Mä olen niin hiilenä!!! Lääkäriasiaa!
Käytin sitten lapseni (11kk ja 2,5v.) kunnan terveyskeskuksessa torstaista asti kestaneen rajun ripulin vuoksi. Lapset ripuloi kaiken ulos minkä syö ja ovat kärttyisiä kuin pienet ampiaiset. Pelkään jo ihan oikeasti, että jompikumpi kohta kuivuu liikaa.
Noh.. meidät otti vastaan lääkäri joka on kotoisin tuolta itänaapurista. Lääkäri ei puhunut kunnolla suomea, oli todella vaikea ymmärtää mitä se puhui ja ilmeisesti lääkärikään ei oikein tajunnut mitä minä hänelle selitin. Puhui lapsillenikin venäjäksi. Kerroin kovasta ripulista ja siitä että olen huolissani elimistön kuivumisesta jne jne.
Kyseinen lääkäri sivuutti kokonaan vanhemman lapsen oireet, tutki ainoastaan nuoremman ja sanoi että lapsellasi taitaa olla vain maitoallergia tai laktoosi-intoleranssi. HÄH! Muksut oksentanut/ripuloinut useasti torstaista asti molemmat... ja kun vien lääkäriin niin vastas on tuo. Ei ottanut mitään kantaa kuivumiseen, ei edes maininnut mahdollisesta rota-viruksesta tai vatsataudista. Kyllä on tasokasta tuo kunnallinen terveyskeskusmeininki. Ei tarvi enään sinne mennä.
Huomenna mennään sitten yksityiselle aamulla. Katsotaan nyt miä siellä sanotaan.
anteeksi vuodatus mutta nyt *ituttaa!
Kommentit (7)
Meillä omalääkäri osaa sanoa no juu, no jaa...ja sitten se on siinä.
Yksityisellä tuli käytyä itsekkin, kun ei kunnalta herunut tutkimuksia lapseni sairastelun johdosta. Yksityisellä tasan yksi käynti ja asia lähti eteenpäin, lastenpolille. Että näin.
kun kunnallisella ei tehnyt mitää kun vaan syyti kuuria kuurin perään. En edes itse käsitä enää miksi vein lapset sinne.
ap
Varsinkin noin pieni kuivaa kyllä nopeasti, varsinkin jos on kuumetta yhtaikaa oksentelun ja ripulin kanssa. Onko lapsesi virkea?
pienempi suostui juomaan osmosalia jonkin verran, mutta isompi ei yhtään. Pissaa tulee, mutta niukasti. Ei kuumetta.
ap
En vienyt yksityiselle, koska minulla ei ollut autoa käytössä. Terveyskeskus oli kävelymatkan päässä ja oikeasti luulin, että siellä osattaisiin vatsatautia hoitaa.
ap
mulle sattunut nuoria lääkäriopiskelijoita, jotka ei osaa sanoa juuta eikä jaata, hekään :(