Ikädissaaminen ärsyttää
Usein jo kolmekymppiset alkavat nimitellä itseään vanhuksiksi, ja sitä myöten on ok tehdä niin muillekin. Mulle ei. Olen nelikymppinen ja kovassa kunnossa. Miksi tällainen iästä jauhaminen on edes sosiaalisesti hyväksyttyä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppinen on jo ikäloppu, koska ittekki oon. T:36
No kun ei ole. Riippuu ihan ihmisestä. Ja tää oli just se ilmiö mitä tarkoitin...
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun ei ole. Riippuu ihan ihmisestä. Ja tää oli just se ilmiö mitä tarkoitin...
AP
Ei silloin nyt mikään nuori ole enää hyvänen aika. Olen sua nuorempi, mutta en niin harhainen sentään. T:sama 36
Olen viiskymppinen ja rehellisesti sanoen; en ole nuori enää, enkä näytä nuorelta. Ja piste. Kuolema lähempänä kuin syntyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei silloin nyt mikään nuori ole enää hyvänen aika. Olen sua nuorempi, mutta en niin harhainen sentään. T:sama 36
Ei tarvitsekaan olla nuori, mutta ei siiitä iästä tarvitse aina jeesustellakaan. Ja jos koet itsesi vanhaksi niin siitä vaan, mutta itse en koe.
AP
En käytä ikinä mummomaisia ilmaisuja kuten "hyvänen aika" =D
N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei tarvitsekaan olla nuori, mutta ei siiitä iästä tarvitse aina jeesustellakaan. Ja jos koet itsesi vanhaksi niin siitä vaan, mutta itse en koe.
AP
Enemmän vanha olet kuin nuori. Siltä nelikymppiset näyttää ulkoisesti. -36
Vierailija kirjoitti:
En käytä ikinä mummomaisia ilmaisuja kuten "hyvänen aika" =D
N48
Oon mies, mutta varmaan sielultani sitten mummo.
Ikä on tuonut ainakin sen, että vihaan entistä enemmän sitä, että muut yrittävät määritellä minut.
No hyvä että olet hyvässä kunnossa! Olen itsekin nelikymppinen mutta energiaa on kyllä puolet vähemmän kuin 20 vuotta sitten. Yleensä energia iän myötä vähenee eikä lisäänny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
Enemmän vanha olet kuin nuori. Siltä nelikymppiset näyttää ulkoisesti. -36
A) Et ole nähnyt mua.
B) Ulkonäkö ei ole ainoa ratkaiseva tekijä
AP
Vierailija kirjoitti:
No hyvä että olet hyvässä kunnossa! Olen itsekin nelikymppinen mutta energiaa on kyllä puolet vähemmän kuin 20 vuotta sitten. Yleensä energia iän myötä vähenee eikä lisäänny.
Elämäntavoillakin voi tehdä jotain.
Kuten tässäkin ketjussa näkre: jos 36-vuotias kokee itsensä vanhaksi, se antaa mukamas oikeuden määritellä myös kaikki itseä vanhemmat vanhoiksi. Väärin. Muiden sanallinen määrittely on muutenkin huono tapa..
Mua ärsyttää tä sama ilmiö täällä netissä!
Just eilen, tai ylipäänsä viikonloppuna, näin somessa, olisko ollut Joanna Kuvajan sometilillä videon jostain synttäreiltä. Siinä joku kaunis 25-30-vuotiaan näköinen nainen vietti synttäreitä. Myöhemmin kävi ilmi, että oli ollut naisen nelikymppiset!
Meinasin korkata lasin kuohuvaa itsellenikin. Jos kokee itsensä 30-vuotiaana vanhaksi, niin on vanha. Samoin jos näin tekee ihan missä tahansa iässä, niin silloin on. Ihminen on sitä mitä ajattelee olevansa. Itse en vielä 40-vuotiaana ole vanha, enkä näytä vanhalta. Olen elämäni parhaassa kunnossa. Rakastan laittautua. Ja kaikista elämään kuuluvista kolhuista huolimatta rakastan tätä elämää ja odotan innolla mitä tulevat päivät ja vuodet tuo mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tässä useamman burnoutin ja psykoottisen masennuksen sairastaneena (nytkin määräaik eläkkeellä) hirveästi tule energiaa vaikka mitä tekisi.
Oon viisikymppinen, enkä koe itseäni ollenkaan vanhaksi. Tuntuu hurjalta, että olen silti iältäni noinkin "vanha".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tässä useamman burnoutin ja psykoottisen masennuksen sairastaneena (nytkin määräaik eläkkeellä) hirveästi tule energiaa vaikka mitä tekisi.
Ikävä kuulla tilanteestasi. Tuo liittyy silti ensisijaisesti sairauksiin eikä nimenomaan ikään. Toivottavasti tilanne paranee.
Joskus 1800-luvulla köyhissä oloissa nelikymppinen saattoi olla vanha. Nyt on eri aika.
Olen neljäkymppinen ja olen jo vanha. Kärsin jo vanhuuden mukanaan tuomista vaivoista, olen mm. lihonnut paljon, rinnat roikkuvat, kömpelyys on lisääntynyt ja näkö ja muisti huonontuneet, en jaksa kiinnostua mistään tai jaksa ylipäätään mitään. Vaihdevuosioireetkin ovat ilmeisesti jo alkaneet. Olen työtön ja joudun toimimaan käytännössä sukulaiseni kotiorjana. Kaikki vähäiset voimani menevät loputtomien kotitöiden tekemiseen ja sukulaiseni asioiden hoitamiseen. Suurin oma hupini on palstailu tällä palstalla.