Työkyvyttömyyseläke olisi kova sana, saa 950 e kuussa eli 150 e enempi kuin työtön
työkyvyttömyyseläke olisi kova sana, saa 950 e kuussa eli 150 e enempi kuin työtön, ja päälle saa tienata 750 e, kun työtön ei saa tienata mitään! päälle myös asuntotuki ja toimeentulo! eikä tarvii selitelllä mitään ja hakea töitä voi asua vaikka espanjassa!
Kommentit (127)
Ei tuohon enää tt tukea saa. Plus tuota pysyvää työkyvyttömyyseläkettä ei saa ennen vuosikausien mittaisia sairaslomia, kuntoutumisyrityksiä (uudelleen opiskelut, ammatilliset kuntoutumiset ym) ja määräaikaisia eläkkeitä, jos sittenkään. Ei ole mikään työttömyyden vaihtoehto.
Mulle ehdotettiin. En tahdo, kun tahdon töihin.
Itse asiassa työtön saa 595 netto ja takuueläke 970 netto.
haluan olla työkyvytön teknisessä mielessä, että saisin enempi rahhoo ja vapautta ei muuten!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työtönkin saa tienata, äläpä nyt vääristele asioita.
Ei saa, hallitus poisti suojaosan. Jos tienaa 300 niin työttömyyskorvauksesta leikataan 300 pois.
https://www.pam.fi/artikkelit/9-kysymysta-tyottomyysturvaleikkauksista-…
Vierailija kirjoitti:
haluan olla työkyvytön teknisessä mielessä, että saisin enempi rahhoo ja vapautta ei muuten!
No, ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ehdotettiin. En tahdo, kun tahdon töihin.
Voihan sitä ehdottaa, ei se takaa mitään. Et ilmeisesti ole työkyvytön.
Siis tälläisiäkin ihmisiä on jotka haaveilee eläkkeelle ja sen jälkeen haluaisi tehdä töitä, sen lisäksi hakisi eri tukia elämänsä rahoittamiseksi ja sitten vielä etelän lämpöön asumaan? On meillä ihmisillä kaikenmailman haaveita, kunhan vaan jokuu muu suostuu maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis tälläisiäkin ihmisiä on jotka haaveilee eläkkeelle ja sen jälkeen haluaisi tehdä töitä, sen lisäksi hakisi eri tukia elämänsä rahoittamiseksi ja sitten vielä etelän lämpöön asumaan? On meillä ihmisillä kaikenmailman haaveita, kunhan vaan jokuu muu suostuu maksamaan.
No, kun sitä vakituista työpaikkaa ei saa.
Hyvinvointialue ei jatka määräaikaisten hoitajien töitä eikä ota eläköityvien tilalle ketään.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis työkyvytön?
Työhaluton
Minä voin saada työkyvyttömyyseläkkeen, koska paljastui sairaus josta moni on työkyvyttömyyseläkkeellä. Nyt olen työkkärin listoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa, hallitus poisti suojaosan. Jos tienaa 300 niin työttömyyskorvauksesta leikataan 300 pois.
https://www.pam.fi/artikkelit/9-kysymysta-tyottomyysturvaleikkauksista-…
Soviteltua työttömytstukea saa edelleen
No eipä siihen välttämättä asumistukia saa päälle, tai varsinkaan toimeentulotukia.
Ainakin minulla menee ihan samoihin tuntemani työttömän kanssa. Tai hän saa vähän enemmän, plus sitten ne tt-tuet ja terveydenhuoltokulut.
Et mitää at saa kun töissä käyt tk lisäksi ( jos terveys sallii) Ainakin saat ne maksaa takasin. Eikä muuta tukea! Kyllä se terveys on paras tuki ja työ. Eri asia jos oot sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kun sitä vakituista työpaikkaa ei saa.
Hyvinvointialue ei jatka määräaikaisten hoitajien töitä eikä ota eläköityvien tilalle ketään.
No nythän kannattaa mennä vuokrafirmojen kautta hoitajan hommiin keikkoja tekemään, tuttava tekee keikkaa hoitajana juhlapyhät ja viikonloput, kehuskelee tuplanneensa vuosiansionsa ja pystyy itse enemmän määräämään työnteostaan.
Huomatkaa että kela perii kaikki tuet takaisin työk.eläkkeestä. jos vaikka eläke on myönnetty vuoden alusta ja sinulla on tttukipäätös tämän kuun loppuun niin perivät asumistuen tttuen ja työkkärikorvaukset takaisin vuoden alusta asti.Eli siitä ei käteen jää paljonkaan,riippuu eläkkeen suuruudesta tietysti.
en suostu menemään töihin kuin Espanjan rannikolle mutten puhelinmyyntiin
ap
Vierailija kirjoitti:
en suostu menemään töihin kuin Espanjan rannikolle mutten puhelinmyyntiin
ap
No, tuo ei ole peruste TK eläkkeelle.