Voiko etunimi olla sama kuin sukunimi?
Tuli tuosta Kaisa Juusosta mieleen. Voisiko jonkun nimi olla Juuso Juuso?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli joskus työkaveri jonka nimi oli "etunimi" "etunimi"nen.
Ja -la/lä. Heikki Heikkilä, Erkki Erkkilä, Lassi Lassila, Paavo Paavola jne. Ainakin Heikin ja Paavon olen bongannut olemassaolleiksi.
Vierailija kirjoitti:
Teppo Sepponen ja Seppo Tepponen menevät naimisiin ja kumpikin ottavat yhdistelmäsukunimen: Teppo Sepponen-Tepponen ja Seppo Tepponen-Sepponen.
Kai yhd.sukunimen pitäisi olla sama molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten, kun Sirkka Tapio ja Tapio Sirkka menevät naimisiin ja ottavat yhdysnimet ...
Molempien sukunimeksi tulee Tapio-Sirkka tai Sirkka-Tapio.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
Juuri näin, ei voi olla täysin identtisesti sama. Pasi Pasinen on ok, Pasi Pasi ei. Ei siis Suomessa voi antaa. Jos henkilö on syntynyt jossain muualla, ja muuttaa Suomeen, niin ei nimeä pakoteta muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla.
Ei voi
Onko jommallakummalla jokin perustelu väitteelleen?
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa naisen etunimeä sukunimenä? Itse olet törmännyt vain miesten etunimiin sukuniminä: Olli, Juuso, Kari, Tapio, Kimmo.
Eeva, Anna
Vierailija kirjoitti:
Teppo Sepponen ja Seppo Tepponen menevät naimisiin ja kumpikin ottavat yhdistelmäsukunimen: Teppo Sepponen-Tepponen ja Seppo Tepponen-Sepponen.
Nykylaissa ne saa laittaa miten päin vain
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa naisen etunimeä sukunimenä? Itse olet törmännyt vain miesten etunimiin sukuniminä: Olli, Juuso, Kari, Tapio, Kimmo.
On. Juuri eilen töihin soitti asiakas, jonka sukunimi oli Eini. Ja entisen työkaverini sukunimi oli Inkeri.
No jos henkilön sukunimi on esim. Pentti, jonka nimisiä henkilöitä siis Suomessa on, en ymmärrä millä perusteella hänen etunimensä ei voisi sekin olla Pentti. Nimittäin kuinka suuri vahinko siitä muka syntyisi jos Pentti Pentti esim. huomaisi että hän tai viranomainen on kirjoittanut lomakekenttään Pentti Pentin sukunimen sijaan tämän etunimen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä kohtalaisesti. Vuokko, Ansa, Säde, Tuuli, Vilja, Pilvi, Kanerva, Soini Kaikki siis myös sukunimiä.
Soini on miehen nimi.
Voi, ja myös osoite voi olla sama. Olen tuntenut erään Sirkan.
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten, kun Sirkka Tapio ja Tapio Sirkka menevät naimisiin ja ottavat yhdysnimet ...
Olen tuntenut molemmat, mutta eivät olleet keskenään naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla.
Ei voi
Onko jommallakummalla jokin perustelu väitteelleen?
Voi olla ainakin silloin, kun naisen piti ottaa naimisiin mennessään miehen sukunimi. Olen tuntenut hänet mutta en tiedä, vieläkö hänellä on sama nimi, ja myös osoite. Ei kai ole estettä olla vaikkapa Olli Olli tai Tapio Tapio.
Olen tuntenut Heikki Erkkilän ja Erkki Heikkilän, asuivat samalla paikkakunnalla.
Tunsin miehen joka oli syntynyt 30 luvulla ja nimi oli Tauno Tauno.
No oma nimeni on R. Ankka, Rankka Ankka, ja vaihdoin sen hiljattain käännökseen Rank Anck muutettuani Bostoniin.
-Rank Anck The Busy Bostonite
Mäkihyppääjä Harri Olli voisi antaa pojalle nimen Olli.