Sori siitä- sarja, oletteko katsoneet?
Nuorisosarja "köyhästä" teinitytöstä , joka menee seiskaluokalle hyvin toimeentulevien perheiden lapsien luokalle. Valehtelee, että hänkin on rikkaasta perheestä ja asuu hyvällä alueella. Yksinhuoltajaäitinsä on siivooja. Minusta ihan järkyttävää, että 30v. Linnea Leino esittää sarjassa 13- vuotiaan tytön äitiä... Sarjan "köyhyyskuvaus" on kyllä myös ihan omituista, tytöllä on oma huone, asuvat ihan tavallisen nätissä asunnossa, mutta vaan huonomaineisella alueella. Muut luokkakaverit kutsuvat sitä aluetta spurgujen ja köyhien alueeksi. Muuten sarja ihan ok, nuoret näyttelijät ovat raikkaita ja aika hyviäkin.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
En ole katsonut
Mainoksen perusteella ei kannatakaan.
Vierailija kirjoitti:
Älytön stereotypia siitä, että juuri varakkaiden kersat olisivat koulukiusaajia. Itse olin varakkaasta perheestä ja kyllä pahimpia sadisteja olivat köyhien, alikoulutettujen vanhempien kpää kateelliset kakarat. Jouduin jopa kivityksen kohteeksi.
Tuosta sarjasta tuli ekana mieleen se, miten tällä palstalla puhutaan Helsingin köyhemmistä kaupunginosista ja etenkin niiden kouluista 😆
Vierailija kirjoitti:
Älytön stereotypia siitä, että juuri varakkaiden kersat olisivat koulukiusaajia. Itse olin varakkaasta perheestä ja kyllä pahimpia sadisteja olivat köyhien, alikoulutettujen vanhempien kpää kateelliset kakarat. Jouduin jopa kivityksen kohteeksi.
Ja oman lapseni parhaat ystävät olivat varakkaista perheistä, eikä se ole ystävyyttä koskaan estänyt, vaikka meidän perhe olikin pienituloinen. Ovat ystäviä edelleen nuorina aikuisinakin.
Pitkän Saksan vuoksi. Katso sarja, niin ei tarvitse arvailla.
Ei ollut, vaan työkyvyttömyyseläkkeellä. Talo saatu/peritty isovanhemmilta ja ilmeisesti jotain varallisuuttakin hiukan.
Tarina on tosi sekava ja epäuskottava. Vielä sekaan heitetty syöpä on kuin huonosta kotimaisesta elokuvasta.
Miten sillä isällä oli muka paljon rahaa, jos oli työkyvyttömyyseläkeläinen? En tarkoita taloa, jossa asui, koska sarjassa kävi ilmi ettei hän omistanut sitä, vaan esim. avokätistä luottokortin käyttöön antamista tyttärelleen.
Kuvauspaikoista: "Hunista" taisi esittää Petsamo, ja kauppakeskus Tetra (vai mikä olikaan) oli Tullintori.
Pitkä saksa mainittiin syynä, toinen koulu ei tarjonnut tunteja. Todenmukaisesti suomalaiset valitsevat lähimmän koulun jos ei ole suuria syitä valita toista; tarinankerronnallisesti on Saksantuntien pitäisi olla ollut hahmolle tärkeämpi motiivi - olisi pitänyt olla kohtauksia saksantunneilta eikä pelkästään ruotsintunneilta, korostaen syytä, miksi hän ylipäätään kävi tiettyä koulua.