Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei eläköityvä! Miten olet varautunut tulojesi laskuun?

Vierailija
21.04.2024 |

Täällä seikkailee ilmeisen paljon myös mummo- ja vaari-iässä olevia ihmisiä, siis kutakuinkin omaa ikäluokkaani. Tässä alkaa olla mahdollisuus jäädä varhaiseläkkeelle, mutta en ole ihan vielä päässyt säästötavoitteeseeni. Miten te muut olette ratkaisseet yhtälön kun tulot putoaa? Täällä ollaan anonyymeinä, joten voi mielellään myös kertoa miten paljon olitte säästäneet etukäteen tai miten paljon saatte esim. pääomatuloja eläkkeen lisäksi. Kaikista tiedoista kiitollinen.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on edullinen koska kaukolämpö, kaikki asumiskulut alle 300 €/kk, minulla on velaton uudehko, ihana 78 m2 rivarin päätykolmio. Pieni perintö on myös, muutoin en ole säästänyt, tilaisuus olisi ollut, mutta olen aika ollut löperö rahan suhteen. No ilman autoa elin 20 v, nyt on auto. Minulla ei ole isoja tarpeita, olen matkustellut liikaakin, ja vaatteita on kaapit täynnä. Voisin toki myydä kotini, varmaan jossakin vaiheessa vaihdankin kaksioon, ehkä sitten vuokralle ja kulutan tästä saadut rahat. Olen ollut aina hiukan Hanna-Hanhi, aina on asiat järjestyneet. Eläke on n. 2000 €/kk netto. 

Vierailija
42/43 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuudella sijoitusasunnolla, joiden vuokratuotto on noin 5400 €/kk. Toki niistä on menojakin, mutta mukava summa eläkkeen päälle.

Kerrostalossa olet vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä edes on varhaiseläke?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän