Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lääkärin mielestä vain luulosairas niin mitäs nyt

Vierailija
21.04.2024 |

Olen siis vain luullut omassa pienessä mielessäni että minulla on lamaannuttavia alavatsakipuja ja lääkärin mukaan pelko ja ahdistus siitä että sattuu lisää keksittyjä kiputuntemuksiani. Alavatsani ultrattiin kahdesti ja tutkimuksessa ei löytynyt mitään mikä selittäisi kipuni. En ole eri mieltä lääkärin kanssa, hänhän ne koulut on käynyt, mutta miten minä nyt tämän leikkikivun saan pois päältä? Särkylääkkeitä en käytä sillä ne eivät auta mitään ja rentoutumisharjoitukset ovat yhtä tyhjän kanssa myös. 

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne ei välttämättä osaa ultrata ja siksi ei löydä mitään. Jos on kovin asenteellisia niin voivat olla vain tekevinään. Magneettiin vaan.

Vierailija
22/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko verikokeita otettu ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä olen käynyt kolmesti ja kerran julkisella. Uskon aika vakaasti itsekin jo siihen että tämä on vain oman pääni tuotoksia, alkaa jo nolottaa itseäkin tämä lääkärien vaivaaminen kun mitään ei kuitenkaan löydy. Maksukykyä kyllä löytyisi, mutta en tiedä pitäisikö ne rahat suunnata kallonkutistajalle mieluummin. Alavatsakipu alkoi viime vuoden puolella ja silloin minulta löytyi suuri munasarjakysta joka katosi itsestään, kipu kuitenkin jäi ja paheni pikkuhiljaa tähän pisteeseen että minuun sattuu päivittäin. En tunne kipua jos olen paikoillani, mutta aina kun liikun niin tunnen erittäin kovaa viiltävää kipua toisella puolella alavatsaani. Tämä on siis päivittäin eikä vaikuta liittyvän kiertooni mitenkään. Ap

Vierailija
24/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle mars

Vierailija
25/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpilyöntikipuna voi tulla selän puolelta. Alimpien välilevyjen ongelmat yleisiä, niitäkin kipuja vähätellään. On elimistön suurimman hermon tulehdus tila. 

Se on yhtä helvettiä. Kivun takia työ- ja toimintakyvyttömänä esim vuosi kärvistellä kun hoitolinja kovien kipulääkkeiden kanssa odotella, että menee itsestään ohi.

Ja meneekin se, joskus, itsellä kävi hyvä tuuri. Mutta voin kertoa että se on pitkä tuommonen vuosi. Kokonainen vuosi. Ja sitten alkaa olla kipu sellaista että sen sietää jotenkin mutta vuosi oli sietämätöntä.

Vuosia menee kivuttomuuteen, jos sitä enää ikinä edes voi saavuttaa. Entivanhaan nämäkin vaivat oli Suomessa vara ja tahto leikata kuntoon. Mutta jo kauan ollut tämä toinen, odottelumalli.

Itsellä nämä alaselän ja alaraajojen kovat kivut tekivät siis hyvin usein läpilyöntituskaa alavatsaan. Ei ole ikävä sitä vuotta.

Vierailija
26/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea tutkimuksia sulle on tehty?

Vierailija
27/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Jos särkylääkkeet ja rentoutusharjoitukset auttaisi, mutta et suostu niitä kokeilemaan, niin mitä se lääkäri voi tehdä, jos mitään elimellistä syytä ei ole. 

Ehkä sitten olet se tosi harvinainen ihmisgeeniyksilö, jolle kipulääkkeet ei auta.

Terve JI. 

Vierailija
28/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa typeryyttä, jos et suostu käyttämään särkylääkkeitä.

Vierailija
29/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivun syy tulisi selvittää, eikä hoitaa vain oireita. Se on kestämätöntä. 

Vierailija
30/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja tuli aika paljon, pahoittelut jos johonkin jää vastaamatta. Paksusuolen tähystyksessä olen käynyt vuosia sitten suolisto-oireiden vuoksi ja sen aikainen ongelma löytyi ja hoidettiin. Tällä hetkellä ei ole minkäänlaisia suolisto-oireita. Olen alle 30v ja aiemmin ei ole siis ruoansulatusvaivoja pahempaa ollut joten tuntuu aika oudolle että nyt olisin itselle kehittänyt psyykkisen oireen joka tuntuu fyysisenä kipuna. Gynen olen luullut olevan oikea osoite aiemmin löydetyn kystan takia, mutta eipä siellä tosiaan mitään näy. Ap

Vierailija
31/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, et suostu itse auttamaan itseäsi - kai sinulla on joku uskonnollinen vakaumus olla syömättä kipulääkkeitä - ja itket sitten, kun tutkitaan eikä vikaa löydy. Eli joo, taidat olla luulosairas. Huonompi homma, sitä kun ei voi oikein hoitaa. 

Vierailija
32/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siis mitenkään särkylääkevastainen, minuun siis sattuu vaikka otan särkylääkettä, vie vain pahimman terän kivusta pois, joskus ei sitäkään. Toki jos olisi kipulääke joka auttaisi niin ei minulla olisi mitään sitä vastaan, lääkärin määräämä burana 400 on vain yhtä tyhjän kanssa. Myös niitä rentoutusharjoituksia olen yrittänyt, mutta ne lähinnä suututtavat. Ap

Vierailija
33/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helikobakteeri?

Vierailija
34/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynellä kävin kahdesti. Tutkimus oli mielestäni aika pikainen, mutta toisaalta mitäpä sitä tutkimaan tarkemmin jos kerran kaikki on kunnossa. Epäilin itsekin endoa, mutta eipä tuolla mitään näy eivätkä oireeni ole suoraan mistään oppikirjasta. En minä väkisin siis yritä nyt mitään diagnoosia lyödä läpi itselle, hyväksyn senkin jos olen vain jotenkin hermoheikko ja tämä on psyykkistä, haluaisin vain ettei sattuisi. Gynen neuvo oli ettei saisi keskittyä ajattelemaan kipua, mutta se on todella hankalaa jo kun pelkkä toisen jalan nostaminen sattuu niin että itkettää. Ap

Gynen neuvo oli ettei saisi keskittyä ajattelemaan kipua

Siis nää neuvot on ihan perseestä varsinkin, jos ei itse tunne sitä samaa. Kipu ei ole normaalia, ei kuulu ihmisen elämään. Tuntuu, eläinten vaivoihin panostetaan enemmän.

Vierailija
35/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä olen käynyt kolmesti ja kerran julkisella. Uskon aika vakaasti itsekin jo siihen että tämä on vain oman pääni tuotoksia, alkaa jo nolottaa itseäkin tämä lääkärien vaivaaminen kun mitään ei kuitenkaan löydy. Maksukykyä kyllä löytyisi, mutta en tiedä pitäisikö ne rahat suunnata kallonkutistajalle mieluummin. Alavatsakipu alkoi viime vuoden puolella ja silloin minulta löytyi suuri munasarjakysta joka katosi itsestään, kipu kuitenkin jäi ja paheni pikkuhiljaa tähän pisteeseen että minuun sattuu päivittäin. En tunne kipua jos olen paikoillani, mutta aina kun liikun niin tunnen erittäin kovaa viiltävää kipua toisella puolella alavatsaani. Tämä on siis päivittäin eikä vaikuta liittyvän kiertooni mitenkään. Ap

Jännä, olin tulossa ehdottamaan munasarjakystaa. Minulla oli samanlaisia pahoja kipuoireita useamman vuoden alle kolmikymppisenä. Gyne sanoi, että ultrassa näkyy "kahtia jakautunut kohtu" eli kohtu olisi vähän epämuodostunut, sydämenmuotoinen. Tätä piti seurata noin puolen vuoden välein. Muuta selitystä kivuille ei löytynyt.

Lopulta seuranta päättyi siihen, että yhtenä yönä heräsin hirveisiin tuskiin ja mies soitti ambulanssin. Suoraan päivystyksestä leikkaukseen. Minusta leikattiin 5 dermoidia munasarjakystaa ja niiden tuhoama toinen munasarja. 

Ne siellä olivat vaivannet vuosia. Kohtu oli normaali ja sain myöhemmin 2 lastakin ihan luonnon menetelmällä.

Vierailija
36/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole siis mitenkään särkylääkevastainen, minuun siis sattuu vaikka otan särkylääkettä, vie vain pahimman terän kivusta pois, joskus ei sitäkään. Toki jos olisi kipulääke joka auttaisi niin ei minulla olisi mitään sitä vastaan, lääkärin määräämä burana 400 on vain yhtä tyhjän kanssa. Myös niitä rentoutusharjoituksia olen yrittänyt, mutta ne lähinnä suututtavat. Ap

Säryn ollessa oikeasti päällä joku burana 400 on vitsi. Tarvitset vatsasuojalääkkeen jotta ei tulisi kipuja mahalaukun ärsytyksestä (somac 20 tai vastaava) ja sitten ibuprofeenia 800mg ja parasetamolia 1 g yhdessä kolmasti päivässä.

Vierailija
37/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, kun voi olla joitain vaivoja, joihin ei särkylääke helpota, vaan päinvastoin..

kannattaisi ensin selvittää perusteellisesti se syy.

Vierailija
38/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kierukat oireilee monenäköisinä kipuina. 

Vierailija
39/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulta tutkittu pcos:n mahdollisuus? Luin että kipua voivat aiheuttaa niin sanotut toiminnalliset kystat jotka tulevat ja menevät kuukautiskierron eri vaiheissa mutta voivat aiheuttaa kipua. Jos kyseessä olisi tälläinen on mahdollista että kysta on pienentynyt siinä vaiheessa kun kohtua on ultrattu mutta kipua on silti ollut. Kiinnostaisi myös tietää miten iso se kysta oli?Oliko se kadonnut kutistumalla vai puhkeamalla? Tosin puhkeamisen olisit varmasti huomannut kivusta. Etsisin vielä jonkun oikeasti pätevän gynekologin joka voisi tutkia asian ja sitten suuntaisin kai tutkituttamaan alaselän. Itse kävin kystan takia lääkärissä jopa kolme kertaa, ennen kuin se löydettiin ja se oli iso. Tosin molemmilla kerroilla kun lääkäri tutki ei he pystyneet ultraamaan koska olin neitsyt silloin eikä kumpikaan osannut hommansa. Kolmannella kerralla oli pätevä lääkäri joka osasi hommansa.

Vierailija
40/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoo henkilö joka ei osaa ilmeisesti lukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme