli ry:ltä saa kouluttamattomien puoskareiden itsensä ylentämistä.
Pihlajalinnasta saa koulutetun henkilön asiantuntijapalveluja. Maksan oikein mielelläni siitä.
Minä käyn istumassa terveystalon psykologin kanssa. Ei siitä mitään hyötyä ole, ihan turha. Mutta minä saan iloa siitä paljonko työantajan maksaa näistä tunnin tauoista joita työajalla hengailen psykologin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole elitististä vaan siitä että normaalissa ja sivistyneessä länsimaassa yksilö on itse yksin vastuussa omasta hyvinvoinnistaan ja pärjäämisestään. Jos haluat että muut maksaa ja elättää sinut kuten kommunismissa niin muuta vapaasti Pohjoi-Koreaan missä näin on. Mutta S
Ei ole yhyeiskunnan ongelma eikä kenenkään muukaan syy jos et itse tee tarpeeksi töitä niin että pärjäisit. Silloin on aika katsoa peiliin ja miettiä mitä itse voisit tehdä sen eteen kuten vaikkapa ottaa itselleen toinen työ nykyisen rinnalle. Joskus elämässä tulee vastaan vaiheita jolloin vapaa-ajasta ja ystävistä on pakko luopua kunnes sitä pärjää taas omillaan ja silloin ei aikaa ja rahaa kannata tuhlata kahviloissa ja yökerhoissa juoksemiseen vaan keskittyä elämässään ensisijaisesti työntekoon ja laittaa kaikki muu siksi aikaa sivuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole elitististä vaan siitä että normaalissa ja sivistyneessä länsimaassa yksilö on itse yksin vastuussa omasta hyvinvoinnistaan ja pärjäämisestään. Jos haluat että muut maksaa ja elättää sinut kuten kommunismissa niin muuta vapaasti Pohjoi-Koreaan missä näin on. Mutta Suomessa näin ei pidä olla vaan jokainen pitää hu
Miten se menikään jonkun tällä kommenttipalstalle aikoinaan olleen ns tietäjän mukaan että jokainen on oman elämänsä seppä. Tuota vasten ihan loogista että valtionavustus vähenee. Sitä saa mitä tilaa. 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti toiminta loppuisi.
Olet itsekin avun tarpeessa.
En ole. Sinä et vain tiedä miten mieli ry:ssä vahingoitetaan ihmisiä, kun toimitaan ilman osaamista ja koulutusta.
Tältä palstalta saa paremman avun kuin mieli ry:ltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole elitististä vaan siitä että normaalissa ja sivistyneessä länsimaassa yksilö on itse yksin vastuussa omasta hyvinvoinnistaan ja pärjäämisestään. Jos haluat että muut maksaa ja elättää sinut kuten kommunismissa niin mu
Niin semmoista se on. Jokainen on vastuussa itsestään ja pärjäämisestään. Oli sitten tulossa sieltä yökerhosta kotiin tai mummo yksin ruokakassien kanssa.
Miksi nykyään pitää itkeä ja vaatia että jonkun muun pitää se mieli hoitaa ja maksaa ne hoidot jos ei ole itse osannut pitää mielenterveydestään huolta ja päätään kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään pitää itkeä ja vaatia että jonkun muun pitää se mieli hoitaa ja maksaa ne hoidot jos ei ole itse osannut pitää mielenterveydestään huolta ja päätään kunnossa?
Niin. Siinäpä. On. Pulmaa. Kerrakseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlaisia sairauksia ne on kuin muutkin. Miksi vanhuksia makuutetaan yhteiskunnan piikkiin hoitolaitoksissa? Olisivat pitäneet huolen itsestään ja kunnostaan. Joku vapaaehtoistoiminta voisi ottaa kopin tästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tehty tutkimus miten lapsuuden köyhyys altistaa masennukselle ja muille mielenterveysongelmille.
Tämä on vain hallituksen agendaa tuhota Suomen kansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlaisia sairauksia ne on kuin muutkin. Miksi vanhuksia makuutetaan yhteiskunnan piikkiin hoitolaitoksissa? Olisivat pitäneet huolen itsestään ja kunnostaan. Joku vapaaehtoistoiminta voisi ottaa kopin tästäkin.
Niin kauan voi hyväksyä kunhan ei ole millään tavalla väkivaltainen muita ja erityisesti läheisiään kohtaan.
Onpa harmi. Mieli ry:n toiminta pelasti minunkin elämäni aikoinaan. Nykyään kouluttautunut ja 7k/kk tienaava, varmaankin ihan kelpo veronmaksaja, johon mielestäni kannatti satsata ne rahat joskus, että pääsin vakavasta masennuksesta jaloilleni.
Jokainen hullu voi kokeilla Riikan käypä hoitoa pari pönttöä halpaa valkoviiniä, suklaakonvehteja (koska pitäähän ihmisen syödäkin) ja sitte saunan lauteiden alle muutamaksi päiväksi palautumaan. Jos toimii Riikalla, niin toimii muillakin!
Niin ja kun tässä juuri tuli hinnoista kyse niin ei minulla ole varaa mihinkään psykologiin. Julkiselta sellaista en saanut. Työnantajani maksaa. Huvittaa kun käyttävät nyt kuukaudessa työteyskuluhin varmaan enemmän mitä palkkani on. Jotain iloa tästäkin.