Vihaan työtäni
Muita, jotka vihaavat työtään?
Jokainen työpäivä tuntuu kidutukselta ja töihin lähtö itkettää aina etukäteen. Olen niin väsynyt ja kyllästynyt samaan toistuvaan kaavaan ja kaipaisin vaihtelua. Koen olevani täysin väärällä alalla. Teen henkilökohtaisen avustajan työtä. Palkkakin on aivan onneton.
Jatkuvasti haen muita töitä, mutta edes haastattelukutsuja minnekään ei tule. Uusia asiakkaitakin on vaikea löytää alueelta.
Kommentit (64)
No ei aisti mitään vihaa. Yrittää hiplata kovakouraisesti ja repii minua kun haluaa haleja. Sympatioitakin minulla on asiakastani kohtaan, eihän hän itselleen mitään voi. Hän on kuitenkin minua isompikokoinen nainen ja tekee kipeää kun aikuinen isokokoinen nainen repii hiuksia ja kourii rintoja ja yrittää tulla syliin tai halata väkisin. Pituuttakin on yli 10cm enemmän kuin minulla ja raskaasti ylipainoinen. Tulkaapa itse kokeilemaan ja katsokaa jaksatteko. Olen aina halannut takaisin mutta saattaa yrittää halata esimerkiksi kun laitan ruokaa ja ottaa niin kovaan puristusotteeseen että mustelmia tulee ja kyyneleet silmiin.
Juttelen hänelle ihan normaalisti ja käyttäydyn ystävällisesti ja asiallisesti, olen ollut hyvin pitkäpinnainen myös väkivaltatilanteissa ja torunut lempeästi ja selittänyt, ettei hän isona ihmisenä voi puristella ja repiä minua ja että minullakin on tunteet. Asiakkaani on siis syvästi kehitysvammainen ja henkisesti taaperon tasolla. Työnkuvaan kuuluu siivousta ja ruoanlaittoa sekä pyykkihuoltoa ja ajoittain vapaa-ajalla avustamista.
Ap
Olin eri alalla, mutta fiilikset olivat samat. Ei itse työn takia, eikä työkaverien, vaan lähinnä firman käytänteiden ja huonon johtamisen. Lähdin työn ohessa opiskelemaan kokonaan uuden ammatin ja aikanaan vaihdoin työpaikkaa. Tämä on kyllä hidas reitti, minullakin meni opintojen aloittamisesta 6-7 vuotta että pääsin haluamalleni alalle. Tuon ajan sitkistelin vanhassa työpaikassani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka ala alkaa jossain vaiheessa tympimään. Itsellä palkka noin 4600€kk. Ja työ maistuu puulta. Mutta joutuisi vaihtamaan huonompi palkkaiseen työhön.
Palstamammoilla ehkä näin. Käyvät töissä vain rahan takia. Säälittävää.
Miksi sinä käyt töissä?
On järkyttävää lukea miten huonoilla palkoilla ihmiset suostuvat tekemään noinkin vaativaa työtä. 10 euroa tunnilta on naurettavan huono palkka mistä tahansa työstä ja henkilökohtaiset avustajat ovat sentään ihmishengistäkin usein vastuussa.
Minullekin noita töitä yritettiin työttömänä tarjota mutta en suostunut menemään, mieluummin otin karenssin. Nyt on mukava työpaikka kassamyyjänä. Palkka on pieni, mutten ole vastuussa kenenkään hengestä eikä minun tarvitse olla kenenkään eritteitä siivoamassa tai kourittavana eikä kukaan soittele töistä kotiin.
Miten ihmeessä ap on kestänyt noin pitkään? Minua oksettaisi jos joku amatsoni olisi koko ajan kuolaamassa ja kourimassa....
Minäkin ottaisin tuossa tilanteessa karenssin mieluummin. Ihan järkyttävän kuuloista hommaa.
Kuulostaa että tämän avustettavan kuuluisi olla laitoshoidossa ja häntä hoitavien kuuluisi olla vähintään lähihoitajia, joille maksetaan asianmukaista palkkaa vaativasta työstä. Avustajien palkat todella huonoja työn vaativuuteen nähden ja koulutustakaan ei ole! Ei ulostetta syövän ja arvaamattoman avustettavan kuuluisi edes asua kotona vaan laitoksessa. Ap voimia! Sinuna hakeutuisin asap työterveyshuoltoon ja sairaslomalle ja sen jälkeen uudelle alalle vaikka työkykykoordinaattorin kautta, kun olet saanut voimia riittävästi!
Joskus syvästi kehitysvammaiset eivät mene laitokseen, koska asuvat esim.kotonaan. Tässäkään tapauksessa tämä kehitysvammainen asuu tuskin yksin. Itse kerran erehdyin menemään syvästi kehitysvammaisen kotiin. Vanha äitinsä yritti hoitaa aikuista tytärtään, joka oli suurinpiirtein vihanneksen tasolla. Tätä tyttöä piti nostella koko ajan, koska ei osannut edes kävellä. Kieltäydyin lopulta menemästä sinne ja tämä äiti jopa ymmärsi. Aikuinen tyttö joutui varmaankin sitten laitokseen. Äidiltä oli jo mennyt terveys nostohommissa. Kyllä näin pahasti vammaiset kuuluvat laitokseen.
Voi vidurallallalalalalalaaaaa, zaddana. Pelkkää paskendaalia taas. Sain pyynnön auttaa jonkun toisen tehtävissä. Pyysin tarkennusta ja ohjeita, että mitä pitää tehdä, niin tuli vaan ihan sama pyyntö uudelleen. Kyseessä ohjelmisto, jota en normaalisti työssäni käytä. "Kato ku teet vaan". Okei whiddu, teen mitä? Voitko tarkentaa, että mitä pyllyreikää oikein haluat? Ei vastausta, ei vastausta, ei vastausta. Ja tällä oli sit olevinaan kiire. Imekää melenaa.
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN!
Hei, opetteleppa vaikka kolmaskin sana.;)
Tein vastenmielistä hoitajan työtä kolme vuotta ja irtisanouduin. Vihasin asiakkaita ja työkavereita. Aloin ilkeillä sanallisesti kaikille! Mitä järkeä tehdä sellaista mitä vihaa?? Vain sen takia että sain palkkaa!!!
Työstä saadaan toimeentulo, elämä eletään muualla. Eipä taida kukaan ilmaiseksi työtä tehdä, oli kutsumus ammatti tai ei. Ei edes ne valmiiksi rikkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN!
Hei, opetteleppa vaikka kolmaskin sana.;)
Tämä! Joka ketjuun kommentti on että mene töihin. Mut jos osaa vaan 2 sanaa niin eihän sitä muuta pysty kirjottaan.;)
Älä mene enää kertaakaan tuon asiakkaan luo. Ilmoitus sosiaalitoimeen heti. Ei tuollaista tarvitse kestää!
Miten olisi marketteihin hyllyttäjäksi vuokrafirman kautta? Sen lunkimpaa hommaa on vaikea löytää. Jos siis ei joudu kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Työstä saadaan toimeentulo, elämä eletään muualla. Eipä taida kukaan ilmaiseksi työtä tehdä, oli kutsumus ammatti tai ei. Ei edes ne valmiiksi rikkaat.
Toisille työ on pelkästään toimeentulo, toisille lisäksi myös harrastus. Ne jälkimmäiset ovat onnellisia
Kun työ vie ajat ja mehut, ei oikein jää voimia eletä muuta elämä
Täällä yksi työnsä vihaaja lisää. Eniten ottaa päähän, että joutuu jatkuvasti muistuttelemaan muita heidän työhönsä liittyvistä asioista. Moneen kertaan. Jos jätän muistuttamatta, niin asiat jää vaan hoitamatta. Kyse on erilaisten päätösten valmisteluista, allekirjoittamisista, työsopimusten hyväksymisistä ja vastaavista. Minä hoidan valmistelut ja vien asiat loppuun (julkaisut, jakelut), mutta en tee päätöksiä, ja tässä kohdassa tulee sitten se muistuttelu. Ja monesti pyydetään hoitamaan asioita, joihin ei ole oikeuksia muilla kuin pyytäjällä itsellään.
Ketuttaa leikkiä jotain mikromanageeraajaa ja toimia toisten ylimääräisenä muistina.
En vihaa, mutta minulla on jatkuvasti sellainen olo, että jotakin muuta. On ollut oikeastaan aina. En tiedä, mistä se johtuu. Ehkä en halua sitoutua tai, että näen - kuvittelen, että muualla voisi olla paremmin. Juuri eilen mietin sitä, äettä miksi minulla on näin. Miksi koko ajan tavallaan jalka vipattaa.