Työttömien työnhakuvelvoite jatkuu eli on haettava 4 työpaikkaa
Eipähän tuosta haittaa ole kun työttömät hakevat kumminkin töitä.
Kommentit (93)
Ei haittaa mitään. 4 paikan hakemiseen menee alle puoli tuntia kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajat kiittää tästä pommituksesta.
Työttömät voisi mennä jatkossa työkkäriin ilmoittamaan näistä hakemistaan työpaikoista henkilökohtaisesti ja unohtaa sen sähköisen asioinnin niin työllistyisivät kunnolla te-toimistossa.
Miksi tästä pakkohausta pitäisi olla riesaa vain työnantajille ja työnhakijoille? Jos kerran halutaan "aktivoida" työttömiä niin aktivoidutaan sitten kunnolla ja tukitaan koko systeemi.
Tätä työkkäreissä on ehdotettu. Vuoronumerolla voisi tulla paikat ilmoittamaan, aamulla jonoon ja ehkä klo 13 aikoihin pääsisi kertomaan hakunsa. Kannatettava ehdotus ja tulee toivottavasti syksyllä voimaan. Työttömällä kun on aikaa.
On toki aikaa mutta näillä bensan hinnoilla ei pysty kovin useasti käymään työkkärissä.
Minä copypastetan hakemukset ja muokkaan niihin vain kirjoitusvirheet eri kohtiin. Yritän antaa persumaisen kuvan, niin en joudu edes haastatteluun. Etenkin talvella se on tärkeää, kun olen ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sattuu saamaan haastattelun, niin pitää toimia oikein. Siis, syökää raakaa valkosipulia illalla ja varsinkin vielä aamulla kerran, että koko kroppa haisee. Ei kukaan kestä sellaista.
Toisekseen menkää t-paidassa ja lyhyissä hoisuissa haastatteluun ja sandaalit vaikka on talvi,laitatte jalkaan.
Näinhän se. Palstatyöttömät jakaa vinkkejä, miten välttää työt. Tukia leikataan juuri tämän takia.
Eikä tukien leikkaukset mitään pirullista ilkeilyä ole, vaan kun sitä rahaa ei ole jakaa tässä mittakaavassa tukien väärinkäyttäjille. Pian on koko sote nurin, eikä mitään hoitoa saa. Koskettaa myös työttömiä, kun ei ole rahaa myöskään heitä yksityisillä hoidattaa (tulijat vievät myös ison osan potista, ja lisää tulee koko ajan, ovat etusijalla kaikessa).
Eli kannattaako purra ruokkivaa kättä? Aika puusilmäistä hommaa luulla, että lokoilu vaan jatkuu. Pään takia ei kohta myöskään pääse sairaseläkkeelle, testit tiukkenevat. Voi olla, että makoilette soluasunnon sohvilla.
Ei mene kauaakaan, kun ruokapennosten eteen on mentävä vanhusten vaippoja vaihtamaan apukäsiksi, tai siivoamaan.
Ei ole enää hyvinvointi-Suomea olemassakaan. Kelaan ei niin vaan mennä hakemaan rahaa aina kun sattuu tarvitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä copypastetan hakemukset ja muokkaan niihin vain kirjoitusvirheet eri kohtiin. Yritän antaa persumaisen kuvan, niin en joudu edes haastatteluun. Etenkin talvella se on tärkeää, kun olen ulkomailla.
Hehheh voisi joku laittaa ketjun, missä on ohjeita tökeröön työhakemukseen, mutta ei mitään liian ilmeistä tyyliin kännissä työhaastatteluun tai hakemukseen, että on 6 lapsen yh.
Ei kaikki työttömät edes halua tehdä tökeröitähakemuksia tahalleen, vaan ihan työpaikkakohtaista. Jouhinkin voi se työtönkin ihan itse haluta. Ja oikeasti mitä väliä
Eikö täällä käynyt jo ilmi, että vaikka tulisi valituksi miten nuo tiedot menisi työkkäriin? Puheluunhan voi vastata vaikka pidä tunkkisi.
Haen parisenkymmentä paikkaa kuussa,niistä ilmoitan heille 4. Ei ole koskaan ollut ongelma minulle,mutta uskon että pienemmillä paikkakunnilla voi olla nihkeää.
Kyllä tänne kirjoittaa pimeää porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sattuu saamaan haastattelun, niin pitää toimia oikein. Siis, syökää raakaa valkosipulia illalla ja varsinkin vielä aamulla kerran, että koko kroppa haisee. Ei kukaan kestä sellaista.
Toisekseen menkää t-paidassa ja lyhyissä hoisuissa haastatteluun ja sandaalit vaikka on talvi,laitatte jalkaan.
Näinhän se. Palstatyöttömät jakaa vinkkejä, miten välttää työt. Tukia leikataan juuri tämän takia.
