Sellpy vaatteiden kunto
jos valitsee että kunto uusi tai erittäin hyvä, tuleeko tosiaan uudenlaatuisia vaatteita vai onko tuo huijaus
Kommentit (6)
Lisään, että uudet ovat tietenkin oikeasti uusia. Sitä statusta ei saa, ellei ole laput kiinni.
Kerran tilasin ja sain pelkästään priimaa, ostin uudenveroisia ja hyväkuntoisia. Sen perusteella uskaltaisin kyllä tilata ihan huoletta uudestaankin.
Voit kyllä reklamoida ostoksen, jos se ei olekaan uusi eli ei vastaa
Jouduin kerran Vestiairesta reklamoimaan "new, unused"-laadun kangaslaukun, joka olikin varmasti käytetty ja pesty itse ja aivan kulumilla, valkeita kuivia vesiläiskiä kankaassa alareunassa eli kuivunut hitaasti jossain narulla. Laitoin vaan hyvässä valossa kuvat tuotteesta niiden asiakastukeen (myyjän kuvat yllättäin oli huonossa valossa), sain palautuslapun, ja italialainen myyjä vinkui että meidän pitää vielä jutella kun hän menettää nyt trusted seller-täginsä. Krokotiilin kyynel.
Itse kun olen laittanut vaatteita myyntiin Sellpylle niin kyllä ovat arvioineet hyvinkin monta vaatetta vain hyväksi (eli että käytön jälkiä esiintyy), vaikka en ole käyttänyt vaatetta kertaakaan. Eli jos siinä ei ole lappua kiinni niin sitten vaate on katsottu käytetyksi. Ja esim on katsottu, että vaate on likainen tai nukkaantunut, vaikka siinä on oikeasti vain jotain vaatenöyhtää samassa pussissa olevasta toisesta vaatteesta eikä mitään varsinaista likaa/nukkaa. Eli kyllä ainakin minun vaatteilla on ollut todella tiukka seula. Olen laittanut vain todella hyväkuntoista vaatetta myyntiin niin joskus on kyllä saanut ihmetellä, että mitä niille oikein matkalla tapahtuu. Mutta minulla ei ole ollut aikaa laittaa niitä Vintediin, missä pitäisi sitten ottaa kuvat ja lähettää itse niin olen kokeillut tuota Sellpyä. Eihän sieltä paljon käteen jää, mutta parempi sekin kuin laittaa suoraan kierrätykseen kun kuitenkin hyväkuntoista tavaraa on ollut.
Olen tilannut monesti. On keskimäärin ollut hyväkuntoisia. Ei se huijausta ole.
Ihmistyöntekijät niitä kuitenkin arvioivat, joten joskus on ollut myös lieviä virhearvioita, esimerkiksi vaate on ollut muuten hyväkuntoinen mutta arvioijalta jäänyt huomaamatta pieni reikä saumassa tai vastaavaa. Tällöin voi kyllä reklamoida ja palauttaa.