Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lääkärin mielestä vain luulosairas niin mitäs nyt

Vierailija
21.04.2024 |

Olen siis vain luullut omassa pienessä mielessäni että minulla on lamaannuttavia alavatsakipuja ja lääkärin mukaan pelko ja ahdistus siitä että sattuu lisää keksittyjä kiputuntemuksiani. Alavatsani ultrattiin kahdesti ja tutkimuksessa ei löytynyt mitään mikä selittäisi kipuni. En ole eri mieltä lääkärin kanssa, hänhän ne koulut on käynyt, mutta miten minä nyt tämän leikkikivun saan pois päältä? Särkylääkkeitä en käytä sillä ne eivät auta mitään ja rentoutumisharjoitukset ovat yhtä tyhjän kanssa myös. 

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa lääkäreistä leimaa potilaan luulosairaaksi aina kun oma osaaminen loppuu. Vaihda siis lääkäriä.

Minutkin lääkäri leimasi sellaiseksi, mutta kun sain osaavan lääkärin, löytyikin kaikkea jännää, joista suuri osa lääkäreistä ei ole edes kuullut. Jos en olisi pitänyt päätäni ja itse perehtynyt mistä oireeni johtuvat, olisin todennäköisesti työkyvytön ja tekemässä hengitys- ja mielikuvaharjoituksia, jossain terapeutilla. Nyt olen työkykyinen, kun löytyi oikea, vaikkakin kokeellinen, lääkitys.

Tämä on harvinaisen totta. Jos osaaminen ei riitä, potilas leimataan hysteerikoksi kuin keskiajalla konsanaan.

Vierailija
42/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa typeryyttä, jos et suostu käyttämään särkylääkkeitä.

Sanoo henkilö joka ei osaa ilmeisesti lukea.

Tuolla kirjoittajalla on tietenkin tarkoituksena provoilla. Nettisadisti nauttii siitä kun pääsee tuottamaan pahaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko elintavat kunnossa? liikunta,paino yms.

Vierailija
44/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä olen käynyt kolmesti ja kerran julkisella. Uskon aika vakaasti itsekin jo siihen että tämä on vain oman pääni tuotoksia, alkaa jo nolottaa itseäkin tämä lääkärien vaivaaminen kun mitään ei kuitenkaan löydy. Maksukykyä kyllä löytyisi, mutta en tiedä pitäisikö ne rahat suunnata kallonkutistajalle mieluummin. Alavatsakipu alkoi viime vuoden puolella ja silloin minulta löytyi suuri munasarjakysta joka katosi itsestään, kipu kuitenkin jäi ja paheni pikkuhiljaa tähän pisteeseen että minuun sattuu päivittäin. En tunne kipua jos olen paikoillani, mutta aina kun liikun niin tunnen erittäin kovaa viiltävää kipua toisella puolella alavatsaani. Tämä on siis päivittäin eikä vaikuta liittyvän kiertooni mitenkään. Ap

Ei kipu tule tyhjästä.

Vierailija
45/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit eivät anna enää diagnooseja vaan hoitavat kaikki vaivat SSRI lääkkeillä tai kivun antipsykooteilla.

Vierailija
46/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhjennutta kystaa epäilin ennen erästä ultrauskertaa kun kipu oli niin järjettömän kovaa, mutta mitään ei vain kerta kaikkiaan näkynyt. Kipuiluni muistuttaa kystakipua jota minulla oli, mutta mitään kystiä ei näy ja kipukin kyllä on muuttunut pahemmaksi. Endokin on mielessäni ollut, mutta minulla ei koskaan ole ollut esimerkiksi mitään kuukaustiskipuja tai muita oireita kun nyt vuoden sisällä alkanut alavatsakipu. Minulta löytynyt kysta oli 5.8cm ja itsekseen katosi. 

Tietysti keskustelupalsta ei voi mitään diagnoosia antaa, mutta kiitos rohkaisusta että kannattaisi vielä käydä selvittämässä. Varaan vielä uutta lääkäriaikaa, mietin että vaikka tämä olisi miten psyykkistä niin pitäisihän nyt siihenkin joku muu apu saada kuin ettei saisi miettiä sitä kun sattuu. Joudun nyt valitettavasti poistumaan, mutta luen myöhemmin jos vielä jotain joku haluaa kirjoittaa. 

Vierailija
47/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko virtsakiviä. 

Vierailija
48/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo luulotautiseksi tai ahdistuneeksi leimaaminen on vihonviimeistä. Ne oireet eivät häviä mihinkään mutta pitäisi vain hyväksyä että itse kuvittelee kaiken vaikkei edes olisi kokenut itseään stressaantuneeksi aiemmin, mutta toki oireiden alettua kokee. Sitten miettii että mikähän tutkimaton sairaus tässä nyt etenee ja mihin pahempaan se johtaa, vai oikeastiko tämä on itse keksittyä ja pitäisi "rentoutua" niin se muka sillä katoaisi, mutta mistä se sitten alunperin edes alkoi? Ei se lääkärikään tiedä onko kyse ahdistuksesta vai oikeasti jostain fyysisestä joten tuo ettei saa mitään selvyyttä jää kalvamaan ja vaikka kyse olisikin ahdistuksesta, se ei katoa mihinkään.

