Nummela asuinpaikkana
Nyt kaikki Nummelalaiset tai entiset sellaiset, kertokaa asuinalueestanne! Kannattaako muuttaa sinne. Millaiset palvelut lapsiperheelle?
Nälvijät älkööt vaivautuko, asialliset negatiiviset kommentit tietenkin tervetulleita!
Kommentit (7)
Kuinka kauan bussilla kulkee Helsingin keskustaan ruuhka-aikana? Siis käytännössä, ei bussiyhtiön aikataulujen mukaan ;)
Entä kauanko ajaa esim. Leppävaaraan omalla autolla?
Onko lapsille paljon leikkipaikkoja, leikkipuistoja? Entä muskareita tai seurakunnan kerhoja? Tai kunnan päiväkerhoja?
Tässä nyt muutamia esimerkkejä kysymyksistä.
Itse olen ikäni asunut kehä ykkösen sisäpuolella, ja vähän ahdistaa ajatus ihan uudelle paikkakunnalle muutosta, jossa ei tunne ketään. Ja muutenkin ajatus asumisesta kauempana keskustasta. Toisaalta sitä kaipaa rauhallisempaa asuinympäristöä, nyt kun itsellä lapsia.
Kiitos, jos jaksat vielä vastailla!
Bussilla kestää matka Helsinkiin n. tunnin. Joskus pääsee nopeamminkin, eli 45 minuutissa.
Leppävaaraan ajaa omalla autolla n. puolessa tunnissa. (Olin ennen Tapiolassa töissä, ja sinne meni n. puoli tuntia, eli varmaan aika samoja aikoja) Kesäaikaan pääsin joskus jopa 20 minuutissa. Riippuu vähän ruuhkasta.
Leikkipaikkoja on melkeimpä joka taloyhtiön pihalla. Leikkipuistoja on jonkun verran. Muskareita järjestää ainakin srk ja on myöskin seurakunnan äiti-lapsikerhoja. Muistaakseni myöskin jotkut yksityiset järjestävät muskareita. Itsellä ei niistä ole kokemusta, kun palasin hoitovapaalta töihin melkeimpä heti muutettuamme Nummelaan.
ja mielestäni se oli lapselle aivan erinomainen paikka kasvaa. Mutta siitä tosiaan on jo aikaa että Nummela on varmasti kasvanut siitä hurjasti. Silloin oli luontoa ja tilaa, joka paikka ei ollut täynnä autoja vaan lapset saattoi huoletta laskea ulos leikkimään. Samaa en voi sanoa Helsingistä.
Harrastusmahdollisuuksia lapsille oli jo silloin paljon. Matkat olivat melko pitkiä mutta ne mentiin fillarilla. Liikenne oli sen verran rauhallista että lapsikin pärjäsi seassa.
Minäkin olen miettinyt muuttoa mutta tökkii se että en enää tunne sieltä ketään vaan kaikki kaverit ovat nykyään täällä Helsingissä. Joten vaikka lapset viihtyisivät voisin itse olla aika yksinäinen.
Ja tietysti pitkä työmatka arveluttaa.
Miinusta on se, että kunnan talous on aika karujen kuntouttamistoimenpiteiden kourissa, ts.
-pikkukouluja lakkautetaan (ei nyt varsinaisesti paljoa itse Nummelan tilanteeseen vaikuta, enemmän muualla Vihdin kunnan alueella),
-ilta- ja viikonloppupäivystys terveyskeskuksessa loppuu ja siirtyy Lohjalle,
-Jonot päivähoitoon ja iltapäiväkerhoihin yms. on pitkät (lapsiperheitä muuttaa paikkakunnalle nopeampaan tahtiin kun palvelut kehittyy)
-Asuntojen hinnat on viime vuosina nousseet jo lähes Espoon tasolle
Plussaa taas on se, että paikka on mielestäni tosi kivan kokoinen; kaikkea tarpeellista (kauppoja, harrastusmahdollisuuksia yms.) löytyy riittävästi, ja kuitenkin on pikkupaikkakunnan fiilis. Itse kävin pitkään töissä Helsingissä bussilla, ja yhteydet pelasi loistavasti.
Ja se, mikä täällä on ollut positiivista on se, että suurin osa ihmisistä on niitä muutaman vuoden sisällä muualta tulleita, eli samanlaista sisäänpäinkääntyneisyyttä mitä monessa paikassa on, ei ole. Itse ollaan ainakin tosi helposti tutustuttu ihmisiin, ja saatu paljon kavereita, jopa läheisiä ystäviä. Tänne on ollut niin sanotusti helppoa solahtaa joukkoon.
Että tervetuloa vaan!
Sisäänpäinlämpiäviä turjakkeita tulvillaan.
Mukava paikka asua :)
(pitkä kirjoitukseni hävisi, joten en nyt enää jaksa kirjoittaa tämän pidempää)
Isommista kaupoista löytyy Citymarket, Prisma. Syksyllä on tulossa Lidl. Päiväkoteja löytyy riittävästi. Mitähän vielä?! Kysele tarkemmin.. Olen Nummelassa asunut lapsuuteni ja nykyisin asumme perheeni kanssa siellä. Helsinkiin 45km, bussiyhteydet Helsinkiin melko hyvät. Terveyskeskuksessa on " oma lääkäri" -systeemi, hyvin on aikoja sinne saanut sairaan lapsen kanssa. Meille tosin on osunut melkoinen poppatohrori omalääkäriksi, joten suosin mielummin yksitystä..