Kuvitteelinen tilanne montako lihapullaa söisit ja paljonko muusia?
Itse ottaisin muusia 150g ja 5 lihapullaa.
Haluan vertauksen vuoksi nähdä paljonko muut.
Kommentit (51)
5 pullaa ja muusia varmaan pari kauhallsta. Tai yksi isompi.
En tiedä onko yhteensä joku 320g tms.
Tuon kokoisena ne myy sen einesaterian.
Tuota ruokaa on niin harvoin, että mä syön sitä aivan älyttömästi. Varmasti menee 10-20 lihapullaa ja puolikiloa muusia. Itse kun tekee, niin varmasti on voita ja punaista maitoa muusissa. :)
Viimeksi marraskuussa, että voiskin jo mässätä heti tänä viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
6-10 lihapullaa. Riippuu koosta.
Perunamuusia ehkä n. 350g.
N27 53kg
Voi olla et määrä oli vielä alakanttiin. Miehen kanssa tehdään 1,5kg perunoista+ 2dl kuohukermasta + 50g voista muusia. Lihaa käytetään 400-600g kerralla. Miehelle jää tuosta setistä eväät töihin. Mä syön lounaaksi jotain kevyempää.
Riippuu kyllä muusista ja lihapullista ja nälästä
yhteensä 300-500 grammaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on 150 tai 220 grammaa muussia?
150gr on noin desin verran, hieman yli.
T. Kokki .
Korjaan.
Desilitra painaa 200 grammaa, joten keskikokoinen annos perunamuusia painaa 300 grammaa ja iso annos painaa 400 grammaa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoisista lihapullista on kyse? En syö eineslihapullia vaan teen ne itse.
Ehkä ne olisi siinä tapauksessa sen kokoisia mitä sä syöt eli teet,
Miten tyhmiä ihmisiä oikein on olemassa?
Kovia lihapullan syöjiä. Viikonloppuna tein niin 500g nautajauhelihasta tuli 6kpl lihapullia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoisista lihapullista on kyse? En syö eineslihapullia vaan teen ne itse.
Missä se sanottiin että itse kotona tehtyjä?
Voihan aloittaja tarkoittaa vaikka ravintolassa syöntiä tai sukujuhlien pitopöytää.
Typerää vaahtoamista tällainen.
Vierailija kirjoitti:
Ikean pullia en yhtään, mutta kotona valmistettuja parisenkymmentä ja muusia noin kilon verran, lisäksi luonnollisesti litra piimää,pari siivua ruisleipää,salaattia ja jälkiruokana käy letut omenahillolla ja vanilja jäätelöllä.
Juha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se sanottiin että itse kotona tehtyjä?
Voihan aloittaja tarkoittaa vaikka ravintolassa syöntiä tai sukujuhlien pitopöytää.
Typerää vaahtoamista tällainen.
Yhtenä päivänä voi tehdä jättilihapullia ja toisena päivänä coctailpullia.
En syö yhtäkään jos niihin on joku älykääpiö laittanut korppujauhoja tai jotain muuta jauhomössöä sekaan. Kaupan pierupullia en syötä edes koiralleni. Kotona valmistan vain joko naudan,peuran tai hirvenlihasta lihapullat ja ne ovat noin suurinpiirtein reilun kananmunan kokoisia. Niitä tulee helposti syötyä sellaiset parisenkymmentä ja kyytipoikana nelisen desiä kermaan,voihin ja punaiseen maitoon valmistettua muusia. Näin köyhänä sinkkumiehenä joka tienaa vain kolmisen tuhatta kuukaudessa ei ole varaa syödä huonoa ruokaa.
Riippuu muusista ja lihapullista. Jos on oikeista perunoista muussattu, hyvä muusi, niin syön kaksi kauhallista. Jauhomuussia en yhtään.
Lihapullat jos on mallia Ikea, niin sitten niitä tarvii jonkun 7-8, että nälkä lähtee. Itse tehtyjä, isoja lihapullia riittää kolme tai neljä.
Vierailija kirjoitti:
En syö yhtäkään jos niihin on joku älykääpiö laittanut korppujauhoja tai jotain muuta jauhomössöä sekaan. Kaupan pierupullia en syötä edes koiralleni. Kotona valmistan vain joko naudan,peuran tai hirvenlihasta lihapullat ja ne ovat noin suurinpiirtein reilun kananmunan kokoisia. Niitä tulee helposti syötyä sellaiset parisenkymmentä ja kyytipoikana nelisen desiä kermaan,voihin ja punaiseen maitoon valmistettua muusia. Näin köyhänä sinkkumiehenä joka tienaa vain kolmisen tuhatta kuukaudessa ei ole varaa syödä huonoa ruokaa.
Ala kyselemään lääkäriltä kolesterolilääkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Kovia lihapullan syöjiä. Viikonloppuna tein niin 500g nautajauhelihasta tuli 6kpl lihapullia.
Miksi niin pienen määrän teit? 500gr? Sehän on vain yhden makkarapaketin verran? Opiskelijabudjetti?
Riippuu paljon lihapullien koosta paljon. Jossain paikassa riittää viisi. Ja toisessa paikassa vaatii 10. Perunamuusia pari kauhaa ja mielellään jotain esim. keitettyä porkkanaa kylkeen.
Laiskana miehenä teen suoraan vaan murekkeen koska en todellakaan jaksa vääntää kahtakiloa lihapullia, se on tyttöjen hommaa johon tehtävään luonnollisesti velvoittaisin tulevan puolisoni jahka ehdin valita jonosta sellaisen. Tuosta murekkeesta syön noin puolet kerralla ja muusia noin 500-600 grammaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi yhtään lihapullaa, koska niissä on sipulia eikä mun suolet kestä sitä. Perunamuusia ( jos siihen ei ole sekoitettu sipulia kuten joskus tehdään) voisin syödä 3-4 dl, kaksi kauhallista.
Älä laita sitä sipulia lihapulliisi. Sillähän siitä pääsee.
En laitakaan. En ole syönyt muiden tekemiä lihapullia yli 40 vuoteen kuin yhden kerran, kun oli mulle kerran häissä tehty sipulittomia lihapullia 😍
Kauhallinen muussia ja 5 lihapullaa on itsellä tavallinen annos.
150gr on noin desin verran, hieman yli.
T. Kokki .