Kela ohjeistaa - asunnonhaussa ei nirsoilu auta
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010376438.html
Halvempi on löydyttävä
Kommentit (28)
Onneksi nyt loppui tämä pelleily.
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvä uudistus.
Tulee myös miekeen, että pitäisikö tehdä jatkouudistus, että jos on jossain päin Suomea ko alan työpaikkoja tarjolla ja edullisia asuntoja, niin tukea saavan henkilön pitäisi muuttaa sinne, tai ainakin todistettavasti hakea niitä tylpaikkoja tosissaan ja yrittää muuttaa. Miksi veronmaksajien pitäisi kustantaa joillekin elämä niiden unelmapaikkakunnalla, jos henkilö oikeasti pystyisi elättämään itsrnsä toisella paikkakunnalla?
No,veronmaksajat joutuvat kyllä kustantamaan ne muutot, sillä tuskin pitkäaikaistyöttömällä on säästöjä joiden varassa muuttaa. 🤣
Kysyntä kuusenoksista rakennetuille havumajoille lisääntyy.
"Jos asumismenot ylittävät rajat, Kelan tehtävä on ohjata toimeentulon asiakasta etsimään edullisempi asunto kolmen kuukauden sisällä."
Mäkin haluan tommosta holhousta että joku sanoo mitä pitää tehdä jos mun rahat ei johonkin asiaan riitä.
En voi ottaa asuntoa, jossa on lasittamaton parveke kissan vuoksi. Kissa osaa avata oven.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät siivotaan pois laitakaupungin pieniin asuntoihin.
Eihän tämä työttömiä koske, vaan opiskelijoita. Työttömät saavat asumistukea kuten ennenkin. Toimeentulotuki kuittaa sen, minkä Kelan asumistuki vähentää. Opiskelijat tässä uudistuksessa laitettiin tiukoille, ei peruspäivärahalla olevat. Itse asiassa, tämän hallituksen aikana peruspäivärahalla olevat säästyvät leikkauksilta. Se on kuin hölmäläisten peitonjatkamista: otetaan toisesta päästä pois, lisätää saman verran toisesta päästä lisää. Mikään ei muutu. Mitään säästöjä ei synny, vaan päinvastoin, kulut lisääntyvät, kun esim. omistusasunnoissa asuvat joutuvat kääntymään toimeentulotuen puoleen, kun heidän asumistukensa loppuu ensi vuonna.
Ei kuittaa, toimeentulotuessa on myös tuo kaupungin vuokrakatto.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nyt loppui tämä pelleily.
Toivottavasti ei osu omalle kohdalle...
Tämä on kyllä nautinnollista. Onneksi itse en ollut tyhmä enkä muuttanut syksyllä kalliiseen paikkaan, vaan varsin edulliseen eikä lähde kuin 40 euroa asumistuesta sitten seuraavan tarkastuksen yhteydessä.