Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt miljoonien seuraamat influensserit tekevät kilvan videoita, kun hävittävät luksuslaukkukokoelmansa: Vapauttavaa!

Vierailija
20.04.2024 |

YouTubessa on alkanut nousta kuin sieniä sateella aivan uusia ilmiöitä ja videokonsepteja: nyt niistä jopa lähes 40k Birkin ja Chanel -laukuista, joita on himoittu, jonotettu ja kilvan esitelty pitkin somealustoja, luovutaan. Influensserit hyökkää logobrändejä vastaan, raivaa luksuskokoelmiaan ja walk in closetejaan. Walk in closet on passee ja isot luksuslogot noloja näillä videoilla julistetaan. 

Nyt kilvan kumotaan niitä pointteja, joilla seuraajille perusteltiin auton, tai vuoden vuokrien hintaisen laukkujen ja asusteiden haalimista. Luksuslaukku ei ole hyvä sijoitus eikä tuo turvaa vanhuuden päiviisi. Eivätkä tulevat polvet välttämättä arvosta perintönä saatua hienoa käsiveskakokoelmaa.

Mistä nyt tuulee? Onko inflenssereilla rahat loppu, vai ovatko he kokeneet henkisen kasvupyrähdyksen inflaation ja korkojen nousun kurittaessa kansaa?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni ex vaimo on ostellut laukkuja ja hän on joskus kysellyt haluaisinko jonkun. On ollut viemässä minua Vuittonillekin ja olen kieltäytynyt. Jos haluan, ostan itse

Vierailija
22/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki merkkituotehössötykset on vain aivotonta trendiviihdettä. Nyt trendi on se että toi on noloa. Jos haluaa jotain pysyvää ja loogista, kannattaa opiskella luonnontieteitä, ne eivät ole tuulesta temmattuja trendejä. Jos taas haluaa viilettää kanalauman mukana päättömästi, seuraa trendejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks ne vois lahjoittaa meille köyhille? Tarvisin veskan joka ei oo rikki.

Niin ja sit möisit sen ja joisit vinaa ja sit kirroosipotilaana meikkuun 😥😢😭

Vierailija
24/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kokaan käsittänyt tuota merkkilaukkuhommaa. Maksavat tuhansia, mutta samalla tavalla tavarat kulkee mukana 20 sentin muovipussisakin.

Muovipussissa 🤣

Kohta on kaikken trendien aallonharjalla raahatessaan romppeitaan kulahtaneessa Lidlin muovipussissa. Tres chic! 

Viime vuonna muistaakseni Bottega Venega lanseerasi mustan roskapussin näköisen laukun. Nyt väritön teippirulla on heidän rannekorunaan asustemallistonsa helmenä. Ihan lähikaupan kautta saa samannäköisen vermeet. Teippi on vieläpä käytännöllinenkin välillä. 

Balenciaga julkisti kanssa uusia muovipussi-kestokassin näköisiä laukkuja. Voi nyt näyttää köyhältä, vaikka olet maksanut laukusta tonneja. Tai sitten säästää rahansa ja ostaa sen kestokassin vaan jostain k kaupasta.

Vierailija
25/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystäväni ex vaimo on ostellut laukkuja ja hän on joskus kysellyt haluaisinko jonkun. On ollut viemässä minua Vuittonillekin ja olen kieltäytynyt. Jos haluan, ostan itse

Joo no, silloin kun tuo merkkilaukkuhössötys alkoi ja otti ihan kunnolla kierroksia, pari omaa tuttavaa tekivät aivan käsittämättömiä elämänvalintoja vain voidakseen ostaa niitä laukkuja. Kuulemma kaikki sen arvoista, kun pääsee LV putiikkiin sisään ja saa lasin kuoharia käteen.

Vierailija
26/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä taitaa olla tulot romahtaneet.

Ainakin suomalaisilla influenssereilla on. Martinan firma 45 000€ tappiolla ja Siepiltäkin oli jotain palttiarallaa 100 000€ sulanut liikevaihdosta pois. Sitten myi sen luksus ullakkohuoneistonsa, jossa oli unelmien walk in closet, joka oli somessakin esitelty. Nyt taitaa uudessa asunnossa stoorien perusteella olla tuikitavallinen vaatekaappi. 

Mitä nämä influensserit ryhtyy tekemään, kun influenssaus kupla puhkeaa?

Vierailija
28/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useita merkkilaukkuja. Asuimme ulkomailla 2000 luvun alussa ja myimme yrityksen pois. Paikallinen yritys osti sen, mutta ehtona oli tietty määrä rahaa käytetään kohdemaassa. Me rakennettiin silloin Suomeen omskotitaloa ja läheskään kaikkia rakennusmateriaaleja ei Suomen talvi kestä.

Ostin sitten usealla kymmenellä tuhannella merkkilaukkuja. Ihan hullun hommaa, koska laukut maksoivat Tukholmassa huomattavasti vähemmän, myös Pariisin Chanelilla. Sanoin miehelleni mä sitten myyn ne pois, mutta vielä ei ole sitä päivää tullut. Meillä on myös 2 tyttöä ja heitä kumpaakin kiinnostaa äidin, muka vintage Chanelit.

Vierailija
29/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on useita merkkilaukkuja. Asuimme ulkomailla 2000 luvun alussa ja myimme yrityksen pois. Paikallinen yritys osti sen, mutta ehtona oli tietty määrä rahaa käytetään kohdemaassa. Me rakennettiin silloin Suomeen omskotitaloa ja läheskään kaikkia rakennusmateriaaleja ei Suomen talvi kestä.

Ostin sitten usealla kymmenellä tuhannella merkkilaukkuja. Ihan hullun hommaa, koska laukut maksoivat Tukholmassa huomattavasti vähemmän, myös Pariisin Chanelilla. Sanoin miehelleni mä sitten myyn ne pois, mutta vielä ei ole sitä päivää tullut. Meillä on myös 2 tyttöä ja heitä kumpaakin kiinnostaa äidin, muka vintage Chanelit.

Ehkä tuommoinen laukkuhaalinta voi olla järkevää, jos on älytön määrä ylimääräistä rahaa poltettavaksi, jota ei muuhun voi käyttää. Muissa tapauksissa en keksi, miten se olisi järkevää.

Arvoahan määrittää pitkälti myös se, miten harvinaisia ja haluttuja kyseiset tuotteet on. Nyt kun niitä tulee saataville paljon, kun ihmiset myy pois, arvo myös tippuu.

Vierailija
30/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkkilaukun eka ostaja uutena ei ole se, joka sillä tekee rahaa. Olen ostellut täysin sijoitusmielessä käytettyjä laukkuja, aikanaan esim. vuittonin 1700e ja myin sen 2500e. Toinen laukku ostin kirpparilta 70e ja myin 450e. Kyllä noilla rahaa voi tehdä, mutta se markkina pitää tuntea.

Joo mutta pitää käyttää paljon aikaa siihen, että oppii tuntemaan ne laukut ja oikeasti tunnistamaan väärennökset. Nykyään liikkuu niin hyviä kopioita, joiden mukana tulee jopa väärennetyt laatikot, laukkupussit ja aitoustodistukset. 

Sijoitusmielessä arvo pysyy vain tietyllä ja harvinaisilla laukuilla, joiden tulee käytännössä olla käyttämättömiä, täysin virheettömässä kunnossa.

Yrittihän esim Kim K vastikään myydä jotain vanhaa luksuslaukkuaan, joka oli aivan karseassa kunnossa, jotain pinttymiä itseruskettavasta, muutakin likaa, töhnää ja

Riippuu mitä tarkoitat "arvo säilyy" - harvassa on ne laukut, joita voi myydä kaupan ovh hinnalla tai varsinkaan yli. Mutta käytännössä ihan kaiken kuntoisille laukuille on ostajakuntansa, kun hinta osuu kohdalleen. Ja tässä kategoriassa, käytetyt mutta suht siistinä säilyneet, tässä kategoriassa on mahdollista tehdä rahaa ostamalla halvalla ja myymällä kalliimmalla. Toki pitää olla laittaa vapaata rahaa se 500-4000e käytettyyn laukkuun kiinni kunnes saa myytyä sen. 

Vierailija
32/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkkilaukun eka ostaja uutena ei ole se, joka sillä tekee rahaa. Olen ostellut täysin sijoitusmielessä käytettyjä laukkuja, aikanaan esim. vuittonin 1700e ja myin sen 2500e. Toinen laukku ostin kirpparilta 70e ja myin 450e. Kyllä noilla rahaa voi tehdä, mutta se markkina pitää tuntea.

Joo mutta pitää käyttää paljon aikaa siihen, että oppii tuntemaan ne laukut ja oikeasti tunnistamaan väärennökset. Nykyään liikkuu niin hyviä kopioita, joiden mukana tulee jopa väärennetyt laatikot, laukkupussit ja aitoustodistukset. 

Sijoitusmielessä arvo pysyy vain tietyllä ja harvinaisilla laukuilla, joiden tulee käytännössä olla käyttämättömiä, täysin virheettömässä kunnossa.

Yrittihän esim Kim K vastikään myydä jotain vanhaa luksuslaukkuaan, joka oli aivan karseassa kunnossa, jotain pinttym

Mutta kaipa se idea pitäisi olla arvonnousu, jos aikoo voittoa niillä laukuilla tehdä? Tuskin kukaan käytetystä käsilaukusta maksaa enemmän kuin millä sitä kaupassa myydään?

Vierailija
33/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks ne vois lahjoittaa meille köyhille? Tarvisin veskan joka ei oo rikki.

Ai että voisit myydä sen ja ostaisit 40 000e edestä viinaa? Parempi ettet saa sitä veskaa.

Vierailija
34/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myin omat merkkilaukkuni ihan siksi, jotta sain laitettua sen asuntolainaan. Chanelia myin yli vuoden ja vasta, kun Chanel nosti hintoja, laukku meni. 

Myin mm kesämökkn, auton, paljon irtaimistoa jne.

Tajusin en tarvi ja mielummin vähemmän lainaa

No just tämä. Kun on taloudellisesti tiukkaa on pakko valita luksusromppeiden ja elämän välttämättömyyksien väliltä.

Vierailija
35/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä taitaa olla tulot romahtaneet.

Ainakin suomalaisilla influenssereilla on. Martinan firma 45 000€ tappiolla ja Siepiltäkin oli jotain palttiarallaa 100 000€ sulanut liikevaihdosta pois. Sitten myi sen luksus ullakkohuoneistonsa, jossa oli unelmien walk in closet, joka oli somessakin esitelty. Nyt taitaa uudessa asunnossa stoorien perusteella olla tuikitavallinen vaatekaappi. 

Mitä nämä influensserit ryhtyy tekemään, kun influenssaus kupla puhkeaa?

Näiden ex-asiakkailla rahasta tiukkaa ja influensserien elämäntyyli sellainen, että ehkä siinä ei oikein ole hirveästi samaistuttavaa enää ihmisille? Sieppi ja Martina on melkein joka kuukausi jossain lomareissulla luksushotelleissa ja Martina postasi vasta aamupalavinkkejä, että graavattua lohta, tuoteita marjoja, avokadoa, pestoa jne. aamiaiselle vaan.

Vierailija
36/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin tajusivat kuinka heitä on kusetettu ja hyvä niin :)

Ehkä, mutta on tuolla ihan sympaattisiakin tyyppejä tätä tekemässä. Tarkoitan: tuo selvästi on statusilmiö ja absurdi sellainen. Aina hyvä kun noiden älyttömyys äkätään, kuten järjettömät katteet ja huonontunut laatu. Tätä voi jokainen miettiä merkkejä uutena ostaessaan: maksanko ilmasta. Samasta syystä nettivaatekirppikset menestyvät nyt, kun muutamalla roposella saat käsiisi vaikka mitä, etenkin jos koko on epätavallinen (esim pieni kengänkoko).

Vierailija
37/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki merkkituotehössötykset on vain aivotonta trendiviihdettä. Nyt trendi on se että toi on noloa. Jos haluaa jotain pysyvää ja loogista, kannattaa opiskella luonnontieteitä, ne eivät ole tuulesta temmattuja trendejä. Jos taas haluaa viilettää kanalauman mukana päättömästi, seuraa trendejä.

Meinaat että seksiä cityssä alkaa olla jo nähty moneen kertaan? Tai kashmir mafia?

Vierailija
38/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Bey julisti olevansa kyllästynyt hienostoelämään ja luksuksen jahtaamiseen. Eli rahat ovat todennäköisesti lopussa. Katsojaluvut eivät ainakaan ole yhtä hyviä kuin muutama vuosi sitten.

Vierailija
39/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin tajusivat kuinka heitä on kusetettu ja hyvä niin :)

Ehkä, mutta on tuolla ihan sympaattisiakin tyyppejä tätä tekemässä. Tarkoitan: tuo selvästi on statusilmiö ja absurdi sellainen. Aina hyvä kun noiden älyttömyys äkätään, kuten järjettömät katteet ja huonontunut laatu. Tätä voi jokainen miettiä merkkejä uutena ostaessaan: maksanko ilmasta. Samasta syystä nettivaatekirppikset menestyvät nyt, kun muutamalla roposella saat käsiisi vaikka mitä, etenkin jos koko on epätavallinen (esim pieni kengänkoko).

Onhan se ihan selvää, että maksaessaan 40 000e Birkin käsilaukusta siinä maksaa ilmasta.

Vierailija
40/47 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no, silloin kun tuo merkkilaukkuhössötys alkoi ja otti ihan kunnolla kierroksia, pari omaa tuttavaa tekivät aivan käsittämättömiä elämänvalintoja vain voidakseen ostaa niitä laukkuja. Kuulemma kaikki sen arvoista, kun pääsee LV putiikkiin sisään ja saa lasin kuoharia käteen.

Sehän kuului oikein kehua, miten eletään tyyliin kaurapuurolla kuukausia että saadaan se IT laukku..apuwa. Sitä en tiedä, rahoitettiinko tuota höpötystä taustalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä