Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiön jatkuvat huoltokäynnit?

Vierailija
22.04.2024 |

Osaako joku sanoa onko tämä nyt ihan normaalia?

Muutin kerrostaloasuntoon puolitoista vuotta sitten ja olen saanut huomata, että asunnossa rampataan jatkuvasti erinäisillä huoltokäynneillä. Vähintään kerran kuussa, yleensä kahdesti, joskus kolmesti.

Ilmoittavat kyllä asiallisesti että ovat tulossa, mutta tämä alkaa tuntumaan jo kotirauhan rikkomiselta. Ymmärtäisin jos taloyhtiössä olisi jokin isompi remontti menossa, mutta nämä kaikki käynnit ovat erilaisten asioiden takia.

"Tullaan tarkastamaan keittiön huuvan rasvasuodatin"

"Tullaan vaihtamaan IV-koneen suodattimet"

"Tullaan tarkastamaan patterien kiinnitykset"

"Tullaan tarkastamaan ikkunoiden tiivisteet"

"Tullaan kuvaamaan putket"

"Tullaan tarkastamaan kylpyhuoneen laatoitukset"

"Tullaan asentamaan vesivahdit"

"Tullaan vaihtamaan IV-koneen kenno"

"Tullaan painehuuhtelemaan kylpyhuoneen lattiakaivo"

"Tullaan asentamaan lisäantureita"

Ja tuo on vain pieni osa kaikista. Ja auta armias jos unohdat jättää tuorvalukon auki kerrankin. Tulee taloyhtiön puheenjohtajalta niin tulikiven katkuista sähköpostia perään. 

En ole koskaan törmännyt tällaiseen. Kaikissa edellisissä asunnoissa voin laskea  vuosittaiset huoltokäynnit yhdellä kädellä, mutta olen tässä nyt 18 kuukautta asunut ja loppuu jo sormet ja varpaat kesken laskun.

On se kiva että halutaan taloyhtiö pitää kunnossa, mutta onhan tässä asukkaiden jatkuvassa häiriköinnissä oltava jokin raja.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta asia esiin yhtiökokouksessa ja kysy eikö voisi suurinta osaa tehdä yhdellä käynnillä. Maksaakin vähemmän.

Vierailija
2/10 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy myös, onko huoltoyhtiöllä ja jollain hallituksen jäsenellä jokin diili että saavat mahdollisimman paljon ujutettua turhia hommia laskutettavaksi. Tämä on hyvinkin yleistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ihan noin paljon, mutta ärsyttävän paljon sikseen, että mulla on siellä asunnossa 2 koiraa, ja pitää aina töistä tulla päästämään huoltomiehet sisään jos on jotain tuollaista, sinne kun ei voi yleisavaimella todellakaan mennä jos koirat on paikalla mutta minä en. -ne kyllä puolustavat reviiriään.

Vierailija
4/10 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2vko aiemmin on ilmoitettava esim. vuokranantajankin huolto-tarkastuskäynneistä, samoin taloyhtiön. Asukas voi olla työmatkoilla,lomalla muuten estynyt, jne. 6kk aiemmin isommat remontit. Itse vaihdettu aina lukko ja yleisavain ei käy. Huoltoyhtiölle s posti sekä puh numero, eli yllätyskäynnit ei onnistu. oma vika jos eivät ilmoita ajoissa. Kotiin on mahdillista laittaa kamera. siksikin kun tutulle kävo niin, että huolto oli naarminut eteisen välioveen piktät viillot. kiistivät me ei ooo tehty mitään- Veesee kannen naarminen jne. siksi itse tai luotettu kotimies aina paikalle, kameraa, sanelinta, sillä jos nainen yksin jutut voivat olla asiattomia. Uskomaton show teillä, joktin noista voisi tehdä yhdellä käynnillä, eikä kuormittaa asukasta ja eläintäkin. Turvalukko kiinni jos ilmoituksia ei ole ajoissa tehty. Oikeus siihen että asunnossa ei kukaan ulkopuolinen käyskentele, omia papereita esillä, jne, kaikki piiloon, availevat ovia ja istuvat paskasilla kuteillä sohvilla, huilia ottavat, kusevat pyttyyn roiskeineen, eivät heitä kenkiä, jolloin kengän pohjassa kivi, joka naarmii pitkin matkaaaaa huushollia. Vahvi ja pyydä kengät pois, pikailmoitus ei Riitä pari kolme pv ennen. Meillä 2x vuodessa ilmastointi, sekin ottaa aivoon, keran riittäisi. 

