Lääkärin piti soittaa 11.10. ei ole soittanut 11.21. saanko lähettää laskun?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Lasku mistä ?
Vastaavasti, kun mä jättäisin vastaamatta lääkärin sovittuun puheluun, niin sain 67.20 euron laskun.
Puhelin vastaanoton laiminlyöminen. (Nukuin kuumettani, enkä herännyt)
Lääkäri soittaa kun kerkeää, olen ollut terveyskeskuksessa puolitoista tuntia odottamassa omaa aikaani. Siellä oli joku asiakas joka ei tajunnut lähteä pois, minun ja tämän välissä oli kolme, onneksi sain ajan sitten seuraavalle päivälle, kun olisi jo pitänyt olla oman lapsen luona sairaalassa, yöllä oli leikattu jalka.
Jos sun aika on 11.10 ja sulla on kilometrin mittaiset paperit joihin lääkärin pitää tutustua ensin, niin eihän se puhelin silloin samantien soi.
Ja lisäksi aikataulut riippuu edellisistäkin asiakkaista, mutta vaikea kai sitä on ymmärtää, mikäli ei ole mistään vastaavasta työstä kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos sun aika on 11.10 ja sulla on kilometrin mittaiset paperit joihin lääkärin pitää tutustua ensin, niin eihän se puhelin silloin samantien soi.
Ja lisäksi aikataulut riippuu edellisistäkin asiakkaista, mutta vaikea kai sitä on ymmärtää, mikäli ei ole mistään vastaavasta työstä kokemusta.
Ei ole kilometria. Kyse oli vaan reseptin uusimisesta, jota ei ollut uusinut, vaikka sanoi uusivansa.
Sepä se, kun mä en voi kokopäivää päivystää puhelinta. Pitäs kohta lähteä takas töihin. Nyt käytin ruokiksen ja kahvitauon tähän ja seuraavan kerran pääsen puhelimelle klo16.00.
Onhan se toki silloin soittanut ja kun en voi tuotantotiloissa pitää puhelinta, niin tulee sakkolasku.
Tuostakin sanoin etukäteen hoitajalle, niin hän sano, että kyllä sen verran voi puhelinta pitää mukana töissäkin. No, V i t t u ei voi kun on nää hygieniasäännöt! Toisekseen en edes kuulis, kun pitää käyttää vastamelukuulokkeita.
Reseptinuusimista koskeva lyhyt, informatiivinen puhelinaika lienee maksuton. On eri asia kuin jonkun kirjoittajan puhelinvastaanotto, joka on aika, joka periaatteessa korvaa vastaanottokäynnin ja johon varattu aika on pidempi ja periaatteessa myös aloitusajaltaan tarkempi kuin ensin mainittu asiointiaika. Niitä lääkärillä voi olla päivään sullottuna vaikka 10, ja niitä ei mitenkään voi hoitaa minuutin eikä välttämättä edes tunnin tarkkuudella.
Joillain terveysasemilla saattaa olla esim. puolen tunnin slotissa 5 puhelua. Kun yksi kysyy jotain asian ohi, niin totta kai homma venyy. Sitten toinenkin päättää kysyä jotain muuta ja kas kummaa, dominoefekti on luotu.
Siksi minun työpaikallani sanotaan, että lääkäri soittaa klo 9-16 :)
Reseptin voi uusia myös verkossa. Ei tarvi soittaa sen takia.
Lasku mistä ?