Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette siitä, että aikuinen lapsi pyytää ja aa rahaa iäkkäiltä vanhemmiltaan ja sanoo että sen voi vähentää sitten perinnön jaossa

Vierailija
23.04.2024 |

Minun mielestäni on törkeästi sanottu ja se lainattu raha pitäisi palauttaa elinaikana, eikä puhua mistään kuolemanjälkeisestä perunkirjoituksista  vanhemmilleen.

Olenko väärässä vai vain liian herkkä?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi pyytää kauniisti kuin kiristää. Jos maksaa elinaikana takaisin, hyvä niin. Mutta jos vanhempi ennen takaisinmaksua makaa laitoksessa suu auki ja silmät kiinni, miksi maksaa takaisin?

Jos kyseessä on ainoa lapsi, hyvä vanhempien on antaa rahojaan ja omaisuuttaan hänelle etenkin tarvitessa. Jos on hunsvotti narkkari kyseessä, päinvastoin! Tasapuolisuutta lasten suhteen pitää noudattaa, muttei se aina onnistu.

Vierailija
42/49 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on vain yksi lapsi, joten kaikki raha mikä on multa pois, on automaattisesti pois siitä perinnöstä. Siitä ei sen kummemmin tarvitse sopia. Ja toki jeesailen aina kaikin tavoin kun pystyn, myös rahallisesti. Mihin minä 68v ukko tarvitsen enää hirveästi rahaa? Asunto on oma ja eläminen kuitenkin ihan tuikitavallista. Ei mulla ole sellaisia suuria rahareikiä, että pitäisi olla hirveästi rahaa. Lapsellani on ihan eri elämäntilanne. On perhe, asuntolaina ja tietenkin sitä pitää olla eri tavalla menossa mukana. Jos jomman kumman pitäisi olla vaikka siellä humpalla, tai käydä vaikka Kreetalla ottamassa aurinkoa, niin olkoon se lapseni. Ei minua huvita. Mielelläni annan rahoistani hänelle. Käärinliinoissa ei ole taskuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta voin kuvitella lapsen sitten aikuisena perinnönjaossa toteavan "ei tälläisestä ollut mitään puhetta. Äiti ja isä valehteli" 

Vierailija
44/49 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni silloin tällöin kannattaa heitellä lapselleen, jos on sellainen lapsi ,jolle sen voi antaa.

Vierailija
45/49 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta voin kuvitella lapsen sitten aikuisena perinnönjaossa toteavan "ei tälläisestä ollut mitään puhetta. Äiti ja isä valehteli" 

Mistä valehdeltiin? Siitä että annettuja rahoja ei voi antaa perintönä?

Vierailija
46/49 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä valehdeltiin? Siitä että annettuja rahoja ei voi antaa perintönä?

"sanoo että sen voi vähentää sitten perinnön jaossa" vaikkapa väittää että ei tälläisestä ole ollut puhetta? 

Vierailija
47/49 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni  antanut minulle jotain 170000 euroa. Haluaa hyvittää koska lähti  kun olin 5 vuotias ja en nähnyt isää sitten 38 vuoteen. Antoi 2016 ensin 90000 euroa ja myöhemmin 80000 euroa. Antoi myös kesämökkinsä ennakkoperintönä minulle ja veljelleni koska on liian vanha sitä hoitamaan. Remontoin sitä mökkiä sitten pitkään ja sain isältä siihen vielä rahaa. Olemme veljen kanssa saaneet vuokratuloa siitä mökistä 6 vuoden aikana koska emme siellä ole kovin usein itse.

Vierailija
48/49 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet huumorintajuton, yksinkertainen ja sinulla ei taida olla lapsia. Mulla on niin pienet lapset, ettei ne osaa pyytää, mutta toki mun rahat loppuviimein heidän rahojaan on. Onneksi on. Se heidän elämänsähän tässä on mun elämässä tärkeintä. En toki voisi antaa rahaa, jos itsellä olisi tiukkaa. Se on eri asia. Mutta ajatuksellisesti kaikki mun omaisuus heille loppuviimein kuuluu. Ja HALUAN että kuuluu. 

Ne kuuluvat lapsillesi, kun sinusta on aika jättänyt ei aiemmin. Vai annatko heti vaikka paljon enemmän kuin he sitten vanhempana keksivät pyytää ja kasvatatko heidät siihen, että sinun omaisuutesi ja rahasi onkin heidän. Miksi he kävisivät koulua ja opiskelisivat ammattiin, kun omistavat sinun mukaasi kaiken, mitä sinulla on??? Mitäs sitten, kun sinulle ei jää rahaa edes ruokaan? Hymisetkö vaan innoissasi, kun kerrankin osasivat putsata sinut kunnolla?

Vierailija
49/49 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni  antanut minulle jotain 170000 euroa. Haluaa hyvittää koska lähti  kun olin 5 vuotias ja en nähnyt isää sitten 38 vuoteen. Antoi 2016 ensin 90000 euroa ja myöhemmin 80000 euroa. Antoi myös kesämökkinsä ennakkoperintönä minulle ja veljelleni koska on liian vanha sitä hoitamaan. Remontoin sitä mökkiä sitten pitkään ja sain isältä siihen vielä rahaa. Olemme veljen kanssa saaneet vuokratuloa siitä mökistä 6 vuoden aikana koska emme siellä ole kovin usein itse.

Tietysti maksoitte asianmukaisesti verotkin myös vuokratuloista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi