Lapsi keskeytti luokkaretken ja on nyt matkalla bussilla kotiin
Niiden piti lähteä lähikaupunkiin johonkin museoon. Sen jälkeen ne laskettiin tunniksi paikalliseen ostoskeskukseen ilmeisesti että tilausbussin kuski pääsisi viettämään taukoaan. Jotain kuitenkin tapahtui ja lapsi päätti tulla omia aikojaan bussilla kotiin ilmoittamatta kenellekään mitään. Hän istuu nyt matkalla ja opettaja yrittää häneen yhteyttä epätoivoisesti. Huoltajille taas ei ole tullut koulun kautta mitään tietoa tapahtuneesta.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten lapsi osasi vieraassa kaupungissa linja- autoasemalle?
Kuinka hän löysi oikean bussin, joka menee kotikaupunkiin?
Minkä verran lapsella oli rahaa mukana? Onko lapsi saanut ruokaa ja juomaa?
Menetkö ap lastasi vastaan, oman kaupunkisi linja- autoasemalle, johon lapsi on tulossa / tullut?
Vai miten lapsi tulee sieltä kotiinsa?
Aloitus on ääliön tekemä provo yritys.
Oletko jotenkin jumissa, vai onko muuten vaikeaa ymmärtää, että osa 12v on jo ihan täysin toimivia ihmisiä? Tottakai fiksu lapsi osaa bussit googlata, oikeaan kiivetä ja maksaa.
Luokkaretki, tietysti on rahaa mukana. Ja miten hemmetin tuo ruoka ja juoma liittyy tähän?? Nälkäkuolema heti?
Ja mitenköhän nyt asemalta tullaan kotiin? Joko itse bussilla tai kävellen tai sitten vanhemman hakemana. Ajattelitko, että poliisin pitäisi hakea vai helikopteri ottaa vuokralle?
Nyt sain opettajan puhelimen päähän. Muutin ääntäni ja möreästi sanoin "Olet paska akka ja huono opettaja". Sanoi tietävänsä, että olen karanneen lapsen äiti. Möreästi vastasin, että "Mistä sä vanha kurppa voit sen tietää". Puhelinnumerosta missä lukee lapsen vanhemman nimi. Mörisin "Ei pidä paikkaansa, sillä mun puhelin on varastettu ja joku toinen puhuu täällä nyt":
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ongelmaa. Hän päätti lähteä kotiin kun syystä tai toisesta ei enää kestänyt. Oikein hyvä juttu. Osasi vielä omatoimisesti hoitaa itsensä kotia kohti. Ja nimenomaan vielä tulee kotiin eikä vain häivy jonnekin. Mulla on nepsy ja siltä voisi odottaa jotain tuollaista kun totaalisesti kuormittuu. Se lähtee. Ja se on ihan ok.
Ongelma tulee siinä vaiheessa, kun opettaja ei tiedä missä oppilas on. Nyt nimenomaan ilmoittamatta häipyi johonkin ja äitee jatkaa samaa touhua.
Meillä on vanhempien pitänyt allekirjoittaa lupalappu ja siinä ilmoitetaan myös se, että mikäli lapsi retken aikana katoaa, asia viedään samantien poliisille. Sitä ei sanota, että käytännössä tuosta tempusta seuraa lasu.
Kunhan soppaa joskus puidaan, niin pistä lapsesi toistamaan kaikkeen, että minua kiusattiin koulussa, opettaja ei tehnyt mitään ja sen takia läksi.
Kiusaaminen pitää olla joka ainoassa vastauksessa jonka lapsi antaa.
Ap:m lapsi on toiminut väärin. Toivottavasti ap ymmärtää sen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sain opettajan puhelimen päähän. Muutin ääntäni ja möreästi sanoin "Olet paska akka ja huono opettaja". Sanoi tietävänsä, että olen karanneen lapsen äiti. Möreästi vastasin, että "Mistä sä vanha kurppa voit sen tietää". Puhelinnumerosta missä lukee lapsen vanhemman nimi. Mörisin "Ei pidä paikkaansa, sillä mun puhelin on varastettu ja joku toinen puhuu täällä nyt":
Tää oli hyvä! Provo on huono, mut tää pelasti surkean ketjun.
Normaali äiti soittaa ko. tilanteessa heti opettajalle ja pahoittelee tapahtunutta. Kotona lapselle vakava puhuttelu ja tuntuva rangaistus (kännykän täyskäyttökielto viikoksi, jos sama toistuu niin kännykkä kokonaan pois tms.) jottei vastaava toistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n lapsi on tehnyt täysin oikein!
Kiusaamiselle pitää olla nollatoleranssi.
Vierailija kirjoitti:
Normaali äiti soittaa ko. tilanteessa heti opettajalle ja pahoittelee tapahtunutta. Kotona lapselle vakava puhuttelu ja tuntuva rangaistus (kännykän täyskäyttökielto viikoksi, jos sama toistuu niin kännykkä kokonaan pois tms.) jottei vastaava toistuisi.
Noinhan se vanhoina hyvinä aikoina meni. Nyt nämä lumihiutaleet ja heidän vanhempansa ovat kaiken yläpuolella.
Vierailija kirjoitti: Yritin äsken soittaa sille opelle mutta se hylkäsi puheluni. Samalla hän pommittaa lasta puheluilla ja tekstareilla. Hän vaikuttaa olevan aivan paniikissa. Taitaa olla ns. piru merrassa.
Eikä hylännyt sun puhelua. Jos aiot jatkaa tarinaa niin vähän nyt enemmän mielikuvitusta tähän. Odotamme jännittyneinä kun tenava pääsee kotiin että mitä sitten tapahtuu. Josko vaikka annatte yhteishaastattelun Iltapatskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ja lapsi itse kiusaavat. Pimittävät tietoa ja aiheuttavat ylimääräistä työtä ja huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se vanhoina hyvinä aikoina meni. Nyt nämä lumihiutaleet ja heidän vanhempansa ovat kaiken yläpuolella.
Vanhoina hyvinä aikoina sai kiusaavia kakaroita vähän riepotella ilman isoa haloota. Esepekka esinarsku ymmärtää kyllä, kun jalat irtoaa maasta, että tässä hommassa vielä sattuu, jos haluaa jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lapsi itse kiusaa opettajaa lähtemällä livohkaan ilmoittamatta mitään. Ja mistä kukaan tietää että tenavaa on kiusattu? Sinisilmäinen saa olla jos uskoo kaikki heti selvittämättä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vanhempien pitänyt allekirjoittaa lupalappu ja siinä ilmoitetaan myös se, että mikäli lapsi retken aikana katoaa, asia viedään samantien poliisille. Sitä ei sanota, että käytännössä tuosta tempusta seuraa lasu.
Hyvä jos seuraa. Ehkä sitä kauttaa löytyy edes se yksi, joka pitää kiusatunkin puolta.
Kerta on tunti vapaata aikaa niin ei sitä heti huomaa jos joku on kateissa, vasta sitten kun joku ei ilmesty kokoontumispaikalle. Eli jos lapsi on samantien lähtenyt läksimään niin siinä menee vielä tunti ennen kuin se huomataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ja lapsi itse kiusaavat. Pimittävät tietoa ja aiheuttavat ylimääräistä työtä ja huolta.
ylimääräistä työtä ja huolta = kiusaamiseen on pakko reagoida koulun aikuisten toimesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän sekä lapsi että äiti itse kiusaavat minkä ehtivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lapsi itse kiusaa opettajaa lähtemällä livohkaan ilmoittamatta mitään. Ja mistä kukaan tietää että tenavaa on kiusattu? Sinisilmäinen saa olla jos uskoo kaikki heti selvittämättä asiaa.
No mutta, opettajahan voi käydä sanoittamassa tunteet psykologilla ja joku voi hänelle vaan kertoa, ettei kannata kiusaamisesta välittää. Kiusaajalla on varmasti vaikeampaa.
Ei kun ensin Iltalehteen. Tarkkailen jo sivuja.