Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä nimistä muistat koulussa kiusatun nimensä vuoksi?

Vierailija
22.01.2007 |

Itselleni ei tule juuri mitään mieleen. Muistan yhden pojan, jonka toinen nimi oli Uolevi. Häpesi kovasti nimeään, eikä koskaan kertonut sitä kenellekään. Yhden tutun pojan nimi oli Taneli. Kerran esitellessään itsensä, joku toinen ei ottanut häntä tosissaan , vaan sanoi, terve no mä oon sitten Tahvo-Uuno.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden pojan toinen nimi oli Uolevi häntä kiusattiin joskus " ----- Uolevi, takapuolta nuolevi" (ala asteen alkupuolella)

Ja eräs Anna niminen sai kuulla nimestään yläasteella " Anna anna mun panna" ymv. älytöntä... Pojat siis kiusasivat.

Ja kerran itsekkin olen naureskellut yhdelle nimellä (oli kyllä todella huvittava...) paha juttu vaan oli se, että ko. pojan veli istui vieressäni, en tiennyt että ovat veljeksiä -noloa-

Vierailija
2/17 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottuilin takaisin kahta kauheammin. Minä en kyllä verbaalisti suostu häviämään kenellekään! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen jota kiusattiin oli Kaarle

Vierailija
4/17 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velipä keksi keinon; vaihtoi vanhempiensa luvalla sukunimensä äidin tyttönimeksi ja samalla vaihdettiin pikkusiskonkin nimi (=oli juuri aloittanut ala-asteella)

Vierailija
5/17 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna, Sanna ja Anna saivat joskus kuunnella " anna mun panna" - lallatusta. Itse olen Anna, eikä se minua koskaan haitannut.

Sukunimistä kiusattiin usein, esim. Paukku ja Hommola vai oliko se Hommonen olivat kiusaajien suosikkeja.

Vierailija
6/17 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvinaisempi nimi, sain kärsiä siitä vielä lukiossakin, kun pari kiusaajaa tuli yläasteelta samaan lukioon. Ja nimittely alkoi jo ala-asteen eka-/tokaluokalla

Ylipäätään kaikki nimet, jotka kuuluivat " vanhempien sukupolveen" , eli just meillä 70-lukulaisilla Sepot, Reinot, yms, joita oli keski-ikäisillä niminä.

Ja voi, kun jossain välissä paljastui, mitä porukalla oli toisena/kolmantena nimenä. Ei tuntenut peruskoululainen armoa... Ala-asteella yhden tytön toinen nimi oli Henriikka, sai kulkea Henrinä pitkän aikaa. Vielä ysiluokan päättäjäisten kenraaliharjoituksissa rehtori saii loistoideana, että hän jakaa todistukset lukien koko nimen. Ja vastustuksesta huolimatta toteutti sen jo siellä harjoituksissa. Mitä sikaröhönauruja ja viimeisten parin päivän nimittelyä. " Pentinpoikamuahahahahahaaaa" , varsinkin kun reksi ei edes osannut kaikkia nimiä ääntää oikein, vaan niitä sieltä porukan röhönaurun keskeltä yritettiin vienolla äänellä korjata.

Vierailija
7/17 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusattiin paljon. Tapasin sen myöhemmin aikuisena ja oli vaihtanut nimensä.

Vierailija
8/17 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisilta miehiltä.

Vierailija
9/17 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mä oon kans vähän sitä mieltä, että ei se nimi aiheuta kiusaamista, mutta jos kiusaamista on, niin sit erikoisesta nimestä on helppo härnätä.

Vierailija
10/17 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia myös (Romeo&Julia). Juuli Muuli. Onhan näitä. Kaikista nimistä saa jonkun väännöksen. Myös yhden pojan toinen nimi oli Aatto, niin eiköhän siitäkin kiusattu.

Vierailija
11/17 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei muista yhtään tapausta?

Vierailija
12/17 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vieläkin haavat auki sen takia.

Koulun käynti oli yhtä helvettiä. Jopa vanhempani saivat kirjeitä nimestä ja uhkauksia,jotka koskivat minua.

En paljasta kyllä sitä nimeä.

Tässä av palstallakin vielä melkein viikottain on galluppina missä kysytään ruminta tai kauheinta nimeä, miksi ihmeessä??

Sen todellakin toivon,että omat lapseni eivät joudu käymään sitä helvettiä läpi mitä itse jouduin.

Vierailija
13/17 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivätpä taida lapset juuri nimen vuoksi kiusata toisiaan. Kaikenlaisia väännöksiä ja lempimnimiä keksittiin, mutta sekään ei ollut kiusaamista itse nimestä.

Vierailija
14/17 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuin vakava tapaus! Mutta vanhemmat, sanokaa lapsillenne että muita ei nimen takia saa kiusata! ( eikä tietty minkään muunkaan syyn takia).

Vierailija
15/17 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä vähän erikoisempi nimi, en paljasta =). En usko et muuten on kiusattu!

t.12

Vierailija
16/17 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimaku on niin paljon muuttunut, että nykyään kiusataan ihan eri nimistä kuin 20 vuotta sitten.

Vierailija
17/17 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sasu -> SAuna SUoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä