Kesä alkaa kohta olla ohi! Tänään tasan 2 kk siihen kun päivät alkavat lyhentyä, illat viilenevät ja lyhenevät nopeasti
Kääriydyn vanhaan villaröijyyni, kohennan tulta takassa ja kaadan itselleni rommitotin. Kohta alkavan talven tuntua on jo ilmassa.
Kommentit (26)
Dallaan Hakaniemen rantaa. Totta Suomessa talvi kestää vähintään 7kk, lapissa enemmänkin. Lapissa erämaa kämpässä saa olla rauhassa, jos vaan ravintoa riittää. Metsästys, kalastustaidot tarpeellisia. Pitkät välimatkat riskejä. Plussaa lyhyen kesän yöttömät yöt.
Onko sinulla ap vuodenkierto eritahdissa kun muilla? Menossa keskimmäinen kevätkuukausi ja sulla on jo kesäkin mennyt. Vietätkö joulua jo alkusyksystä?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ap vuodenkierto eritahdissa kun muilla? Menossa keskimmäinen kevätkuukausi ja sulla on jo kesäkin mennyt. Vietätkö joulua jo alkusyksystä?
Minkälainen ihminen ei ole jo nyt hankkinut ja paketoinut kaikkia joululahjoja? Kiva sitten tavaratalossa aatonaattona tallautua hengiltä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kivaa. Koko ajan kylmää, talvi kestää 7 kk, kova verotus, kallista, ei töitä. Ihana maa. Samaan aikaan esimerkiksi Saksassa 23 astetta, Italiassa 28 astetta, pienempi verotus, halvempaa, palkkojen ostovoima parempi, töitä tarjolla. Siispä muutan ulkomaille.
Taas sama ikiaikainen valhe. Suomessa on keskimäärin 10% korkeampi ostovoima kuin Italiassa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_valtioista_asukaskohtaisen_brutt…
Edellinen ei osannut kiihkoissaan käyttää lainausta. Siis tuo Taas sama ikiaikainen.... on uuden kirjoittajan tekosia. Itse unohdin mainita ystävälliset ja kaikkitietävät suomalaiset, jotka aina toivovat hyvää lähimmäisilleen, se jäi vielä mainitsematta noista maamme hyvistä puolista. Mitä tulee tuohon Suomen ostovoimaan, niin eihän tuo enää tietenkään pidä paikkaansa. Edellisen kirjoittajan olisi kannattanut tutustua Suomen tämänhetkiseen taloudelliseen tilanteeseen, jonka aiheutti edellinen demarihallitus. Mehän emme todellakaan ole mikään ostovoimaltamme hyvä valtio enää, vaan ihan konkurssin partaalla horjuva, pian sortuva valtio. Valitettavasti. En minä sitä halua, mutta totta pitää silti kirjoittaa, vaikka se olisikin epämiellyttävää.
Ulos kun katsoo, niin ainakaan kesää kohti ei olla menossa. Taidettiin jämähtää ikuiseen talveen. Mutta mulle se on ok, tosin vähän pimeämpää sais olla.