Yli nelikymppinen nainen ja vauvakuume. Mies ei halua lasta.
Olen ollut vela pitkään, enkä ole lapsista ikinä pitänyt, mutta nyt on tullut ajatuksia, että tahtoisin kuitenkin oman lapsen. Liittyy ehkä ikään, kun ymmärtää olevan viimeiset hetket käsillä. Mieheni ei halua lasta, se tässä on ainoastaan ongelmana. Minulla on eräs kaverimies jonka näen mielessäni täydellisenä isänä lapselleni. Tai ei täydellisenä isän rooliin, mutta lapsen alulle laittajana. Haaveilen usein muutenkin seksistä hänen kanssaan vaikka on kuin mieheni vastakohta. Kamalaa, tiedän. En kehtaa kertoa näistä ajatuksistani kummallekaan miehelle, pelkään pilaavani pari- ja ystävyyssuhteeni. Mitä tekisit tilanteessani?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se tuossa iässä ole jo ohi. Liian suuri riski synnyttää vammainen lapsi.
Onhan niitä seulontoja. Pelkään enemmän, että yksi sairauteni periytyisi lapselle.
Jos miehesi ei halua isäksi, niin joko hyväksyt sen tai lähdet parisuhteesta. Jos se kaverimies on sinkku, voit erottuasi sitten aloittaa keskustelut kumppanuusvanhemmuudesta. Tai hommaat itsellesi hedelmöityshoidon yksin. Tuossahan ne vaihtoehdot ovat, ymmärrän kyllä, että on vaikea tilanne.
Jos kuule vaan eläisit päätöksesi kanssa. Sulla on ikäkriisi. Viiden vuoden päästä olet tyytyväinen, että unohdit lapsiasian. Hölmöä rikkoa parisuhde tuollaisen takia, jos se muuten on hyvä, varsinkin, kun et välttämättä enää edes tule raskaaksi. Hoidotkin joutuisit kai maksamaan itse, kun olet jo yli 40. Väitän, että rahalle löytyy fiksumpaakin käyttöä. Ja perinnöllinen sairauskin vielä. Anna olla. Ota vaikka kissa, jos jotain haluat hoivata.
Eiköhän se tuossa iässä ole jo ohi. Liian suuri riski synnyttää vammainen lapsi.