Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia postraumaattisesta stressihäiriöstä?

Vierailija
21.04.2024 |

Hei!

Haluaisin kuulla kokemuksia oireista, miten lievittää akuutteja oireita, mitä lääkitystä jne. Kaipaan vertaistukea. Saitteko apua ja oletteko toipuneet?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäiseen traumaan esim onnettomuudet voi auttaa EMDR. YouTubesta löytyy.

Komplisoituneeseen, toistuvaan traumalle altistumiseen ei välttämättä auta. Hakeudu vertaisryhmiin 

Vierailija
2/9 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli vasta akutti stressireaktio. Miten se poikkeaa tuosta postraumaattisesta? Onko sen syy jossain menneisyydessa, eikä nykyhetkessä?

Minulla auttoi liikunta raittiissa ulkoilmassa kuten kaikkiin muihinkin vaivoihin. Se vei ajatukset ongelmista muihin asioihin ainakin hetkeksi ja lisäksi se paransi unenlaatua, kun oli vaikeaa nukkua.

Että on taas typerää lässytystä. Miksi vasgaat kun et mitään edes tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut varmaan väärä käsitys siitä, millaisia oireita tuo PTSD voi aiheuttaa. Olen ajatellut että siinä on ihan tietynlaiset omat oireensa kuten joutuminen suunnilleen sokkitilaan traumaa muistuttavaan tilanteeseen joutuessa. Mitä nyt jotain keskustelua aiheesta lukenut, asia ei taidakaan olla ihan noin yksinkertainen. Olen alkanut miettiä, voikohan minullakin olla tuota. Olisin myös kiinnostunut, jos joku tietää paremmin tai on kokemusta.

Vierailija
4/9 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätä painajaisiin kauhunhiki keholla. Ajan kanssa vähenee(ei kokonaan itsellä)

Vierailija
5/9 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut varmaan väärä käsitys siitä, millaisia oireita tuo PTSD voi aiheuttaa. Olen ajatellut että siinä on ihan tietynlaiset omat oireensa kuten joutuminen suunnilleen sokkitilaan traumaa muistuttavaan tilanteeseen joutuessa. Mitä nyt jotain keskustelua aiheesta lukenut, asia ei taidakaan olla ihan noin yksinkertainen. Olen alkanut miettiä, voikohan minullakin olla tuota. Olisin myös kiinnostunut, jos joku tietää paremmin tai on kokemusta.

Jos alkaa tulla takaumia vaikka hyväksikäytöstä, kyllä sen huomaa.

Vierailija
6/9 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos alkaa tulla takaumia vaikka hyväksikäytöstä, kyllä sen huomaa.

Ahaa, se siis sittenkin on niin yksinkertaista kuin kuvittelinkin. 

Vierailija
8/9 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan niin että akuutti stressireaktio on tavallaan sen ptsd:n esiaste.

Ap

Vierailija
9/9 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tätä myös, herään kun ahdistus nousee vatsanpohjasta. Näen painajaisia tämän aiheuttaneesta tilanteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä