Mitä ajattelette eroamisesta Suomen kansalaisuudesta?
Minulla on läheinen ihminen, joka oli kahden maan kansalainen, kunnes erosi Suomen kansalaisuudestansa, hän asuu nykyisin toisessa valtiossa. Hän on syntynyt Suomessa ja saanut suomalaisenkin kasvatuksen, mitä mietteitä?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan. Ei kuulu minulle.
Kuka olet?
Oho, onkos ruzakalla uusi, entistä paskempi yritelmä menossa? Lol!
Anna mennä vaan kun alamäki jo alkoi.
En mitään. Jokainen tekee niin kuin tykkää tässä(kin) asiassa.
Kansalaisuudesta kai luovutaan, eikä erota.
Suomen kansalaisuudesta luopuminen on typerää, jos uusi asuinmaa sallii kaksoiskansalaisuuden. On myös maita, jotka eivät salli kaksoiskansalaisuutta. Suomen kansalaisuudesta pitää luopua, jos haluaa ottaa uuden asuinmaan kansalaisuuden. Näin ei kuitenkaan ap:n tuttavan tapauksessa ollut.
On tiko eritystapauksia, joissa kaksoiskansalisuudesta luopuminen on rationaalinen ratkaisu. Esim. joihinkin valtion virkoihin ei monessa maassa voi hakea, mikäli omaa jonkin muun maan kansalaisuuden. Kysymys kuuluukin, mikä oli ap:n tunteman ihmisen syy luopua Suomen kansalaisuudesta?
Ai Horttokaalo-Markon poika Janus?
Vierailija kirjoitti:
Suomen kansalaisuudesta luopuminen on typerää, jos uusi asuinmaa sallii kaksoiskansalaisuuden. On myös maita, jotka eivät salli kaksoiskansalaisuutta. Suomen kansalaisuudesta pitää luopua, jos haluaa ottaa uuden asuinmaan kansalaisuuden. Näin ei kuitenkaan ap:n tuttavan tapauksessa ollut.
On tiko eritystapauksia, joissa kaksoiskansalisuudesta luopuminen on rationaalinen ratkaisu. Esim. joihinkin valtion virkoihin ei monessa maassa voi hakea, mikäli omaa jonkin muun maan kansalaisuuden. Kysymys kuuluukin, mikä oli ap:n tunteman ihmisen syy luopua Suomen kansalaisuudesta?
Mitä väliä sillä on? Jokainen tekee itse omat valintasi. Ei kuuluu muille vttuakaan.
Onko mahdollisesti joku dosentti?
Vierailija kirjoitti:
Ai Horttokaalo-Markon poika Janus?
Sotilaspassinsa aikoi ainakin polttaa mutta eipä Suomen puolustamisessa selkäänampujia kaivatakaan. Niitä Venäjän patrootteja.
Vierailija kirjoitti:
Zelekistiulisija taas vauhdissa nenänvirusta valkoisena ja keskellä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollisesti joku dosentti?
Mullakin on dosetti. Täytän sen aina sunnuntai-iltaisin.
Vihdoin vapaa
Kulttuurivieras, kirjailija Dess Terentjevalla kesti kaksi vuotta päästä eroon Venäjän kansalaisuudesta. Prosessi oli tuskastuttava, mutta vihdoin hän voi kirjoittaa ilman itsesensuuria.
Pohjimmiltani toivoin, ettei minun olisi tarvinnut ryhtyä tähän. Venäjän suurhyökkäys Ukrainaan oli kuitenkin viimeinen pisara. Onhan se surullista, että oma synnyinmaa on niin hirveä, etten halua pitää edes sen passia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zelekistiulisija taas vauhdissa nenänvirusta valkoisena ja keskellä päivää.
Kiitos kun vahvistit epäilyni, runccari.
Siitä vaan. Ei kuulu minulle.