Saako masennuslääkkeet lopettaa omin päin
Tuntuu ettei niistä ole mitään hyötyä. Yli vuoden syönyt niitä. Lääkäri silti sitä mieltä että KOKO LOPPUELÄMÄN lääkitys minulle.... Tekis mieli lopettaa
Kommentit (8)
Lopeta. Huomaat kuinka aivosumu lähtee pikkuhiljaa pois. Riski on vaan että masennus uusiutuu
Ei se laitonta ole. Lääketieteen asiantuntijat eivät kyllä suosittele.
Ei saa. Masennuslääkkeiden käytön lopettamisesta on laki. Lääketurvallisuus/laki 4.pykälä ja 6. momentti. "Älköön kukaan lopettako masennuslääkkeiden nauttimista ilman lääkärin hyväksyntää. Joka tätä lakia rikkoo, vetäköön sakkoa 400 euroa".
Lopetin omatoimisesti masennuslääkkeet. Ainoa hoito masennukseen olivat lääkkeet enkä ollut edes missään seurannassa. Kukaan ei ole edes huomannut että lopetin lääkkeet. Masennukseni johtui mielestäni lähinnä stressaavasta elämäntilanteesta ja taloudellisisista ongelmista, lääkkeet eivät niihin tehoa.
Ei kannata. Parempi lopettaa lääkärin ohjeen mukaan.
Vakavan masennuksen seurauksena hakeuduin lekurin vastaanotolle yli 10 vuotta sitten.
Olen lääkevastainen, enkä syönyt lekurin määräämiä pillereitä.
Mennessäni seuraavan kerran vastaanotolle, valehtelin sujuvasti syöneeni lääkkeeni kiltisti, johon lekuri totesi niiden vaikuttaneen minuun positiivisesti ja kaksikertaisti annoksen :-)
Samanlaista kohtelua sain työterveydessä ja julkisella puolella, kunnes muutin muista syistä toiselle paikkakunnalle ja sain psykiatrikseni yhtä lääkevastaisen henkilön kuin itsekin olen.
Määräsi kaksi vuotta sairaslomaa vakavaan masennukseen ja kirjoitti sen jälkeen todistuksen jonka ansiosta pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle.
Muutaman kerran kokeilin lääkärien määräämiä masennuslääkkeitä, mutta ne vetivät minut henkisesti ja fyysisesti täyteen lamaan, joten pelkiksi kokeiluiksi ne jäivät :-)
Voihan ne lopettaa, mutta ei kannata jos ei tiedä mitä tekee. Ja jos kokee että lääkitys ei toimi, niin kannattaa pohtia lääkärin kanssa myös lääkityksen vaihtamista. Se tk-lääkärin määräämä essi liian pienellä annoksella ei ole yleensä toimiva ratkaisu.
Ei kannata.