Vierailija
49/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin on sanottu, että nuo kystat uusiutuu herkästi.

Itsellä todettu endometrioosi, mutta ei niihin puukon iskuihin vatsaan auta mikään lääke. Olen ostanut kadulta tramalia, joka vie terän kivulta, silti jomottaa. Lekuri mieluummin juoksuttais mua päivystyksessä piikillä vaikka vaiva hoituis kotonakin oikealla lääkkeellä.

Vierailija
50/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko virtsakiviä. 

Tätä olin itsekin ehdottamassa. Pari kertaa ollut pienen pieni virtsakivi ja kipu ollut pahempaa kuin synnyttäminen. Ensimmäisellä kerralla ongelma poistui luonnollista reittiä jo kotona eli ei jäänyt mitään löydettävää. Jäi mysteeriksi mikä vaivasi.

Seuraavalla kerralla taas oksentelin kivusta, menin ihan valkoiseksi jne. Pääsin päivystykseen ja se pikkuinen perkele sitten tuntien ihmettelyn jälkeen päätyi näytepurkkiin. Mitä, jos olisinkin käynyt vain normaalisti pissalla ja murikka päätynyt pönttöön niin taaskaan ei olisi ollut mitään todettavaa ongelmaa..

Vierailija
51/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla adenomyoosi, näkyi vasta patologin pöydällä kohdusta otetuista näytteistä. Eli kohdunpoiston jälkeen.

Vierailija
52/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhjennutta kystaa epäilin ennen erästä ultrauskertaa kun kipu oli niin järjettömän kovaa, mutta mitään ei vain kerta kaikkiaan näkynyt. Kipuiluni muistuttaa kystakipua jota minulla oli, mutta mitään kystiä ei näy ja kipukin kyllä on muuttunut pahemmaksi. Endokin on mielessäni ollut, mutta minulla ei koskaan ole ollut esimerkiksi mitään kuukaustiskipuja tai muita oireita kun nyt vuoden sisällä alkanut alavatsakipu. Minulta löytynyt kysta oli 5.8cm ja itsekseen katosi. 

Tietysti keskustelupalsta ei voi mitään diagnoosia antaa, mutta kiitos rohkaisusta että kannattaisi vielä käydä selvittämässä. Varaan vielä uutta lääkäriaikaa, mietin että vaikka tämä olisi miten psyykkistä niin pitäisihän nyt siihenkin joku muu apu saada kuin ettei saisi miettiä sitä kun sattuu. Joudun nyt valitettavasti poistumaan, mutta luen myöhemmin jos vielä jotain joku haluaa kirjoittaa. 

Jos vain jaksat selvittelisin vielä sitä pcos:is ja endoasiaa. Puhjenneesta kystasta seuraa kova kipu ja luulisin että jos siellä on kysta puhjennut niin silloinhan siitä ei ole enää paljon nähtävissä ultrallakaan.

Vierailija
53/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä niin syvältä, kun ei oteta lääkärissä tosissaan.

Itselläni on ikivanha masennus/ahdistusdiagnoosi, jonka piikkiin edelleen laitetaan kaikki. Nyt viimeeksi kävin lääkärissä ulostamiskivun ja verenvuodon takia. Lääkäri oli hienosti muistanut kirjoittaa potilasraporttiin, että "potilas ollut aiemmin mielenterveyspalveluissa". Hyvä juttu, liittyikin tosiaan asiaan.

Vierailija
54/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että kivun syy on voinut näkyä ultrauksessa, mutta lääkäri on joko tahallaan tai tietämättömyyttään väittänyt, ettei kivulle ole löytynyt syytä. Kivulle on aina olemassa syy löysi lääkäri syyn tai ei.

Jos lääkäri on sitä mieltä, että kipu on korvien välissä, olisi syytä varmasti silloin tutkia korvien väli.

Yritä vielä löytää asiantunteva ja asiallinen lääkäri.

Vierailija
55/58 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla umppari

Ois jo puhennu 

Vierailija
56/58 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihan suututtaa sinun puolesta! Älä luovuta, kivulle on aina syy. Esim. endometrioosi ei todellakaan välttämättä näy ultrassa, ei edes magneettikuvissa. Itsellä poistettu endon takia kohtu, munasarjat ja paksusuolta sekä operoitu virtsarakkoa. Viheliäinen vaiva.

Vierailija
57/58 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hankala angioedeema. Lääkärin mielestä sisäsyntyinen, ei kuulema aikuinen voi allergisoitua esim ruoka-aineille. Samoin ihottuma on atoppista ekseemaa, vaikka näyttää ihan psorille. 

Vierailija
58/58 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nainen sulla voi olla endometrioosi

Näin hyvin mahdollista. Sain myös luulotautisen leiman( en kylläkään reseptiä)kymmenien vuosien järkyttäviin kuukautis kipuihini. Jouduin syöpä leikkauksen vuoksi luopumaan kohdustani ja silloin ilmeni että molemmat munasarjat , jotka jouduttiin poistamaan samalla , oli täynnä endometrioosia ja samoin kohdun tausta. Luulotauti on valtavan kivulias sairaus ja lääkärien ammatti- taito kyseen alaista.Luulotautini parani valitettavasti vakavan sairauden myötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi