Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siinä onnellisuusraportissa vain yli 60-vuotiaat suomalaiset oli maailman onnellisimpia, ei nuoret

Vierailija
22.04.2024 |

"Raportin mukaan suomalaisista onnellisimpia ovat yli 60-vuotiaat siinä, missä vähiten onnellinen ikäluokka on alle 30-vuotiaat."

Onnellisimmat nuoret asuvat Latviassa. Sen jälkeen tulevat mm. Luxemburg, Tanska, Islanti, Serbia... 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllätä 

Vierailija
2/6 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onnellinen, vaikka olen 60. Olen raatanut monta kymmentä vuotta, mutta eläkeikään on vielä matkaa noin 6 vuotta. Ei pidä yleistää, että kaikki yli 60-vuotiaat ovat onnellisia. Köyhät tuon ikäiset eivät varmaan ole myöskään onnellisia. Eikö vanhustenhuolto ole myös aika huonossa jamassa. Tuskin vanhuksetkaan ovat niin onnellisia. Heidät voi tietysti manipuoloida vastaamaan, että olet onnelinen eikö niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla nuorila on nyt vaikeaa ja niin on ollut aina. Suurimmalla osalla aikaisemmista sukupolvista on myös ollut vaikeaa tuossa iässä. Monet ovat eläneet köyhyydessä ja kokeneet elämän hyvin epävarmaksi. Lamoja ja työttömyysjaksoja on kohdattu. Tietenkin joillakin on sellaisilla on ollut helpompaa, jotka ovat saaneet toteuttaa itseään, matkustella yms. He ovat useimmiten olleet sellaisia, joiden vanhemmat ja suku ovat voineet tarjota heille hyvät puitteet elämään.

Vierailija
4/6 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun laman aikoihin nuorilla oli tosi vaikeaa, kun työpaikoja ei ollut, eikä päässyt mihinkään työhön. 

Vierailija
5/6 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole onnellinen, vaikka olen 60. Olen raatanut monta kymmentä vuotta, mutta eläkeikään on vielä matkaa noin 6 vuotta. Ei pidä yleistää, että kaikki yli 60-vuotiaat ovat onnellisia. Köyhät tuon ikäiset eivät varmaan ole myöskään onnellisia. Eikö vanhustenhuolto ole myös aika huonossa jamassa. Tuskin vanhuksetkaan ovat niin onnellisia. Heidät voi tietysti manipuoloida vastaamaan, että olet onnelinen eikö niin.

Oletkin vähän liian nuori. 40-50-luvuilla syntyneet on kultalusikkaryhmä. 

Vierailija
6/6 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvun laman aikoihin nuorilla oli tosi vaikeaa, kun työpaikoja ei ollut, eikä päässyt mihinkään työhön. 

Nyt on yhtä vaikeaa. Nuorten työllistyminen alkaa jo olla lamavuosien tasolla. Lisäksi toivottomuus tulevaisuuden suhteen kun huoltosuhde vain jatkaa heikkenemistään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän