Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lääkärin mielestä vain luulosairas niin mitäs nyt

Vierailija
21.04.2024 |

Olen siis vain luullut omassa pienessä mielessäni että minulla on lamaannuttavia alavatsakipuja ja lääkärin mukaan pelko ja ahdistus siitä että sattuu lisää keksittyjä kiputuntemuksiani. Alavatsani ultrattiin kahdesti ja tutkimuksessa ei löytynyt mitään mikä selittäisi kipuni. En ole eri mieltä lääkärin kanssa, hänhän ne koulut on käynyt, mutta miten minä nyt tämän leikkikivun saan pois päältä? Särkylääkkeitä en käytä sillä ne eivät auta mitään ja rentoutumisharjoitukset ovat yhtä tyhjän kanssa myös. 

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt gynellä??

Vierailija
2/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nainen sulla voi olla endometrioosi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneettikuvaus 

Vierailija
4/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin lääkärin mielestä luulosairas. Nyt olen eläkkeellä. 

Vierailija
5/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynellä kävin kahdesti. Tutkimus oli mielestäni aika pikainen, mutta toisaalta mitäpä sitä tutkimaan tarkemmin jos kerran kaikki on kunnossa. Epäilin itsekin endoa, mutta eipä tuolla mitään näy eivätkä oireeni ole suoraan mistään oppikirjasta. En minä väkisin siis yritä nyt mitään diagnoosia lyödä läpi itselle, hyväksyn senkin jos olen vain jotenkin hermoheikko ja tämä on psyykkistä, haluaisin vain ettei sattuisi. Gynen neuvo oli ettei saisi keskittyä ajattelemaan kipua, mutta se on todella hankalaa jo kun pelkkä toisen jalan nostaminen sattuu niin että itkettää. Ap

Vierailija
6/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja minkä ikäinen ja onko nämä vaivat tulleet yhtäkkiä vai pitkän ajan kuluessa?

Oliko lääkäri työterveys, julkinen vai mikä?

Jos on rahaa käytettävissä niin käy yksityisellä mutta tiedä että magneettikuvaus tulee varsin kalliiksi.

Vierailija
7/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri on ohittanut oireet "luulosairautena" niin vaihda lääkäriä. Kyllähän noihin oireisiin joku selvyys pitää saada.

Vierailija
8/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla umppari

Vierailija
9/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näit'. joskus lääkärit ei löydä mitään ja kuvauksistakaan ei löydy mitään. Kärsin nuorena tyttönä kipukohtauksista ja yhden kerran sitten tulehdusarvot nousi niin korkealla eivätkä enää laskeneet. Olin siis kärsinyt noista kipukohtauksista vuosia ja mitään ei koskaan löytynyt. Oli sitten poistettu leikkauksessa umppari ja löytyi myös endometrioosikystia. Niitä ei muka edes gyne ollut nähnyt... Itse epäilen että endokysta jotenkin puhkesi ja tulehdutti samalla umpparin. 

Vierailija
10/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle puolelle erikoislääkärille (sisäelimet, sisuskalut vai gyne?) ja kuvannus tarkemmin, ultra ei näytä. Onko vika suolistossa? Onko se gynekologinen kipu? Onko se kuukautisten aikana vai ilman. Onko tulehduskipua vai muu. Onko alaselässä kipua. Älä vastaa tähän täällä, ei ole pakko laittaa julkisesti tietoja. Ehkä tarpeeksi fiksu lekuri osaa sanoa mitä se on tai mitä vaihtoehtoja on, mikä se on. Ellei mene ensiapuun ajanvarauksella ja sano ettei kestä enää kipua, kai niiden pitäisi selvittää syy. Entä verikokeet, näkyykö niissä mitään. Onko kipugeelistä apua, se missä ei ole mentholia. Vähentääkö kipulääke edes kipua, joku toinen.

Vierailija
11/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulta tutkittu tukikudoksia?Jos vaiva ei olekaan mahassa mutta säteilee sinne. Joka tapauksessa ikävä tilanne mutta omastakin kokemuksesta tiedän, että jos tutkimuksiin edes pääsee niin jos lääkäri ei mitään havaitse on tulos yhtä kuin mitään ei pitäisi olla vikana. Tämä ollut myös tulos pelkän päällisin puolin tehdyn tutkimuksen jälkeenkin. Huonoja lääkäreitä on valitettavasti paljon.

Vierailija
12/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ruokkiko sairaustrollia.

Vierailija
13/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei divertikkelit ultrassa näy. Kolonoskopia åsta olisi hyvä aloittaa.

Vierailija
14/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa lääkäreistä leimaa potilaan luulosairaaksi aina kun oma osaaminen loppuu. Vaihda siis lääkäriä.

Minutkin lääkäri leimasi sellaiseksi, mutta kun sain osaavan lääkärin, löytyikin kaikkea jännää, joista suuri osa lääkäreistä ei ole edes kuullut. Jos en olisi pitänyt päätäni ja itse perehtynyt mistä oireeni johtuvat, olisin todennäköisesti työkyvytön ja tekemässä hengitys- ja mielikuvaharjoituksia, jossain terapeutilla. Nyt olen työkykyinen, kun löytyi oikea, vaikkakin kokeellinen, lääkitys.

Vierailija
15/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynellä kävin kahdesti. Tutkimus oli mielestäni aika pikainen, mutta toisaalta mitäpä sitä tutkimaan tarkemmin jos kerran kaikki on kunnossa. Epäilin itsekin endoa, mutta eipä tuolla mitään näy eivätkä oireeni ole suoraan mistään oppikirjasta. En minä väkisin siis yritä nyt mitään diagnoosia lyödä läpi itselle, hyväksyn senkin jos olen vain jotenkin hermoheikko ja tämä on psyykkistä, haluaisin vain ettei sattuisi. Gynen neuvo oli ettei saisi keskittyä ajattelemaan kipua, mutta se on todella hankalaa jo kun pelkkä toisen jalan nostaminen sattuu niin että itkettää. Ap

Mene eri gynelle (joka ei hörhöile) jos se on gynekologinen vaiva, eikä vaiva ole suolistossa tai sisäelimissä, tai selkä tms. Joillakin on Litalgin kuukautisten aikaan tai Burana, joka on pitkän päälle raskasta. Tai Terolut keski-iässä 10pv kuussa. 

Vierailija
16/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin lääkärin mielestä luulosairas. Nyt olen eläkkeellä. 

Miten pääsit?

Vierailija
17/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Jos särkylääkkeet ja rentoutusharjoitukset auttaisi, mutta et suostu niitä kokeilemaan, niin mitä se lääkäri voi tehdä, jos mitään elimellistä syytä ei ole. 

Ehkä sitten olet se tosi harvinainen ihmisgeeniyksilö, jolle kipulääkkeet ei auta.

Vierailija
18/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Endo ei välttämättä näy ultrassa eikö magneetissa. Niillä endo ei voi poissulkea.

Vierailija
19/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit uskovat olevansa potilaan yläpuolella, koska tekeväthän lääkärit omalla tavallaan työtä elämän ja kuoleman kanssa.

Tai sitten kyse on ihan siitä, että lääkäreillä on korkea sosiaalinen status ja sen myötä noussut kusi päähän

Vierailija
20/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

matoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan