Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pillifarkut tullu takas muotiin vai oliko maalaiset eksyneet tänään stadiin?

Vierailija
20.04.2024 |

Näkyi paljon mustia ihonmyötäisiä pöksyjä tänään.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut epävarmat nuorisolaiset hölisee säännöllisin väliajoin pillifarkkujen muodikkuudesta (onko vai ei muodissa). Mun 76 v äiti on kertonut, kuinka jo hänen nuoruudessaan farkut oli niin tiukat, että napin kiinni saamiseksi maattiin sängyllä ja kun housut oli vihdoin päällä, ne kasteltiin, että kuivui ihon myötäiseksi, kun olivat "löystyneet" päälle laitettaessa.

Ite muistan ensimmäiset pillifarkkuni kasarilta, kun rupesi punkkariksi 14-vuotiaana. Mustia pillejä pääsääntöisesti, mutta oli myös yhdet siniset, jotka kloriitilla valkaisin melkein valkoisiksi. Muodikkaat repeämät syntyi ihan itsestään, kun kangas haurastui valkaisusta niin, että repesi, kun vähän polvea koukisti 😁

Tänä talvena olen käyttänyt wide- ja flarelahkeisia silloin, kun on ollut niin kylmä, että on pitänyt laittaa sukkikset. Pillien alla inhoan sukkahousuja, joten niiden aika alkaa olla nyt vasta. Olen 50 v käytännössä suurimman osan elämästäni oon käyttänyt pillejä. 90-luvulla oli aika, että käytin vain matalavyötäröisiä bootcuteja ja niiden perään hyvin kapeita suoralahkeisia, josta siirtymä takasin pilleihin tapahtui huomaamatta.

Vierailija
62/68 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki  on muotia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut epävarmat nuorisolaiset hölisee säännöllisin väliajoin pillifarkkujen muodikkuudesta (onko vai ei muodissa). Mun 76 v äiti on kertonut, kuinka jo hänen nuoruudessaan farkut oli niin tiukat, että napin kiinni saamiseksi maattiin sängyllä ja kun housut oli vihdoin päällä, ne kasteltiin, että kuivui ihon myötäiseksi, kun olivat "löystyneet" päälle laitettaessa.

Ite muistan ensimmäiset pillifarkkuni kasarilta, kun rupesi punkkariksi 14-vuotiaana. Mustia pillejä pääsääntöisesti, mutta oli myös yhdet siniset, jotka kloriitilla valkaisin melkein valkoisiksi. Muodikkaat repeämät syntyi ihan itsestään, kun kangas haurastui valkaisusta niin, että repesi, kun vähän polvea koukisti 😁

Tänä talvena olen käyttänyt wide- ja flarelahkeisia silloin, kun on ollut niin kylmä, että on pitänyt laittaa sukkikset. Pillien alla inhoan sukkahousuja, joten niiden aika alkaa olla nyt vasta. Olen 50 v käytännössä suurimman osan elämäs

Äitisi on ollut nuorekas aikuinen. Yleensä tuota pitkällään housujen pukemista ja kastelua harrasti häntä noin 10 v nuoremmat, vetskaria piti vetää hohtimilla ylös.

Vierailija
64/68 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina käyttänyt pillejä, koska käytän vaatteita mistä pidän ja mitkä minulle sopii, riippumatta siitä ovatko ne muotia vai eivät.

Vierailija
65/68 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän kesän muoti maailmalla: tiukat caprit 

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000010325513.html

Yök. En ole ikinä tykännyt capri housuista.

Ei ole pakko pukeutua niihin

Ainakaan persjalkaisen ei kannata pukeutua capreihin. Oikeastaan lyhytjalkaiselle ei edes ole capreja vaan shortsit ajaa sen asian.

Vierailija
66/68 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole aavistustakaan mikä milloinkin on muotia. Olen ikäni pukeutunut kuten itse olen halunnut, niin ennen kaupungissa syntyneenä ja keski-ikäiseksi asuneena ja nyt maalla asuessani. Tarkoitan siis kaupunkia enkä mitään Lappeenrantaa tai Lahtea.

Kyllä oman kehonsa ja mieltymyksenä tiedostava pukeutuu samoin muodista huolimatta. Niinhän sitä sanotaan, että tyyli on ikuista ja muoti heitä varten, jotka eivät tunnista tyyliä. Silti asia ei luonnollisesti ole näin yksinkertainen eli useinkaan ja useimmiten aikuisen tyyli ei ole tiedostettu vaan tottumus.

Vaihtuva muoti on kuitenkin kaikesta huolimatta yksi eniten ympäristöä kuormittavasta asioista, joten ne jo hankitut vaatteet kuormittaa ympäristöä aina vähemmän ja muodin mukaan uudistuminen aina enemmän. Välimuoto sopinee useimmille parhaiten.

Vierailija
67/68 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3fcda5c8-16ae-4c23-8280-b5abcabe57ef

Näyttäisi porissakin olevan muotia tuollaiset lökä housut kun katsoo tuota kuvaa

Vierailija
68/68 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3fcda5c8-16ae-4c23-8280-b5abcabe57ef

Näyttäisi porissakin olevan muotia tuollaiset lökä housut kun katsoo tuota kuvaa

Ne taitaakin ollakin kulmahousut eikä farkut