Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VR:n kaukoliikenteen liput

Vierailija
23.04.2024 |

Kallistuuko lippujen hinnat aina, mitä lähempänä lähtöajankohtaa ollaan? Jos niin, kuinka paljon suhteessa aloitushintaan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Ja joillakin reiteillä, kuten Kupittaa-Helsinki se kallein kohta tulee vastaan jo hyvissä ajoin ennen lähtöpäivää.

Vierailija
2/14 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kokeile itse, miten suuri ero vaikka kuukauden päässä matkapäivänä olevan lipun tai vaikka huomiselle ostetun lipun välillä on hinnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ostin viimeksi menolipun hki-sjk n. 3 viikkoa ennen matkaa, hinta 18e. Paluulipun ostin matkustuspäivänä ja hinta 50e. Ei ollut edes mikään ruuhka-aika.

Vierailija
4/14 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu-Tampere 12,80. Ystävänpäivätarjous

Vierailija
5/14 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset kokeile itse, miten suuri ero vaikka kuukauden päässä matkapäivänä olevan lipun tai vaikka huomiselle ostetun lipun välillä on hinnassa.

Voin toki kokeilla, mutta haluaisin tietää, nousevatko ne samalla logiikalla aina.

Vierailija
6/14 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dynaaminen hinnoittelu VR:llä, vaikka juna olisi tyhjä liput maksaa silti enemmän ja enemmän. Se siitä taisteusta ilmastonmuutosta vastaan...

Vierailija
7/14 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin toki kokeilla, mutta haluaisin tietää, nousevatko ne samalla logiikalla aina.

Eivät tietenkään koska hinnoittelu on dynaaminen perustuen varattujen paikkojen määrään. 

Vierailija
8/14 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla logiikalla. Kyllä hinta nousee sitä kalliimmaksi mitä lähempänä matkustuspäivää ollaan.

Ja logiikkaan kuuluu myös se, että jos myynti on kovaa eli kysyntää paljon, hinnan nousu tapahtuu nopeammassa tahdissa.

Vierailija
9/14 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tietenkään koska hinnoittelu on dynaaminen perustuen varattujen paikkojen määrään. 

Paitsi että tämä väite ei pidä paikkaansa

Vierailija
10/14 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, hinta voi olla jopa liki 10-kertainen riippuen onko kuukausi sitten ostettu vai lähtöpäivänä. 

Vierailija
11/14 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta nousee myös siitä, että käyt kurkkimassa tietyn lähdön hintaa. Aivan paska uudistus, jos joudut matkustamaan lyhyellä varoitusajalla. Toimii, jos tiedät että haluat lähteä 2 kk päästä tai voit matkustaa ns, eläkeläislähdöillä.

Vierailija
12/14 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän normaali ihminen junalla matkusta.

Vierailija
13/14 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla logiikalla. Kyllä hinta nousee sitä kalliimmaksi mitä lähempänä matkustuspäivää ollaan.

Ja logiikkaan kuuluu myös se, että jos myynti on kovaa eli kysyntää paljon, hinnan nousu tapahtuu nopeammassa tahdissa.

Siitä syystä, että niitä halvempia lippuja per juna vain tietty määrä varattu, eli jos on kova kysyntä, niin loppuvat äkkiämpää kuin vähemmän kysytyiltä reiteiltä...Mutta toisaala nille vähemmän kysytyille reiteille juniin ei varmastikaan varata yhtä paljon halvempia lippuja kuin kovan kysynnän juniin.

Vierailija
14/14 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän normaali ihminen junalla matkusta.

Yrittäjä tässä terve. Viimeisen vuoden aikana olen matkustanut junalla:

- Helsinkiin keikalle ja kaverin luo yöksi

- Työreissulle Kouvolaan

- Helsinkiin messuille

- Kolariin auton kanssa yöjunalla talvella kaksi kertaa ees taas.

Ja ostettuja matkoja tulevaisuudessa on Lakia Jukolaan ja kesällä Lappiin autojuna.

Ihan normaali keskituloinen yrittäjäperhe kyseessä.