Vierailija
5/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukon vaihtaminen yleisavaimelle sopimattomaksi on liian omavaltaista toimintaa, liekö lainvastaistakin. Taloyhtiöllä on oikeus päästä asuntoon, jos huoltotehtävät tai vaaratilanteet niin vaativat. Korjauskäynneistä tietenkin on ilmoitettava etukäteen.

Maksatte itse uuden huoneiston oven, jos asuntoon on päästävä hätätapauksessa, eikä yleisavain sovi.

Vierailija
6/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kerrostalo Raahen keskustasta? Siltä kuulostaa, kun suppo taalasmaa ravasi siellä kuin hollituvassa, koitin siinä etätöitä tehdä. Jos olin reissussa, niin eiköhän silläkin välin oltu jotain rööriä käyty rassaan. Ei tuntunut enää kodilta, kun vieraat ihmiset (talonmies, huoltomies) ravasi kodissani kuin hotellissa. Nyt asun omakotitalossa vuokralla, ei huoltoyhtiöitä enää kovin helpolla kotiini häiriköimään kotirauhaa :) Jos tulee huollettavaa, voin itse soittaa vuokranantajalle ja sovitaan huoltomies paikalle sovittuna ajankohtana, eikä niin että laitetaan kirje postiluukusta jossa ilmoitetaan "me tullaan yleisavaimilla".

Vierailija
7/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iv-suodattimien vaihto on helppo. Teen sen itse 2x vuodessa. Ei siinä huoltomiestä tarvita.

Vierailija
8/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukon vaihtaminen yleisavaimelle sopimattomaksi on liian omavaltaista toimintaa, liekö lainvastaistakin. Taloyhtiöllä on oikeus päästä asuntoon, jos huoltotehtävät tai vaaratilanteet niin vaativat. Korjauskäynneistä tietenkin on ilmoitettava etukäteen.

Maksatte itse uuden huoneiston oven, jos asuntoon on päästävä hätätapauksessa, eikä yleisavain sovi.

Taloyhtiöllä ei kyllä ole mitään oikeutta tulla huoneistoon sisään, jos asukas ei ole kotona, itse en ole lukkoa vaihtanut, mutta turvalukko on, mihin ei luonnollisesti ole millään huoltomiehillä avainta, eikä ainakaan minun asunnossa ole noin 24 vuoden aikana käyty kuin pari kertaa, kun joku on ollut rikki ja siitä on sovittu etukäteen.

Huoneistoissa ei myöstään ole mitään IV laitteita, liesituuletin ei ole IV laite mikä kuuluu taloyhtiön huoltaa.

Vierailija
9/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy myös, onko huoltoyhtiöllä ja jollain hallituksen jäsenellä jokin diili että saavat mahdollisimman paljon ujutettua turhia hommia laskutettavaksi. Tämä on hyvinkin yleistä.

Tuoltahan tuo vaikuttaa.Nykyisessä asunnossani (kerrostalo) olen asunut nyt 10 vuotta.Tuona aikana vain 5 huoltokäyntiä ja nekin minun aloitteestani.

Vierailija
10/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiöllä ei kyllä ole mitään oikeutta tulla huoneistoon sisään, jos asukas ei ole kotona, itse en ole lukkoa vaihtanut, mutta turvalukko on, mihin ei luonnollisesti ole millään huoltomiehillä avainta, eikä ainakaan minun asunnossa ole noin 24 vuoden aikana käyty kuin pari kertaa, kun joku on ollut rikki ja siitä on sovittu etukäteen.

Huoneistoissa ei myöstään ole mitään IV laitteita, liesituuletin ei ole IV laite mikä kuuluu taloyhtiön huoltaa.

Kyllä saa tulla huoneistoon vaikka asukas ei ole kotona. Tulosta ilmoitetaan lapulla joka tulee asukkaan postiluukuusta. Ainakin meillä lapussa lukee aina, että tullaa yleisavaimilla jos asukas ei ole kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi