Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikaisisitteko tällaisen väärinkäsityksen?

Vierailija
23.04.2024 |

Jotkut tuttavat luulee edelleen isäpuolta isäkseni.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
2/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikkaita ihmisiä ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä jotain oleellista merkitystä, tietävätkö tuttavasti isäpuolesi olevan isäpuolesi eikä isä? En itse nyt tarkoituksella lähtisi tuota välttämättä oikomaan, mutta saattaisin mainita, jos asia tulee muuten puheeksi.

Vierailija
4/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini puoliso on minulle enemmän isä kuin omani koskaan on ollut. Itse en häntä alentaisi puolikkaan asemaan. 

Vierailija
5/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu henkilöstä.

Vierailija
6/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
7/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini puoliso on minulle enemmän isä kuin omani koskaan on ollut. Itse en häntä alentaisi puolikkaan asemaan. 

Kivat sulle. Meillä näin ei ollut.

Vierailija
8/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä- tai äitipuoli EI ole sinnulle mitään sukua, muista se.

En kutsuisi isä tai äitipuolta ikinä omaksi vanhemmakseni. Se on vaan joku random tyyppi joka nai isääsi tai äitiäsi. Tämä on totuus.

Vierailija
9/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsena jäänyt isäni exälle, kun äiti ja isä ei minua huolinut. Isäni ex on minulle sekä äiti ja mummi minun lapselle. Ja hänen lapset ja minun siskoja ja veljiä. Vanhemmuus ei ole biologiaan. 

Miten sinä arvostat tätä ihmistä joka on ollut läsnä sinun arjessa? 

Vierailija
10/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on aina asunut muualla ja moni lapsuudenkaveri tuntui ajattelevan pikkuveljen isän automaattisesti minunkin isänäni. Varmasti moni luulee niin edelleen. Muutamat läheisimmät ystävät tiesi totuuden. Muilla ei ollut eikä ole niin merkitystä mitä he ajattelee.

Vierailija
11/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapsena jäänyt isäni exälle, kun äiti ja isä ei minua huolinut. Isäni ex on minulle sekä äiti ja mummi minun lapselle. Ja hänen lapset ja minun siskoja ja veljiä. Vanhemmuus ei ole biologiaan. 

No en ihan kauheasti mitenkään kun hän ei ollut siinä arjessa. Lähinnä tätä piti pelätä ja varoa. Nyttemmin on jo kuollutkin.

Vierailija
12/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kutsuisi isä tai äitipuolta ikinä omaksi vanhemmakseni. Se on vaan joku random tyyppi joka nai isääsi tai äitiäsi. Tämä on totuus.

Miksi en kutsuisi sitä henkilöä joka on ollut elämässäni siitä asti kun olin 2v isäkseni? Vaikka ei biologinen isä olekaan.

Vierailija
13/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä vieraita ihmisiä varmaan kauheasti kiinnosta tuollaiset. Joten miksi sitä pitäisi jotenkin erikseen oikaista. 

Vierailija
14/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarvitset vuosien terapiaa. Onhan tuo nyt niin suuri asia elämässäsi. 

Vierailija
15/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihan ydinperheessä kasvanut eli omakohtaista kokemusta ei ole - mutta karmea asenne. Eiköhän vanhempi, isä tai äiti, ole se joka lasta rakastaa, kasvattaa ja hoivaa, oli biologinen tai ei. 

Vierailija
16/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hän ihanan kuuloinen ihminen <3

Vierailija
17/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini uusi mies ajoi meidät kaikki lapset kotoa pois, kun muutti äidin kanssa asumaan (äidin asuntoon).

Olin silloin 16 vuotias. Asuin kavereilla siihen asti kun sain oman asunnon kaupungilta (n, 1-2 vuotta)

En koskaan antanut äidilleni anteeksi, enkä ole puhunut hänen kanssaan sen jälkeen. En mennyt edes hautajaisiin.

Koston sain kun perimme äidin asunnon jossa hänen uusi miehensä nyt asui. myimme asunnon ukon alta ja häädimme hänet. Karma is a bitch!

Vierailija
18/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kutsuisi isä tai äitipuolta ikinä omaksi vanhemmakseni. Se on vaan joku random tyyppi joka nai isääsi tai äitiäsi. Tämä on totuus

Ohis Monelle isäpuoli (tai äitipuoli) saattaa olla monin verroin läheisempi ja merkittävämpi ihmissuhde kuin biologinen vanhempi. - Kenestäkään ei tee kunnioitettavaa ja hyvää vanhempaa vain se, että on tullut siittäneeksi tai synnyttäneeksi lapsen. Ts. se täysin vieras ja random henkilö voi olla yhtä hyvin biologinen ivanhempi, joka on täysin laiminlyönyt vastuunsa vanhempana. -Tai, joka jossain ääritapauksessa on jäänyt lapselle hyvin vieraaksi paljossa lapsen tosien vanhemman toimesta ns. vieraannuttamsiesta.  - Ja tai vanhempi on vaikka "vain" menehtynyt ja kuollut lapsen ollessa hyvin nuori.

Uskovainen mies

Vierailija
19/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulevat isäpuoltasi isäksesi, vaikka hän on oikeasti mikä? Rakastajasi?

Vierailija
20/27 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihan ydinperheessä kasvanut eli omakohtaista kokemusta ei ole - mutta karmea asenne. Eiköhän vanhempi, isä tai äiti, ole se joka lasta rakastaa, kasvattaa ja hoivaa, oli biologinen tai ei. 

Minäkin olen kasvanut "ydinperheessä", mutta en ole koskaan kutsunut sitä yhtä ihmistä isäksi. Hän ei tehnyt mitään millä perusteella häntä olisi voinut kutsua isäksi. Päinvastoin. Isät eivät tee sellaisia asioita mitä hän teki.