Verotus on ryöstöä
On täysin järjetöntä, että valtio pidättää osan saamistani tuloista. Vähävaraisten auttaminen tulisi perustua vapaaehtoisuuteen eikä epäinhimilliseen ryöstöön.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen hyväosainen, en voisi olla enempää eri mieltä ap:n kanssa. Verotuksella on ensinnäkin useita muitakin tarkoituksia kuin tukea vähävaraisia. Iso osa veroista kerätään jo siksi, että veronmaksaja ITSE voi kouluttautua, saada sairastuessaan tai vanhetessaan hoivapalveluja jne. Verojen avulla rahoitetaan myös yhteiskunnan turvallisuuden kannalta välttämättömiä toimintoja (poliisi, oikeuslaitos, puolustusvoimat). Lisäksi verovaroin pidetään yllä tie- ja rataverkkoa ym. yhteiskunnan perusinfrastruktuuria.
Toiseksi yhteiskunta, joka ei pidä vähävaraisistaan huolta on barbaarinen yhteiskunta, joka ei missään päin maailmaa ole koskaan menestynyt hyvin myöskään taloudellisilla mittareilla tarkasteltuna. Päinvastoin. Tulonsiirrot ja niiden mahdollistama kattava sosiaaliturva ovat nimenomaan hyvinvoivien yhteiskuntien keskeinen tunnusmerkki.
Eikö Yhdysvallat mielestäsi ole menestynyt valtio?
Kyllä ne verot ihan omaankin käyttöön on kerätty. Mukavampi se on maksaa veroja, kuin kouluttaa lapset kokonaan omasta pussista, saati sitten terveydenhuolto, vaikka nykyinen hallitus sen meinaakin ajaa alas. Koskaan ei tiedä, milloin ja mistä syystä sairaus iskee. Yksityinen puoli ei ota vastuuta kuin helpommista asiakkaista. Minut työterveys lähettää heti julkiselle, jos on tavallista kausiflunssaa ihmeellisempää vaivaa, koska eivät tiedä, voisiko vaiva liittyä perussairauteeni. Lääkkeet maksaisivat vuodessa enemmän kuin vuosipalkkani, jos ne joutuisin kokonaan itse maksamaan. Tosin ne samat lääkkeet mahdollistavat täysipäiväisen työnteon ja veronmaksun.
Vähävaraisten vapaaehtoinen auttaminen aiheuttaisi sen, että joku esittäisi somessa olevansa köyhä ja saisi paljon apua ja tukea ja samalla 10-100, ei saisi mitään.
Varsinkaan ne kodittomat kadulla eivät saisi apua kuin ehkä muutaman päivänä vuodessa, juurikin joku Kodittomien yö tapahtuma herättäisi kerran vuodessa joidenkin ihmisten auttamisen halun, mutta muuten saisivat pärjätä miten kykenevät.
Onko joku vieläkin niin tyhmä että luulee verojen menevän vain tukiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen hyväosainen, en voisi olla enempää eri mieltä ap:n kanssa. Verotuksella on ensinnäkin useita muitakin tarkoituksia kuin tukea vähävaraisia. Iso osa veroista kerätään jo siksi, että veronmaksaja ITSE voi kouluttautua, saada sairastuessaan tai vanhetessaan hoivapalveluja jne. Verojen avulla rahoitetaan myös yhteiskunnan turvallisuuden kannalta välttämättömiä toimintoja (poliisi, oikeuslaitos, puolustusvoimat). Lisäksi verovaroin pidetään yllä tie- ja rataverkkoa ym. yhteiskunnan perusinfrastruktuuria.
Toiseksi yhteiskunta, joka ei pidä vähävaraisistaan huolta on barbaarinen yhteiskunta, joka ei missään päin maailmaa ole koskaan menestynyt hyvin myöskään taloudellisilla mittareilla tarkasteltuna. Päinvastoin. Tulonsiirrot ja niiden mahdollistama kattava sosiaaliturva ovat nimenomaan hyvinvoivien yhteiskuntien keskeinen tunnusmerkki.
Eikö Yhdysvallat mielest
Ei hyvinvoiva.
AP:n olemassaolo ryöstää happea mun hengitysilmasta.