Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketoosidietti 5.viikko menossa, muilla kokemuksia

Vierailija
19.04.2024 |

Sokerikoukku hävinnyt, päivällä ei ole enää näläntunnetta, ilmeisesti keho hyödyntää rasvaa. Ruoan määrä pienentynyt, laskin että syön noin 1400 kalorin edestä päivässä klo 15-20 aikana. Kiloja lähtenyt 4kg, alkupainosta 71kg. Tiedän että tuosta on 2-3 kg nestettä, mutta kannustaa silti jatkamaan. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi ensimmäistä viikkoa olivat pahimmat. Silloin oli "vieroitusoireita" ja ajatus ei aina kulkenut. Sen jälkeen ei ollut enää mitään ongelmia. Puolessa vuodessa 95kg -> 76kg. Pituus hieman vajaa 170cm.

Vierailija
2/29 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tosi vaikea ylläpitää vuosikaupalla.

sitten helposti alkaa tulla epäterveellisiä valintoja. Paljon suolaa, prosessoitua lihaa jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kaksi ensimmäistä viikkoa olivat pahimmat. Silloin oli "vieroitusoireita" ja ajatus ei aina kulkenut. Sen jälkeen ei ollut enää mitään ongelmia. Puolessa vuodessa 95kg -> 76kg. Pituus hieman vajaa 170cm.

eli 6kk täysin ketoa? Olen miettinyt että miten pitkään saa jatkaa. Kuulemma pätkäpaastossa (8/16) kehossa on myös ketoaineita, jolla aikoinaan olin 10 kk. 

Vierailija
4/29 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sitten helposti alkaa tulla epäterveellisiä valintoja. Paljon suolaa, prosessoitua lihaa jne

Ei ole lainkaan vaikeaa ylläpitää vuosia. Karppaamisesta tulee helposti suorastaan elämäntapa kunhan selviää "alkukankeudesta". Sokerin himo häviää täysin, eli ei tee enää mieli edes  mitään hiilihydraattihöttöjä kuten makaroni tai riisi.

Vierailija
5/29 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää, mitä tuossa ketoilussa syödään, silti mielipide löytyy.

Vierailija
6/29 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lainkaan vaikeaa ylläpitää vuosia. Karppaamisesta tulee helposti suorastaan elämäntapa kunhan selviää "alkukankeudesta". Sokerin himo häviää täysin, eli ei tee enää mieli edes  mitään hiilihydraattihöttöjä kuten makaroni tai riisi.

Tässä tarkoitat varmaan että hyviä hiilareita kuten porkkana tai peruna. Olenkin miettinyt että voisi muuttaa ruokavalion ketoilun jälkeen terveellisiin hiilareihin. 

Vierailija
7/29 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli 6kk täysin ketoa? Olen miettinyt että miten pitkään saa jatkaa. Kuulemma pätkäpaastossa (8/16) kehossa on myös ketoaineita, jolla aikoinaan olin 10 kk. 

Kyllä. Puoli vuotta täysin ketoa. Tosin tulihan siinä lipsahduksia silloin tällöin, mutta muuten pidin, ja pidän, tiukan linjan. Tosin enää minun ei edes tarvitse miettiä koko asiaa. Kaikki hoituu nykyään niin "automaattisesti". Lipsahduksetkaan eivät haittaa kunhan niitä ei tulee koko aikaa.

Vierailija
8/29 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tarkoitat varmaan että hyviä hiilareita kuten porkkana tai peruna. Olenkin miettinyt että voisi muuttaa ruokavalion ketoilun jälkeen terveellisiin hiilareihin. 

Ketoilussa ne vähät hiilarit on nimenomaan hyviä.

Vierailija
9/29 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketogeenisen ruokavalion vaikutuksista ei ole pitkäaikaista näyttöä.. Yleensä tavallisella ihmisellä on liian pinnallinen ymmärrys siitä mitä kehossa tapahtuu ketoosissa ja mihin kaikkeen hiilihydraattien vähäisyys vaikuttaa.

Vierailija
10/29 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketogeenisen ruokavalion vaikutuksista ei ole pitkäaikaista näyttöä.. Yleensä tavallisella ihmisellä on liian pinnallinen ymmärrys siitä mitä kehossa tapahtuu ketoosissa ja mihin kaikkeen hiilihydraattien vähäisyys vaikuttaa.

Ei tietenkään ole näyttöä Suomessa, eihän sitä ole edes tutkittu.

Vierailija
11/29 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii varmaan jos et tee asiantuntijatöitä missä pitää ajatella.

Tosin 1400kcal päivässä laihtuisit vaikka söisit leipää, jos sun kulutus on 2000kcal.

Vierailija
12/29 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää syödä 12 palaa leipää päivässä ja 500 grammaa hedelmiä ja kiisseliä ja pullaa. Muuten sekoaa pää ja tulee syöpä ja sydänkohtaus.

Vierailija
13/29 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana pudotin yhteensä 22 kg tuolla. Nyt 15 vuoden kuluttua on kaikki tullut takaisin.

Vierailija
14/29 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii varmaan jos et tee asiantuntijatöitä missä pitää ajatella.

Tosin 1400kcal päivässä laihtuisit vaikka söisit leipää, jos sun kulutus on 2000kcal.

Aivot toimivat tehokkaammin ketoaineiila, kunhan elimistön sopeutumisvaihe on ohitettu. Jos ihmisellä on insuliiniresistenssi, leivällä laihtuminen on erittäin epätodennäköistä. Ja ketohan purkaa juuri tuon insuliiniresistenssin.

Vierailija
15/29 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemusterapeutti ohjeisti minut (metabolinen oireyhtymä jne.) lisäämään leipää, smoothieita ja puuroa ruokavalioon kun pohdin, että olen vähentänyt näitä. Ketokokeilu oli ehdottoman huono ajatus.

Vierailija
16/29 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravitsemusterapeutti ohjeisti minut (metabolinen oireyhtymä jne.) lisäämään leipää, smoothieita ja puuroa ruokavalioon kun pohdin, että olen vähentänyt näitä. Ketokokeilu oli ehdottoman huono ajatus.

Terapeuttia voi vaihtaa. Itse olen ollut 22 vuotta vhh:lla, eikä minulla ole metabolista oireyhtymää. Tosin en käynyt silloin 20 ylimääräisen raskauskilon laihduttamisen vuoksi ravitsemusterapeutilla, vaan luin ketoa ja vhh:ta käsitteleviä kirjoja, joita tuohon aikaan oli todella vähän. Tieto on kuitenkin lisääntynyt ja se on hyvä asia. En siis ole ketolla, vaan hiilareita on ruokavaliostani n. 70-80 g/pv, eli vhh:lla. Keto voi sopia elämäntapamuutoksen alkuun ja metabolisen oireyhtymän liittyvän insuliiniresistenssin purkamiseen. Myöhemmin hiilareita voi lisätä omaa painoa ja oloa kuunnellen, joillekin vähän suurempi hiilarimäärä sopii paremmin. Toisille keto sopii hyvin, minä koen hieman liian tiukaksi itselleni.

Vierailija
17/29 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketoilussa ne vähät hiilarit on nimenomaan hyviä.

Eivät todellakaan ole. Se teidän psyllium ei korvaa sipulia, juureksia, tomaattia ja hedelmien lukemattomia suojaravintoaineita. 

Vierailija
18/29 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sataan kertaan todistettu että keto tuhoaa elimistön hyvän suolistoflooran ja yksinkertaistaa sen. KAIKKI aineet joista suolistobakteerit pitävät on ketoilussa kielletty. 

Vierailija
19/29 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt vaan jätin karkin ja suklasn pois. Pullaa ja piirakoita ym. leivonnaisia syön. Vuodessa putos 10kg itsestään. Nyt loppuja laskurin avulla laihdutan, jotta opin ruuan määrän. Syön 5xpv, yht. 1300kcal, tuossa on jo -500kcal. Vielä rapiat 4kg ja olen tavoitteessa. Saan syödä pullan ym. esim. päiväkahveella joko merkkaan tai käytän hyödyksi kulutuksen, jota en laskuriin merkkaa. 

hh, 124g/pv

rasvat 50g/pv

prot.77g/pv

en näe nälkää 

Vierailija
20/29 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää syödä 12 palaa leipää päivässä ja 500 grammaa hedelmiä ja kiisseliä ja pullaa. Muuten sekoaa pää ja tulee syöpä ja sydänkohtaus.

Jep, tuollaisia lapsellisia itkupotkuja ovat teidän vhh-hullujen puolustelut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi