Mistä tämmöinen voisi johtua
Jos syön paketin jauhelihaa niin jaksan olla energinen koko päivän mutta jos syön lautasellisen puuroa niin minusta ei ole enää mihinkään koko päivänä.
??
Kommentit (18)
Aika outoa. Pelkällä lihalla ei kyllä yleensä jaksa, koska se on proteiinia. Energiaa saa hiilihydraateista.
Jos syöt kaurapuuroa ei ihme kun väsyttää. Kaura on rauhoittavaa ja ihan syystäkin on sanonta hulluille puuroa.
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa. Pelkällä lihalla ei kyllä yleensä jaksa, koska se on proteiinia. Energiaa saa hiilihydraateista.
Jaa. Minä jaksan paremmin munakkaalla kuin puurolla jos syön aamupalan.
Meikäläisellä rommi väsyttää mutta kossu piristää.
Ihan tunnettu tosiasia on, että proteiini pitää paremmin nälkää kuin hiilihydraatti.
Yleensä järkevintä onkin syödä niin, että saa molempia. Esim. puuron kanssa voi syödä pähkinöitä, siemeniä tai vaikka raejuustoa josta saa myös proteiineja. Mutta jos nyt jostain syystä haluaa syödä joko vain pelkkää puuroa tai pelkkää jauhelihaa, niin kyllä se nälkä kauemmin pois pysyy jauhelihalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tunnettu tosiasia on, että proteiini pitää paremmin nälkää kuin hiilihydraatti.
Yleensä järkevintä onkin syödä niin, että saa molempia. Esim. puuron kanssa voi syödä pähkinöitä, siemeniä tai vaikka raejuustoa josta saa myös proteiineja. Mutta jos nyt jostain syystä haluaa syödä joko vain pelkkää puuroa tai pelkkää jauhelihaa, niin kyllä se nälkä kauemmin pois pysyy jauhelihalla.
Niin ja onhan se energiamääräkin ihan eri luokkaa. Jostain lautasellisesta kaurapuuroa saat vain noin 130 kcal. Jauhelihasta saat todella reilusti enemmän.
Minua turvottaa hiilarit ja kaasua tulee, pihvillä maha pysyy litteänä ja nälkä poissa
Vierailija kirjoitti:
Minua turvottaa hiilarit ja kaasua tulee, pihvillä maha pysyy litteänä ja nälkä poissa
Pihvistä suoli tulehtuu
Vierailija kirjoitti:
Miksi syödä ylipäätään sitä puuroa aamulla? Yksi suurimpia valheita että siitä saa energiaa. Syön raejuustoa ja pekonia aamuisin. Vuosikaudet meni puurolla ja kokeilin lisätä siihen proteiinia mutta aina sama vaikutus, olin vetelä kuin mato koko aamupäivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi syödä ylipäätään sitä puuroa aamulla? Yksi suurimpia valheita että siitä saa energiaa. Syön raejuustoa ja pekonia aamuisin. Vuosikaudet meni puurolla ja kokeilin lisätä siihen proteiinia mutta aina sama vaikutus, olin vetelä kuin mato koko aamupäivän.
Iltapalaksi kyllä puuro on oiva valinta kun rauhoitutaan nukkumaan mennessä.
Proteiini on myös energianlähde. Ihan kuin hiilihydraatitkin. Väitän että kaikkia tarvitaan, mutta jokaisella on yksilöllinen kehon toiminta minkä mukaan ruokaa kannattaa painottaa. Itse yritän kasvispainotteista, mutta voin hyvin aika reilulla eläinkunnan tuotteilla. Ja olen ollut viikon kurssilla, jossa oli ihanteellinen kasvisruoka ja töissä on pelkkää kasvisruokaa, niin en silti pärjää sillä. Pakko syödä lihaa. Eikä se ole korvien välissä. En edes erota mausssa tai rakenteessa onko makaronilaatikko kasvis- vai lihaversio. Mutta huomaan sen olostani ja nälästäni. Tai lihan himostani.
Vierailija kirjoitti:
Jos syöt kaurapuuroa ei ihme kun väsyttää. Kaura on rauhoittavaa ja ihan syystäkin on sanonta hulluille puuroa.
Kaurapuuro on minulle iltaruoka. Nukahtaisin ennen kahvitaukoa, jos söisin sitä aamusta.
Aloittaja on oikeilla jäljillä. Proteiinit pitäisi syödä aamusta ja hiilareita painottaa iltapäivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro on minulle iltaruoka. Nukahtaisin ennen kahvitaukoa, jos söisin sitä aamusta.
Minulla oli kauan uniongelmia kunnes sitten söin illalla kaurapuuroa. Voi jestas että alkoi ramaisemaan. Nykyään syönkin puuron jos on vaikeuksia nukahtaa.
En syö aamulla mitään, mutta aamupäivällä ison kulhon marjoja/hedelmiä, maustamatonta jogurttia ja mysliä/kaurahiutaleita. Jaksan sillä hyvin päivälliseen, joka on joskus viiden-kuuden aikaan.
Jos söisin paketin jauhelihaa tulisi todella raskas ja huono olo. Puuron koostumuksesta en tykkää, vaikka se olisikin kätevää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
En syö aamulla mitään, mutta aamupäivällä ison kulhon marjoja/hedelmiä, maustamatonta jogurttia ja mysliä/kaurahiutaleita. Jaksan sillä hyvin päivälliseen, joka on joskus viiden-kuuden aikaan.
Jos söisin paketin jauhelihaa tulisi todella raskas ja huono olo. Puuron koostumuksesta en tykkää, vaikka se olisikin kätevää ruokaa.
Joillekin rasva ei sovi ja sitä on paljon jauhelihassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin rasva ei sovi ja sitä on paljon jauhelihassa.
Rasva ei sovi kellekään, tukkii verisuonet
Sinulla on diabetes