Suurempi ongelma on se, että edes kaikille halukkaille ei ole töitä, joista saa elämiseen riittävää palkkaa.
Ihmettelen näitä elämäntapa työttömiä.Eikö isompi raha kiinnosta?Jos mukavasta työstä jää käteen 3000-4000 euroa niin eikö sillä jo elämäntaso nouse.Eikö ne halua hyvän oman talon, auton, loma-matkoja ja vaikkapa mökinkin?Ei työn aina tarvitse olla ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä elämäntapa työttömiä.Eikö isompi raha kiinnosta?Jos mukavasta työstä jää käteen 3000-4000 euroa niin eikö sillä jo elämäntaso nouse.Eikö ne halua hyvän oman talon, auton, loma-matkoja ja vaikkapa mökinkin?Ei työn aina tarvitse olla ikävää.
Minulla ainakin on ihan tarpeeksi rahaa ilman töitäkin. Arvostan aikaa ja vapautta. Työttömyyskorvauksen nostan kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Työllistäähän se virkailijoita (niitä loppuja, joita ei potkita pois) mutta yhtäkään uutta työpaikkaa ei tuolla tavalla synny.
Sen hakemisen tarkoitus on aktivoida työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Työllistäähän se virkailijoita (niitä loppuja, joita ei potkita pois) mutta yhtäkään uutta työpaikkaa ei tuolla tavalla synny.
Sen hakemisen tarkoitus on aktivoida työttömiä.
Mitä se aktivointi auttaa kun kukaan ei palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Käteen 3000-4000 euroa? Mukavasta työstä? 😀😀😀 Kyllä kiitos tästä tarjouksestasi, kerro milloin aloitan.
Vierailija kirjoitti:
Pakkohakua ei voi poistaa ennen kuin työvelvoite on saatu työttömille. Näin se menee se on jokseenkin varmaa.
Mistä ne muka kehittää kaikille työttömille sen velvoitetyöpaikan? Lähinnä vitsiltä tämä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee yhteen hakemukseen toi puoli tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee yhteen hakemukseen toi puoli tuntia.
Harjoitus tekee mestarin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nykyään monessa paikassa on aika helvetin ikävää.
Eihän nyt neljän työpaikan hakeminen voi olla ylivoimaista! Ymmärtäisin valituksen jos velvoite olisi vaikka 50 työpaikkaa, mutta eihän se nyt voi olla niin vaikeaa hakea vaikka yhtä työpaikkaa joka arkipäivä...
Mitä mieltä kuka hyötyy tässä tilanteessa:
Työttömyys päättyy 7.8.2024 jolloin alkaa kokoaikatyö, työnhakusuunnitelma :haettava 4 työpaikkaa elokuussa...
Sama juttu heinäkuussa, mitä luulette tuliko paljon vastauksia kun hakemukseen joutui laittaaman että voin aloittaa 15.7.2024 ja uusi sopimus allekirjoitettuna elokuun alusta jolloin lopetan työt. Ja nimenomaan piti hakea kokoaikatyötä.
Turhaa työantajien häiriköintiä sanoisin. Eikä kovin motivoivaa työnhakijallekkaan, pelleksi tunsi olonsa.
Terkut pienestä kaupungista, töitä ei paljoa ole tarjolla, ja jos on, vaaditaan koulutusta ja kokemusta. Työttömiä on, mutta jos olet 45v, ja tehnyt teollisuudessa 26v samaa työtä suoraan amiksesta, etpä ole kouluttaunut, joten ne paikat on vähissä mihin hakea. Olen kyllä hakenut aikanaan moneen paikkaan, kanttorin virkaakin, osaan soittaa pianoa nuoteista, mutten tiedä mitään jumalista, eikä koulutusta, joten eipä päässyt. Kokiksi hain, olen hyvä kokkaa, muttei koulutusta. hoiva-ala ois kelvannut, ei koulutusta, ei töitä. Asiantuntijatöitä hain, myös kunnanjohtajaa, aivan kaikkea mitä oli tarjolla, välillä tosissani, välillä koska vitutti.
Olisin kaikkeen lähtenyt, ja opetellut uuden työn mielelläni.
Miksen muuta työn perässä? Koska 2 lasta, puoliso, koti.
Työttömyyttä kesti vuoden, oli todella hienoa olla kotona, lähettää lapset kouluun, laittaa ruuat, ottaa vastaan koulusta, tehä elämäntaparemontti, urheilla jne, aivan mahtava hengähdystauko. Sain töitä vuoden työttömyyden jälkeen, ihan jakeluauton kuljettajan homma löytyi tutun kautta, joka vinkkasi kohta aukeavasta työpaikasta. Puhelin käteen ja soitto, haastatteluun, ja töihin.