Onko yksi huone + tupakeittiö yksiö vai kaksio?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kaksio jos on erillinen makuuhuone.
Huone ja keittiö on nimenomaan yksiö (huone ei huoneet). Olkoonkin tupakeittiö, kun on yhtä tilaa.
Mikä se sitten on, kun kaikki on samassa huoneessa (keittiökalusteet yhdellä seinällä, sängyn paikka toisella)? Tämmöisiä myydään yksiöinä (ja uudisrakennuksissa ei käytännössä muunlaisia olekaan), mutta tämä ei tuon sinun määritelmäsi mukaan ole yksiö.
Sekin on yksiö. Yksiöitä on erilaisia.
Ja kun tähän yksiöön lisätään erillinen makuuhuone, niin siitä tulee kaksio.
Ei tule 😄
Oot oikeassa eli meidän taloyhtiössä luhtitalo rv 2011 esim. seinänaapurilla asunto, jossa makuuhuone ja tupakeittiö (eli siis se keittiö on osa olohuoneen seinää) ja asunto on papereissa 1h ja tupakeittiö nimikkeellä muutama tälläinen asunto taloyhtiössä
Vierailija kirjoitti:
Muodollisesti ehkä kaksio, mutta käytännössä yksiö, jos kerran on vai yksi huone (tässä tapauksessa makuuhuone) + keittiö
Yksi huone +tupakeittiö on kaksio, koska tupakeittiö on keittiön ja olohuoneen yhdistelmä, ollut hyvin yleinen Suomessa vuosi satoja
"Oot oikeassa eli meidän taloyhtiössä luhtitalo rv 2011 esim. seinänaapurilla asunto, jossa makuuhuone ja tupakeittiö (eli siis se keittiö on osa olohuoneen seinää) ja asunto on papereissa 1h ja tupakeittiö nimikkeellä muutama tälläinen asunto taloyhtiössä"
Eli kyseessä on kaksio. 1h + tupakeittiö on kaksio ja 1h + kk tai + k on yksiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun huoneluku on kaksi eli se on kaksio. Se tupakeittiö on olohuone, jonka yhdellä seinällä on keittiökalusteet ja lisäksi on erikseen makuuhuone. Kaveri asuu tuollaisessa, ja se olohuone on tosi tilava, johon mahtuu hyvin sohvakalusto ja kunnon ruokapöytä ja yksi seinä on sitä keittiötä. Lisäksi on pieni eteinen, kylppäri ja makuuhuone.
Mä taas ajattelen meidän tupaa keittiönä. Vaikka tässä onkin tv ja pieni sohva. Jos laajentaisimme, olohuone tulisi ehdottomasti laajennusosaan ja tämä jäisi pelkäksi keittiöksi. Silloin mahtuisi isompi pöytä eikä sen tarvitsisi olla ikkunassa kiinni.
Olen siis se jolla 21 m tupa ja 12 m kamari. Muita tiloja tässä ei ole.
Mulla on 35 m2:n tupakeittiö ja sitten makkari. Ihan riittävästi on tilaa yhdelle tässä kaksiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muodollisesti ehkä kaksio, mutta käytännössä yksiö, jos kerran on vai yksi huone (tässä tapauksessa makuuhuone) + keittiö
Yksi huone +tupakeittiö on kaksio, koska tupakeittiö on keittiön ja olohuoneen yhdistelmä, ollut hyvin yleinen Suomessa vuosi satoja
Ja aina se on ollut yksiö.
Ei nämä asiat tästä jankuttamalla muutu, eikä aloituksen asunto muutu yksiöstä kaksioksi vain siksi että joku paukuttaa sellaisia viestejä 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aina se on ollut yksiö.
Olen asunut yksiössä eikä siinä ollut erillistä makuuhuonetta. Se oli yhtä tilaa vaan, oli siis olohuone, johon mahtui sänky ja sohva sekä ruokapöytä ja sen yhteydessä oli keittokomero. Olen myös asunut kaksiossa ja ihan sama homma, mutta sängyn laitoin erilliseen makuuhuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä asiat tästä jankuttamalla muutu, eikä aloituksen asunto muutu yksiöstä kaksioksi vain siksi että joku paukuttaa sellaisia viestejä 😄
Miten asunto voi olla yksiö, jos siinä on olohuone ja makuuhuone eli kaksi huonetta?
Joo jos on erillinen keittiö niin se on kaksio, mutta jos makuuhuone + tupakeittiö (eli jääkaappi, uunit ym.... olohuoneen yhteydessä) se on yksiö.
Mutta tässä aloittajan kysymyksessä ei olekaan erillistä keittiötä, vaan tupakeittiö (+ makuuhuone) niin silloin se luokitellaan yksiöksi.
🙄 Kyllä sen erottaa onko keittiö vai tupakeittiö, jälkimmäisessä on selvä tila sohvalle ym....
Yleensä kaksioksi merkitään yhtiöjärjestykseen, jos on erillinen makuuhuone. Ovat aina arvokkaampia, sillä kaksioksi merkityn voi alivuokrata.
Jos niinsanotun "olohuoneen" yhdellä seinustalla on jääkaappi, hella ym.... tila on silloin nimitykseltään tupakeittiö, ei huone. Eli jos on esim. kaksi makuuhuonetta ja "olohuone" jonka yhdellä seinustalla se jääkaappi ja hella ym... niin asunto on silloin kaksio koska tupakeittiötä ei lasketa huoneeksi....niin hullulta kuin se kuulostaakin. Mun lähipiirissä perheellä kolme makuuhuonetta ja se tupakeittiö jossa iso tila sohvalle ym. ja isolle ruokapöydälle, ja yhdellä seinustalla on se jääkaappi ym... Heillä on kolmio.
Mun asunto luokitellaan kaksioksi, mutta on lähinnä yksiö (42m2), keittiö-olkkari samassa, makuuhuone enemmänki alkovi kuin huone. Ei näistä nykymitotuksista saa selvää....
Vierailija kirjoitti:
Tupakeittiö on keittiön ja olohuoneen yhdistelmä. Yleensä siinä selkeästi on se olkkaripuolikin, vaikka välissä ei seinää ole
Näin on.
Asuin parikymmentä vuotta sitten yksiössä, jossa oli isohko tupakeittiö eli siis olohuone, jossa oli yksi seinä keittiötä ja sen lisäksi erillinen makuuhuone. Se vuokrattiin minulle nimellä 1 h ja tupakeittiö eli yksiönä. Nykyään samanlaisia olohuonekeittiöitä ja yhtä makuuhuonetta tunnutaan kauppaavat 2 h ja tupakeittiönä.
Kaksio. Noitahan kaupataan kaksi huonetta ja keittiötila eli se kaapisto olohuoneen seinällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakeittiökin on keittiö, se ei ole olohuone.
Tupakeittiöllä tarkoitetaan olohuonetta jossa laitetaa ruokaa. Kysjän asunto on kaksio ilman keittiötä.
Tupakeittiö on erillinen keittiöhuone, ei keittokomero.
Vierailija kirjoitti:
Yksiö, itse asun sellaisessa
En tiennytkään, että yksiössä voi olla erillinen makuuhuone.
No tulee, jos rakennetaan kaksi erillistä huonetta. Isoista yksiöistä on tehty kaksioita, kun laitetaan väliseinää väliin ja saadaan kaksi erillistä huonetta. Se määräytyy huoneluvun mukaan, jos on kaksi huonetta se on kaksio ja jos on yksi huone, niin se on yksiö.